Volkswagen začne s úpravou postihnutých motorov 1,2 TDI

Nedávno sme vás informovali o technickej úprave motorov 2,0 TDI. Teraz prichádza na radu najmenší vznetový motor postihnutý aférou Dieselgate, pohonná jednotka 1,2 TDI.

Volkswagen v kauze Dieselgate pripravil pre zákazníkov nemilé prekvapenie. Nielen bežné motory 2,0 TDI, ale aj väčšie 3,0 TDI a menšie 1,6 a 1,2 TDI majú v sebe nelegálny software na úpravu emisií. Práve posledný menový motor je ďalším v poradí, ktorý získal od nemeckého federálneho úradu pre dopravu vyhovujúce stanovisko.

Volkswagen tak môže začať zvolávať najmenšie vznetové pohonné jednotky z ponuky do servisov na úpravu riadiacich jednotiek. Opatreniu podlieha približne 460 000 vozidiel, ktoré poháňa motor 1,2 TDI EA189.

Úpravy sa netýkajú len majiteľov Volskwagenov s modelom Polo, ale aj koncernovej značky Seat s modelom Ibiza. O Škode Fabia, ktorá tento motor tiež využívala, sa v oficiálnej správe od automobilky nepíše.

Majitelia spomenutých modelov by už mali v týchto dňoch dostať list, na základe ktorého by mali kontaktovať najbližší autorizovaný servis. Slovo „by mali“ je úmerné situácii, list a ani celá aféra nenariaďuje majiteľom týchto vozidiel ich pristavenie do servisu.

V každej krajine tak zostanú jazdiť stovky, možno tisíce automobilov s nelegálnym softwarom. Emisné kontroly vo viacerých štátoch totiž tento nelegálny software zatiaľ nedokážu identifikovať a ani tak naň majiteľa upozorniť.

Podľa nemeckého úradu zostanú zachované všetky prevádzkové parametre, ako hluk, spotreba paliva alebo výkon motora na úrovni pred úpravou softwaru. Automobily sú však aj bez úpravy riadiacej jednotky technicky bezpečné. Máte skúsenosť alebo ste priamo majiteľom dotknutých vozidiel? Napíšte nám do redakcie vašu skúsenosť s procedúrou úpravy riadiacej jednotky a „správaním“ vozidla pred a po jej úprave.

MM, Volkswagen

1.2 TDIDieselgateVolkswagen
Komentáre (0)
Pridať komentár