Stretnutie skupiny Fiat na hrade Schloss Dyck

Skupina Fiat zastrešuje značky Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Abarth a Jeep. Stretli sa nedávno na hrade Schloss Dyck, kde prezentovali významné modely z minulosti.

Spolu so staršími vozidlami sa na podujatí predstavili tiež nové modely Alfa Romeo 4C, Fiat 500X alebo Jeep Renegade. Stredoveký hrad neďaleko Düsseldorfu tak hostil naozaj významné talianske automobily.

Spoločenská akcia prilákala vyše 40 000 návštevníkov, ktorí sa zblízka zoznámili s takými kúskami, ako napríklad: Alfa Romeo 6C, 8C 2300, Giulia Sprint GTA, Fiat 1100, Lancia D25, Stratos HF alebo legendárny Jeep Willys MB.

Automobilka Abarth tu mala zástupcu v podobe vozidla SE025. Tento projekt mal motor z Fiatu s výkonom 81 kW (110 k) a prevodovku z Lancie Fulvia. S rúrkovým rámom a plastovým telom mal pohotovostnú hmotnosť len 450 kg.

Maximálna rýchlosť tak atakovala 200 km/h. Ďalším kúskom bola nová ADAC Formula 4, ktorú poháňa motor z Abarthu. Preplňovaný 1,4-litrový štvorvalec s výkonom 118 kW (160 k) bude „krotiť“ na syn legendy Michaela Schumachera Mick.

Alfa Romeo predstavilo Giuliu TZ1, ikonu z roku 1960. Firma Zagato navrhla ploché kupé, ktoré malo hmotnosť nižšiu ako 1000 kg. Celkovo vyrobili 109 vozidiel so štandardným motorom a výkonom 82 kW (112 k).

Novšie modely mali 1,6-litrovú pohonnú jednotku s výkonom 110 kW (150 k). Automobil Giulia Sprint GTA bol odľahčený a šasi vážilo len 200 kg. Motor so zdvihovým objemom 1,6 litra a dvojicou karburátorov Weber 45 ponúkal 125 kW (170 k).

Ďalšími výnimočnými automobilmi boli predvojnové modely 6C 1750 a 8C 2300. Prvý menovaný vyvolal rozruch už v roku 1930. Radový šesťvalec produkoval najprv 62 kW (85 k), neskôr posilnil na 74 kW (102 k).

Na jeho základe vyvinuli osemvalec, ktorý sa montoval do modelu 8C 2300. Rootsov kompresor vyhnal maximálny výkon až na 132 kW (180 k). Alfa Romeo 8C 2300 mala štvorsedadlovú aj dvojsedadlovú verziu.

Fiat predstavil model 1100, automobil z roku 1955. Vozidlo malo bubnové brzdy na všetkých kolesách a motor vyvinul maximálny výkon 52 kW (70 k). Silnejší model 1100S ponúkol rôzne verzie vrátane hliníkovej karosérii.

Jeep Willys MB bol nepochybne jednou z najväčších atrakcií podujatia. Oficiálny názov bol Willys Jeep MB Truck ¼ ton 4×4. Do konca druhej svetovej vojny ich vyrobila automobilka 370 000 kusov. Zážihový štvorvalec so zdvihovým objemom 2,2 litra produkoval 44 kW (60 k).

Prepojený bol s trojstupňovou manuálnou prevodovkou. Maximálna rýchlosť bola 100 km/h. So špeciálnymi vložkami vzduchového filtra sa mohol Willys Jeep brodiť vo vode do polovice výšky vozidla.

Lancia predstavila model D25, ktorého vyrobili len 4 kusy. Na pohon slúžil vidlicový šesťvalec so zdvihovým objemom 3,8 l. Druhým modelom, ktorým automobilka zaujala, bola Lancia Stratos.

Toto vozidlo ovládalo svet rallye od polovice 70-tych rokov. Šesťvalcový motor so zdvihovým objemom 2,4 litra pochádzajúci od Ferrari mohol vyvinúť maximálny výkon 223 kW (300 k). Predpisy v Skupine 4 požadovali predaj 500 štandardných modelov počas 24 mesiacov.

Lancia toto číslo splnila 1.10.1974 a o 4 dni neskôr Stratos vyhral svoju prvú súťaž v majstrovstvách sveta rallye. Konštruktéri na Stratos neskôr nainštalovali väčší zadný spojler, spojler na strechu a upravili motor na 4-ventilovú techniku.

MM, Fiat

AbarthAlfa RomeoFiatJeepLanciaSchloss Dyck
Komentáre (0)
Pridať komentár