Honda Civic 1,8l-VTEC Sport

Honda Civic je auto dvoch tvárí. Obidve sú veľmi príjemné. 

Keď prišla Honda Civic na svet v roku 1972 (!), bola priam nudným približovadlom. V roku 2005 šokovala futuristickým dizajnom. Aktuálny vzhľad korení futurizmus poriadnou dávkou športovosti. Ostré hrany, drzé výčnelky zadných svetiel tvarovo previazaných s vysokým spojlerom predeľujúcim zadné okno. Spodná hrana v tvare difúzora. Posuňme pohľad vpred: čierne, pretekársky riedke liatinové disky hrdo ukazujú poctivo dimenzované kotúčové brzdy. Kto nie je nepriateľ áut, obzrie sa!

        

Dominantným prístrojom na palubnej doske je otáčkomer. To niečo napovedá. Červené políčko sa začína na hodnote 6 700.  Motor nášho Civica, silnejší z dvoch benzínových, sa na vysoké otáčky doslova tešil a miloval ich. Ale nežobral o ne! Pokojná, hospodárna jazda je jednou z jeho silných stránok.  Ak však zošliapnutý plyn podržíte a dostanete sa k 4 tisícom otáčiek, motor sa na vás radostne usmeje a podá vám ochotne ruku športovca.

Podvozok je jednoducho vynikajúci. Drží, nezradí, nepozná nepríjemné prekvapenia. Poslúcha plyn, poslúcha volant. Rovnaké je aj riadenie. Perfektne filtruje nerovnosti, no nič nezamlčí a spätná väzba pre vodiča je presne taká, akú očakáva. Civic nie je vyslovený športiak. Posed vodiča, posádky i konfigurácia interiéru je skôr orientovaná na rodinné využitie. Isté však je, že zrelá konštrukcia, japonsky kvalitná výroba a v neposlednom rade aj tradícia napovedajú, že súčasný Civic zďaleka  nepovedal posledné slovo.

Kompletný test, vrátane cien a technických údajov, si môžete prečítať v Auto magazíne č. 4 / 2015.

Dalibor Klíma, foto: Peter Varga

CivicHondatest
Komentáre (0)
Pridať komentár