Automobilka Nissan dokázala v kvalifikácii na 24 hodín Le Mans hneď v prvej jazde pokoriť rýchlosť 300 km/h s elektrickým automobilom.
Model ZEOD RC poháňa spaľovací motor aj elektromotor. Vodič môže rozhodnúť, ktorý pohon je práve výhodnejší a prepínať medzi nimi. K dispozícii tak má výkon spaľovacieho motora a aj krútiaci moment elektromotora, ktorý je dostupný hneď od rozbehnutia.
Elektrický pohon tvorí pár elektromotorov s výkonom 110 kW (150 k). Spaľovací motor má 3 valce, zdvihový objem 1,5 litra a výkon 294 kW (400 k).
Maximálnu rýchlosť 300 km/h dosiahol Satoshi Motoyama na rovinke Mulsanne výlučne na elektrický pohon. „Jazdil som na ZEOD v Le Mans po prvýkrát a okamžite sme dosiahli náš cieľ 300 km/h v elektrickom móde,“ povedal Motoyama.
Cieľ automobilky pokoriť hranicu 300 km/h výlučne na elektrinu nebol posledným krokom. Motoyama spolu s víťazmi GT Academy Lucasom Ordonezom a Wolfgangom Reipa prešli okruh s vozidlom ZEOD päťkrát počas noci.
Nissan stanovil nový cieľ, absolvovať celý okruh Le Mans v pretekárskych podmienkach pomocou výlučne elektrického pohonu.
V triede LM P2 nastal veľký deň pre Nissan. Dosiahol prvých 8 miest v triede. Najrýchlejší čas zajazdil Jann Mardenborough s vozidlom Nissan Ligier JS P2. Jazdil na nových pneumatikách a s nízkym množstvom paliva v nádrži. Po jazde prezradil, že vyhlásil, že cieľom jazdcov je vyhrať pre Nissan všetky možné ocenenia.
Samotné preteky 24 hodín Le Mans však toto vozidlo napokon nedokončilo.
MM, Nissan