Novinka: Seat Leon X-Perience

V nižšej strednej triede príbúdajú mierne terénne kombíky . Nového zástupcu v boji o zákazníkov dodá Seat s modelom Leon X-Perience. Novinka sa bude spoliehať na osvedčenú techniku z koncernu VW.

Nový model rozšíri rodinu Leonov. Popri dynamickej verzii Leon SC, všestrannom kombi Leon ST, bežnom Leone a športovom modeli Cupra tak vyplní medzeru  v portfólii Seatu. Základom je model Leon ST.

Leon X-Perience od bežného modelu odlíšia ochranné lišty dverí, podbehov kolies a nárazníkov. Integrované hmlové svetlomety s funkciou prisvetľovania zákrut majú nový dizajn. Sériový model verzia stojí na 17-palcových diskoch, v príplatkovej výbave sú disky s rozmerom 18 palcov.

Zadnej časti dominuje nový nárazník a pochrómované koncovky výfuku pre najsilenejší vznetový a zážihový motor. Veľký batožinový priestor s objemom 587 litrov môže vodič zväčšiť až na 1 470 litrov sklopením zadných sedadiel.

Interiér je čalúnený čiernou a šedou látkou, v príplatkovej výbave je hnedá Alcantara alebo čierne kožené sedadlá. Logo X-Perience zdobí prahy dvier a volant.

Vznetové motory budú v ponuke dva. Silnejší má zdvihový objem 2,0 litra, výkon 135 kW (184 k) a krútiaci moment 380 Nm. V sérii využíva automatickú prevodovku DSG. Priemerná spotreba paliva je 4,9 l/100km. Základný motor má zdvihový objem 1,6 litra, 81 KW (110 k) a krútiaci moment 250 Nm. Jeho papierová spotreba je len o jeden deciliter nižšia, ako pri silnejšej verzii.

Zážihový motor bude len jeden. Ide o 1,8 litrový štvorvalec TSI s výkonom 132 kW (180 k). Pomocou nepriameho a priameho vstrekovania konštruktéri zvýšili krútiaci moment na 280 Nm. V sérii je tiež prepojený s prevodovku DSG a priemerná spotreba paliva podľa výrobcu nepresiahne 6,6 l/100km.

Pohon všetkých kolies zabezpečí najmodernejšia verzia spojky Haldex. Využíva elektrické a hydraulické ovládanie. Reaguje veľmi rýchlo, čím zabezpečuje vysokú mieru aktívnej bezpečnosti. Pre lepšie rozloženie hmotnosti je spojka v zadnej časti hnacieho hriadeľa pri vstupe do diferenciálu zadnej nápravy.

Táto spojka je oproti predchodcovi ľahšia o 1,4 kg. Pri normálnych podmienkach jazdy prenáša väčšiu časť krútiaceho momentu na predné kolesá. Pri strate trakcie predných kolies v priebehu milisekúnd presunie časť krútiaceho momentu na zadnú nápravu.

Svetlá výška vozidla je vyššia o 15 mm. Zadná náprava má štvorprvkové zavesenie. Nové prvky výbavy z bežného Leonu sú dostupné aj v modeli X-Perience. Zákazník má k dispozícii LED svetlomety, adaptívny tempomat ACC, či asistent vybočenia z jazdného pruhu.

Radarový systém ACC pri prevodovke DSG dokáže vozidlo zastaviť a opätovne rozbehnúť na zvolenú rýchlosť. Kritickú možnosť nárazu zozadu Seat rozozná a upozorní vodiča akusticky aj vizuálne a pripraví nato systémy vozidla.

MM, Seat

Leon X-PerienceSeat
Komentáre (0)
Pridať komentár