Nový motor pre Mercedes-Benz AMG GT

Nový motor z dielne Mercedes-Benz je zhmotnením technologického pokroku. Výkonné motory V8 patrili vždy ku kompetencii dielne AMG…

Nový motor využíva prepĺňanie dvoma turbodúchadlami. Obe nie sú na vonkajšej strane motora, ako býva zvykom, ale na vnútornej strane, medzi radami valcov. Interné označenie motora je M178 a ide o prvý motor od AMG s takýmto usporiadaním turbodúchadiel.

So suchou hmotnosťou 209 kg je najľahším motorom medzi konkurentmi. Maximálny výkon je 375 kW (510 k) a krútiaci moment dosahuje 650 Nm medzi 1 750 až 4 750 ot/min. Táto pohonná jednotka je úzko spriaznená s 2,0 litrovým motorom, ktorý poháňa A 45 AMG, CLA 45 AMG a GLA 45 AMG.

Obe jednotky majú identický pomer vŕtania voči zdvihu. Priame vstrekovanie benzínu využíva piezo vstrekovače. Motor spĺňa emisnú normu Euro 6. Hliníková kľuková skriňa je liata do kokily v piesku. Obežné plochy valcov s technológiou Nanoslide sú dvojnásobne tvrdšie, ako bežné liatinové vložky.

Mazanie so suchou kľukovou skriňou znižuje ťažisko vozidla a prispieva k lepším jazdným vlastnostiam. V celom systéme cirkuluje 9 litrov oleja. Olejová nádrž a spodná časť olejovej vane sú vyrobené z plastu.

Hlava valcov je vyrobená zo zliatiny zušľachtenej zirkónom. Výhodou je lepšia tepelná odolnosť a vyššia tepelná vodivosť. Palivový systém pracuje s tlakom paliva 100 až 200 barov. Pomocou viacbodového vstrekovania tvoria vstrekovače homogénny oblak zmesy.

Elektronicky regulované obtokové ventily v turbodúchadle zaručujú rýchlu reakciu na zošliapnutie pedála akcelerátora. Maximálny tlak preplňovania je 1,2 baru. Maximálne otáčky turbodúchadiel sú 186 000.

Maximálna teplota nasávaného vzduchu dosahuje 180 °C. Motor má vodný medzichladič stlačeného vzduchu. Vodný okruh má trojstupňový termostat. Vodné čerpadlo nie je hnané remeňom ale hlavným reťazovým rozvodom. Externý chladič motorového oleja v prednom spojleri dokáže schladiť až 1 liter oleja za sekundu.

Nový motor je tiež zo série „One man, one engine,“ ktorú zastáva dielňa AMG. Každý motor má vo výrobe na starosti jeden človek. Pokusné motory testujú v rôznych klimatických podmienkach, napríklad v Death Valley v USA alebo v severnom Švédsku.

Motory V8 patria k histórii AMG. Historický úspech dosiahol 300 SEL 6,8 AMG v roku 1967 na 24-hodinových pretekoch v Spa (Belgicko). Maximálny výkon motora bol 315 kW (428 k) a krútiaci moment 608 Nm. Motor technologicky vychádzal z vozidla Mercedes-Benz 300 SEL 6,3 s motorom M100, ktoré bolo v tom čas najrýchlejšou nemeckou sériovo vyrábanou luxusnou limuzínou.

V roku 1987 vyšiel motor M117, prvý osemvalec so štvorventilovou technikou. Výkon bol 265 kW (360 k) a krútiaci moment 510 Nm. V roku 2005 debutoval 6,3-litrový motor V8, ktorý v modeli SLS AMG Black dosiahol výkon 464 kW (631 k).

MM, Mercedes-Benz

AMGMercedes-Benz
Komentáre (0)
Pridať komentár