Špeciálne modely z histórie Škodovky predstavili na rally historických vozidiel v severnom Nemecku. Koncom augusta mohli diváci vidieť netradičné historické vozidlá z dielne mladoboleslavskej značky.
Rally pre historické automobily Hamburg-Berlin-Klassik podľa názvu zavítala do dvoch najväčších nemeckých miest. Nechýbali vozidlá Škoda z povojnovej éry a automobilke vytvorili dobrú vizitku v podobe netradičných veteránov.
Trasy viedli v okolí Berlína, v horách Harz, v okolí Wolfsburgu a Hamburgu. Rally Hamburg-Berlin-Klassik má rýchlostné skúšky nie na rýchlosť ale na presnosť prejazdu. O víťazoch tak rozhodujú stotiny sekundy.
Na štart sa postavilo 180 posádok a po 3 dňoch, 6-tich etapách a 730 km prišli jazdci do prístavu v Hamburgu. Škoda Múzeum prispelo s historickými automobilmi do tejto rally už po šiestykrát. Prvým vozidlom Škoda bol model 1101 z roku 1948.
Na pohon slúžil 1,1-litrový zážihový štvorvalec s výkonom 23 kW (32 k). Automobil dokázal ísť maximálnou rýchlosťou 100 km/h. Model Škoda 440 Spartak z roku 1958 má motor so zdvihovým objemom 1,1 litra.
Maximálny výkon 29 kW (40 k) stačí na pohodovú jazdu na okresných cestách. Ďalším exemplárom bola Škoda 1000 MB Rallye z roku 1967. Zo sériového modelu bola Škodovka upravená na netradičné expedičné jazdy ako napríklad Panama-Aljaška alebo Londýn-Mexiko.
Upravené sedadlá a motor s výkonom 66 kW (90 k) dokážu tomuto modelu prideliť na 60-te roky netradičnú dynamiku. Škoda 130 RS z roku 1976 je obdivuhodným automobilom. V roku 1977 získala titul a víťazstvo vo svojej triede na Rallye Monte Carlo.
Posledným predstaveným vozidlom bol youngtimer Škoda Rapid S 135 vyrobená koncom 80-tych rokov. Elegantné kupé poháňa 1,3-litrový štvorvalec s výkonom 43 kW (58 k). tento automobil už začínajú objavovať tiež zberatelia veteránov.
MM, Škoda