Úspech sa predáva sám. Konštruktéri nového Volva XC90 môžu byť hrdí. Za 47 hodín prejavilo záujem o nový model 1 927 zákazníkov. Vypredali tak celú prvú edíciu najväčšieho SUV od Volva.
Automobilka Volvo si dala na novom modeli veľmi záležať. Starý model už niekoľko rokov presluhoval a konštruktéri mali na dolaďovanie detailov novinky veľa času. Záujemcovia o novú XC90 za necelé dva dni vykúpili na internetovej stránke všetky dostupné kusy.
Predaj, čiže možnosť objednať nové Volvo XC90, sa začal v stredu, 5. septembra o 16:00 SEČ. Dostupných bolo 1 927 kusov. Väčšinu vozidiel systém zaevidoval ako predané v priebehu prvej hodiny od začiatku predaja. Pri najväčšom odbyte prejavilo záujem o novinku v priemere 7 zákazníkov za minútu.
Takýto typ predaja spustila automobilka po prvýkrát. Vozidlá boli dostupné na oficiálnej internetovej stránke výrobcu. Výnimočná séria vozidiel bude mať jedinečné číslovanie na palubnej doske a rozlišovací znak na dverách batožinového priestoru.
Prvý kupujúci prejavil záujem o nové Volvo už niekoľko milisekúnd od začiatku predaja. To je jednoznačný dôkaz o obrovskom dopyte po novinke. Prvé kusy tak budú výnimočnými aj pri opätovnom predaji.
Vo interiéri špeciálnej edície nájdeme audio systém Bowers & Wilkins s 1 400-watovým zosilňovačom triedy D a 19 reproduktorov. Centrálna dotyková obrazovka je jedným z najvýraznejších inovácii automobilu. Ďalším prvkom v interiéri bude kožené čalúnenie Nappa a kožená palubná doska.
Farba novej špeciálnej edície bude čierna Onyx. Vozidlá budú stáť na 8-lúčových diskoch s priemerom 21 palcov. Pod prednou kapotou budú 2 rôzne pohonné jednotky – benzínová a naftová.
Celkom nový je motor T6. Štvorvalcový benzínový motor preplňovaný turbodúchadlom produkuje najvyšší výkon 238 kW (320 k). Vznetový motor bude mať označenie D5 a výkon bude vrcholiť na 167 kW (225 k).
MM, Volvo