Od prvého predstavenia ostrého hothatchu menom Focus ST ubehlo už 12 rokov. Bol hlavným konkurentom pre Golf GTI. Novinka teraz prichádza s rovnakým cieľom – prebrať wolfburgskému športovcovi zákazníkov .
Nový Ford Focus ST debutoval na tohtoročnom podujatí v Goodwoode. Je to ideálne miesto pre predstavenie takéhoto vozidla. Aktualizovaný model zlepšil pocit z riadenia a rýchlosti.
Od roku 2002 predal Ford už viac ako 140 000 Focusov RS vo viac ako 40-tich krajinách na celom svete. Ide tak o jeden z najpredávanejších hothatchov. Novinku upravili technici tak, aby bola pre zákazníkov ešte príťažlivejšia.
Nový model dostal zmeny špeciálne na exteriéri a v interiéri. Na prednom nárazníku zväčšili chladiace otvory. Do výbavy pribudlo nové farebné vyhotovenie, magnetická metalizovaná farba nahradila striebornú Ingot. Zadný strešný spojler optimalizovali. Všetky modely majú dve centrálne koncovky výfuku.
V štandardnom vyhotovení vyjde model z továrne na 18-palcových diskoch s dizajnom Rado. Ich povrchová úprava bude šedá. V príplatkovej výbave bude niekoľko 18-palcových diskov s červenými brzdovými strmeňmi za nimi.
V interiéri upravili konštruktéri prístrojovú dosku a pridali vylepšené ovládacie prvky klimatizácie. Stredová konzola dostala viac úložného priestoru s USB portom, ktorý bude podľa výrobcu dvakrát rýchlejší, ako predchodca. V strednej časti palubnej dosky sú 3 “budíky”, ktoré zobrazujú hodnoty plniaceho tlaku turbodúchadla, teploty a tlaku oleja.
Zmeny sa dotkli aj predných dvier a ich výplní. Pribudli lepšie odkladacie boxy pre nápoje. Upravený volant môže byť na prianie vybavený vyhrievaním. Príplatkové sedadlo môže vodič elektricky ovládať v ôsmich smeroch. Do sériovej výbavy pribudla zadná parkovacia kamera.
Športový podvozok vybavili novými prednými pružinami a športovejšími tlmičmi. Technici upravili aj elektrický posilňovač riadenia. Má sprostredkovať lepší pocit z riadenia.
Pohon vozidla zabezpečuje 2-litrový prepĺňaný motor EcoBoost. Má dvojité variabilné časovanie vačkového hriadeľa a vysokotlakové priame vstrekovanie paliva. Maximálny výkon je 188 kW (252 k) a maximálny krútiaci moment 368 Nm pri 2500 ot./min.
Motor spárovali so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Má skrátené dráhy radenia. Špeciálne upravené prevodové pomery umožňujú novému Focusu ST dynamické jazdné vlastnosti a špičkové zrýchlenie (konkrétne údaje výrobca zatiaľ nezverejnil).
MM, Ford