Skupina PSA predala v Európe milión áut

Na európsky trh útočia nový Peugeot Expert, Citroën Jumpy, Peugeot 3008 a Citroën C3.

Tržby skupiny PSA v Európe vzrástli o 7,4 percenta za prvý polrok 2016 v porovaní s predchádzajúcim obdobím, keď predala až 1 056 000 nových automobilov.

Predaj áut značky Peugeot predaja sa vyšplhal o 7,9 percenta na 601,000 jednotiek. Najobľúbenejší bol najmä Peugeot 2008 (+16%, resp 99 900 vozidiel) a Partner (+ 8%, 62 800 áut), ktoré obsadili druhé miesto vo svojich segmentoch v Európe. Predaj modelov 208 a 308 pokračoval v raste, a to až o 15 percent  (157 800 automobilov) a 10 percent (119 200 vozidiel). Predaj značky rástol obzvlášť pôsobivo v Taliansku (+ 17,4%), v Španielsku (až o 12,5%) a v Holandsku (+ 8,8%). Očakáva sa, že v druhej polovici roka 2016 akcelerujú rast predaja rôzne produktové inovácie, vrátane nového SUV Peugeot 2008 a 3008 aj nového modelu  Peugeot Traveller a Expert.

Citroën zaznamenal svoje najlepšie predajné výsledky počas piatich rokov. Predaj vzrástol  postupne  o 7,2 percenta, keď si zákazníci kúpili 414 000 áut tejto značky. Hnacouj silnou bol hlavne  model C4 Picasso, ale aj C4 Cactus a C1. Na trhu ľahkých úžitkových vozidiel výborne uspelo Berlingo, ktoré si upevnilo pozíciu  vodcu svojom segmente. Značka je obľúbená najmä vo Veľkej Británii, Španielsku a Nemecku. Predaj by mal zrýchliť v druhej polovici roka nový C4 Picasso, nové Jumpy SpaceTourer a nový model C3, ktorý nahradí na jeseň súčasný bestseller značky.

Predaje značky DS vzrástli o 0,7 percenta na 40 900 jednotiek. S novými modelmi DS 3 a DS 3 Cabrio začal v marci predaj značky rásť. DS 4 a DS 4 Crossback boli tiež veľmi žiadané, pričom predaj Crossbacku predstavuje až 28 percent z celkových tržieb týchto dvoch kompaktných modelov..

Na rýchlo sa meniacom trhu v Číne a juhovýchodnej Ázii klesli predaje áut Skupiny PSA o 19,4 percenta, keď skupina predala 297 000 automobilov. V nadväznosti na príchod modelu DS 4S sedan pripravuje PSA Group marketingový útok v druhej polovici roka 2016, ktorý bude zameraný na päť modelov SUV. S modelmi C3-XR SUV upevnil  Citroën svoj úspešný predaj a tržby vzrástli o 35 percent. Nové modely Citroën C6 a C4 L sa začnú predávať v druhej polovici roka.

K rastu predaja modelu Partner v segmente SUV prispeje nový závod PSA Group v meste Čcheng-tu v septembri 2016, kde sa vyrába DS 6 SUV, najpredávanejší model značka DS v Číne.

Región Stredný východ a Afrika sa museli popasovať s nepriaznivou ekonomickou situáciu v prvej polovici roka 2016, pričom dovoz bol pozastavený a potom podliehal kvótam v Alžírsku a obmedzeniam v Egypte a Tunisku. Táto situácia nepriaznivo vplývala  na predaj spoločnosti PSA v regióne, ktorý poklesol o 13,3 percenta. Je však pripravený návrat do Iránu.

V Latinskej Amerike posilnila Skupina PSA svoje pozície. Jej tržby vzrástli o 16,4 percenta (predalo sa 88 800 vozidiel).  Skupina má doposiaľ najväčší podiel na trhu v Čile, viac než 7 percent.

PSA (šr)

predajPSA
Komentáre (0)
Pridať komentár