Automobilka Mercedes-Benz predstavila na autosalóne v Ženeve zaujímavý model. Vylepšená trieda G s novovyvinutým variabilným podvozkom poskytne mimoriadne zážitky v náročnom teréne..
Novinka je prírastkom do rodiny extrémnych modelov triedy G. V predchádzajúcom období predstavil Mercedes-Benz model G 63 AMG 6×6 s portálovými nápravami. Model G 500 4×42 využíva rovnaké nápravy, ale len so 4 kolesami.
Rebrinový rám umožňuje pravé off-roadové dobrodružstvá. Automobil má voči sériovým verziám zvýšenú svetlú výšku o 299 mm . Kolesá s priemerom 22 palcov sú obuté do pneumatík 325/55 R22. Nastaviteľné tlmiče so športovým režimom oritom umožnia rýchle prejazdy zákrut na asfaltových komunikáciách.
Na želanie sú k dispozícii terénne pneumatiky s rozmerom 37×12,5×18 palcov. V sériovej výbave sú portálové nápravy a 3 aj počas jazdy uzamykateľné diferenciály . Portálové nápravy majú pridaný prevod, ktorý zvyšuje svetlú výšku vozidla a premiestni výškový stred kolesa nižšie voči stredu nápravy.
Svetlá výška novinky je 450 mm a brodivosť 1 000 mm. Výhoda portálových náprav je tiež v redukcii mechanického zaťaženia v celom hnacom trakte. Zaujímavosťou sú tiež 2 tlmiče na každé koleso.
Vodič môže zmeniť nastavenie podvozka z režimu Comfort na Sport v priebehu 15 milisekúnd. Dvojdielne 18-palcové disky majú za príplatok systém beadlock. Pneumatika sa pri montáži privrie medzi obomi polovicami disku a vnútorným kruhom beadlock.
Tento systém zabráni skĺznutiu pneumatiky z disku aj pri nízkom tlaku vzduchu. Pneumatiky tak umožnia jazdu v teréne pri tlaku 0,5 bar a menej. Dvojdielna ochrana podvozku z ušľachtilej ocele chráni automobil pri všetkých jazdných podmienkach.
Výška automobilu je 2,25 metra a šírka necelých 2,1 metra. Automobil bude mať v príplatkovej výbave položky Designo, ktoré dodajú novinke jedinečnosť. Interiér môže byť čalúnený do čiernej kože s bielymi kontrastnými švami.
Pohonnou jednotkou je vidlicový osemvalec so zdvihovým objemom 4,0 litra. Motor je preplňovaný dvojicou turbodúchadiel, ktoré sú umiestnené vo vnútri, medzi valcami motora. Priame vstrekovanie paliva zabezpečujú piezo-vstrekovače.
Plochy valcov sú opracované technológiou Nanoslide a sú dvakrát tvrdšie voči bežne používaným liatinovým vložkám. Koncovky výfuku sú umiestnené na boku vozidla. Výkon motora je 310 kW (422 k).
Vývojové oddelenie automobilky Mercedes-Benz je v rakúskom meste Graz. Od roku 1979 sa tu vyrábajú všetky osobné a komerčné vozidlá triedy G. Automobilka prezradila, že výroba tohto „monštra“ bude závislá od odozvy na koncept zo Ženevy.
MM, Mercedes-Benz