Car of the Year 2015 : Volkswagen Passat

Európskym „Autom roka 2015“ je Volkswagen: nový Passat získal renomovanú cenu, ktorú každoročne udeľuje medzinárodná porota „Car of the Year“. S jej voľbou sa zhoduje aj názor čitateľov Auto magazínu: Passatu poslali najviac hlasov v kategórii Sedany / limuzínu tradičnej čitateľskej súťaže Auto magazín Awards 2015.

Víťaza tradične oznámili v predvečer Ženevského autosalónu.

Titul „Car of the Year” je jedným z najstarších a najrenomovanejších ocenení v Európe. Od roku 1964 sa ním každoročne oceňujú najlepšie automobilové novinky. Porota, zložená z 58 európskych automobilových novinárov z 22 štátov, najprv nominovala do finále sedem kandidátov. Finalistov počas uplynulých mesiacov dôkladne testovali, porovnávali a hodnotili podľa rozličných kritérií ako hospodárnosť, komfort, bezpečnosť, jazdné vlastnosti, funkčnosť, dizajn a technický pokrok. V 52. ročníku tradičnej súťaže sa nový Passat vo finále s celkovým počtom 340 bodov jasne presadil voči šiestim konkurentom. V nedávnej minulosti získali prestížne ocenenie už dva modely Volkswagen: v roku 2010 Polo a v roku 2013 Golf. Víťazstvu vo voľbe „Car of the Year“ predchádzalo viacero ocenení a titulov doma i v zahraničí ako napríklad ocenenia „Zlatý volant 2014“ a „Auto Trophy 2014“, ako aj titul „Auto z rozumu 2015“ v Nemecku, tituly „Car of the Year 2015“ vo Fínsku a Švajčiarsku alebo titul „Rodinné auto roka“ vo Švédsku. Okrem toho nový Passat získal aj viacero osobitných ocenení za svoj dizajn ako German Design Award 2015 a prestížnu medzinárodnú cenu iF gold award v kategórii produktov. Napokon, aj od našich čitateľov…

Nový Passat vo všetkých svojich verziách patrí k najúspešnejším modelom strednej triedy na svete a s počtom 1,1 milióna kusov (v roku 2014) je jedným z celosvetovo najpredávanejších modelových radov koncernu Volkswagen. Aktuálna ôsma generácia patrí k najinovatívnejším automobilom svojej triedy. Vďaka najmodernejšej konštrukcii mohli byť proporcie koncipované výrazne dynamickejšie (o.i. nižšia karoséria, dlhší rázvor, väčšie kolesá). Pri tom má nový Passat napriek nezmenenej dĺžke výrazne väčší vnútorný priestor kabíny. Súčasne sa uplatnili najmodernejšie technológie. Patrí k nim Active Info Display (kompletne digitálny združený prístroj), výsuvný Head-up displej, ale aj Rear Seat Entertainment na báze aplikácií pre tablet, systém monitorovania okolia Front Assist s funkciou núdzového brzdenia City-Brake s rozoznávaním chodcov, ako aj tri ďalšie svetové novinky: Emergency Assist (automatické zabrzdenie vozidla v núdzovej situácii), Trailer Assist (asistované manévrovanie s prívesom) a asistenčný systém pre jazdu v dopravnej zápche. Pre nový Passat je na výber 10 prepĺňaných benzínových a naftových motorov s priamym vstrekovaním paliva vo výkonovom spektre od 88 kW (120 k) do 206 kW (280 k).

Od konca leta tohto roku sa začne v Nemecku predávať Passat GTE – prvý Passat s pohonom Plug-In-Hybrid. Jeho benzínový štvorvalec 1.4 TSI dosahuje výkon 115 kW (156 k), elektromotor poskytuje 85 kW (v prepočte 115 k). Maximálny systémový krútiaci moment pohonu Plug-In-Hybrid dosahuje 400 Newtonmetrov. Výkon pohonného agregátu sa využíva extrémne efektívne a šetrne voči životnému prostrediu. Kombinovaná normovaná spotreba podľa metodiky EÚ (pre hybridné automobilu) je menej ako 2,0 l/100 km a 13,0 kWh/100 km; tieto hodnoty zodpovedajú kombinovaným emisiám CO2 menej ako 45 g/km. Passat GTE má s úplne naplnenou palivovou nádržou a úplne nabitou batériou dojazd vyše 1.000 kilometrov.

VW, DK

 

Auto magazín AwardAuto rokaCar of the YearPassatVolkswage
Komentáre (0)
Pridať komentár