V stredu 18. februára sa večer v prestížnom hoteli Bôrik v Bratislave konalo slávnostné odovzdanie cien Automobil Awards 2015. Ocenenia v súťaži, poradie v ktorej určili čitatelia Auto magazínu, prevzali predstavitelia importérstiev automobilových značiek na Slovensku.
Čitateľské “Autá roka 2015” – aj tak by bolo možné nazvať anketu Auto Magazín Awards. Čitatelia najkvalitnejšieho slovenského automobilového časopisu mali možnosť hlasovať na našej webovej stránke, alebo klasicky – poštou. Určili tak víťazov v jednotlivých kategóriách.
Ceny odovzdal Ing. Ivan Mičko, vydavateľ a generálny riaditeľ mediálneho domu, ktorý Auto magazín vydáva, spolu s Ing. petrom Vargom, výkonným šéfredaktrom časopisu Auto magazín a Profi auto.
V kategórii “Mini autá” získal ocenenie Renault Twingo. Cenu prevzal generálny riaditeľ spoločnosti Renault Slovensko pán Richard Evanson.
V kategórii “Malé automobily” dali čitatelia najviac hlasov novinke Hyundai i20. Cena putovala do rúk generálneho riaditeľa spoločnosti Hyundai Motor Slovakia pána Martina Saitza .
V kategórii “Limuzíny” čitatelia vyniesli na 1. miesto Volkswagen Passat. Cenu prevzal pán Marek Chovanec, marketing / PR manager Porsche Slovakia.
Kategória ” Športové automobily, kabriolety, roadstre” znamenala víťazstvo nového Audi TT a cenu v rukách pána Andrej Gerstnera, marketingového a PR managera Audi na Slovensku.
V populárnom segmente “SUV” sa na najvyššej priečke umiestnila nová Kia Sorento. Diplom putoval do rúk generálneho riaditeľa spoločnosti Kia Motors Slovakia, pána Ľubomíra Habalu.
Mimoriadne zaujívou sa ukázala kategória “Ekologické vozidlá a progresívna technika“. Víťazstvo si odnáša Škoda Octavia G-Tec a pán Karel Sklenář, generálny riaditeľ spoločnosti Škoda Auto Slovensko.
Za najlepší nový model v kategórii “Rodinné automobily a kombi” vyhlásili čitatelia Auto magazínu Mercedes-Benz triedy C Kombi. Cena putovala do rúk pána Ilju Majdu, šéfa PR v spoločnosti Mercedes-Benz Slovakia.
Zaujímavá novinka sa stala víťazom kategórie “Kompaktné automobily” – je ním nekonvenčný Citroën C4 Cactus. Ocenenie prevzal pána Matúš Paľa, generálny riaditeľ značiek Citroën, Peugeot a DS na Slovensku.
Novinkou medzi oceneniami sa stala cena Grand Prix Auto magazín Award za rok 2015. Získal ju automobil s absolútne najvyšším počtom čitateľských hlasov v ankete – Renault Twingo. Pán Richard Evanson, generálny riaditeľ spoločnosti Renault Slovensko, tak prišiel na pódium ešte raz, spolu s PR manžérkou Jankou Rajcovou.
Reprezentanti importérstiev automobilových značiek i mnohé ďalšie osobnosti motoristického diania na Slovensku potom prežili pekný spoločenský večer spolu s redaktormi časopisov Auto magazín a Profi auto.
Dalibor Klíma, foto: archív