Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Dnes predstavili nový Hyundai i30. Automagazín bol pri tom!

Vo Frankfurte nad Mohanom (Nemecko) dnes Hyundai predstavil vo svetovej premiére celkom nový model i30. Verejnosti ho predstavia onedlho na autosalóne v Paríži.

i30 FRF 2   i30 FRF 4

Prvý (statický) dotyk umožnil Hyundai novinárom vo svojej európskej centrále vo Frankfurte nad Mohanom. Nový i30 charakterizuje predovšetkým zmenené predné čelo. Samozrejme, to nie je jediná inovácia. výraznou zmenou je aj nový interiér, asistenčné systémy a pod. Nuž, nový i30 má byť “autom pre každého” Napokon, najviac prezradia priložené fotografie…

Hyundai i30   Hyundai i30 (2)

Hyundai i30 (3)

Pre tých, čo o novinke hľadajú viac informácií, pripájame kompletnú tlačovú správu:

Hyundai i30 novej generácie je automobilom DNA pre značku Hyundai, reprezentujúcim jej jadro v Európe. Začne sa predávať začiatkom roka 2017 ako reakcia spoločnosti Hyundai Motor na meniace sa aktuálne hodnoty a posun preferencií zákazníkov smerom k technologickým riešeniam, individuálnemu štýlu a flexibilite.
Hyundai i30 novej generácie poskytuje vysokú úžitkovú hodnotu osamelo žijúcim ľuďom rovnako ako rodinám, mladým aj starým. Predstavuje inteligentnú voľbu pre zákazníkov hľadajúcich príťažlivý dizajn, efektívne motory, dynamické jazdné vlastnosti a komplexné bezpečnostné vybavenie. Jeho kvalitu a spoľahlivosť dokumentuje jedinečná záruka 5 rokov bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov.
„Pozorne sme načúvali požiadavkám zákazníkom, na základe nich sme redefinovali našu ponuku a vytvorili automobil pre každého. Hyundai i30 novej generácie našim DNA automobilom v Európe: dostupný, s príťažlivým dizajnom, vybavený inovatívnymi technológiami a poskytujúci pôžitok z jazdy,“ povedal Jochen Sengpiehl, člen predstavenstva Hyundai Motor Europe pre marketing. „S najmodernejšími systémami infotainmentu a prvkami konektivity ponúkame všetko, čo digitálna generácia a dnešní zákazníci očakávajú.“
Hyundai i30 novej generácie demokratizuje technológie prvkami konektivity ako Apple CarPlay, Android Auto a bezdrôtové nabíjanie smartfónu, ktoré zvyšujú funkčnosť smartfónu a umožňujú jeho bezpečné ovládanie počas jazdy. Najmodernejšie prvky aktívnej bezpečnosti ako Autonomous Emergency Braking, Smart Cruise Control, Lane Keeping Assist System, Driver Attention Alert a Blind Spot Detection ešte ďalej zvyšujú komfort posádky a pôžitok z jazdy.
Pretože dizajn je dôvodom číslo 1 pri kúpe automobilu Hyundai v Európe, Hyundai i30 novej generácie prináša ďalšiu evolúciu výrazových prostriedkov dizajnu značky Hyundai precíznymi napnutými líniami, vycibrenými povrchmi a modelovaným tvarom karosérie, vytvárajúcimi nadčasový a sebavedomý vzhľad.
„Naši dizajnéri sú poháňaní vášňou a nadšením, prinášajúcimi hrdosť a potešenie zákazníkom Hyundai. Môžete vidieť a cítiť tohto nového ducha v automobile Hyundai i30 novej generácie – je to hrdé posolstvo,“ vysvetľuje Peter Schreyer, prezident a šéfdizajnér Hyundai Motor Group. „Modelom i30 novej generácie zavádzame našu novo vyvinutú masku chladiča, ktorú voláme kaskádovitá maska. Stane sa našou novou rodinnou identitou značky Hyundai.“
Vývojoví špecialisti z technického centra Hyundai Motor Europe v Nemecku vyladili jazdnú dynamiku modelu Hyundai i30 novej generácie v rámci rigorózneho testovacieho programu na cestách celej Európy a legendárnom okruhu Nürburgring Nordschleife. Ľahká a pevná karoséria, vyrobená s podielom 53 % ocele vysokej pevnosti poskytuje základ pre dobré jazdné vlastnosti a spolu s o 10 % kratším prevodovým pomerom riadenia a novo vyvinutým podvozkom prispieva k dynamickému charakteru vozidla bez negatívneho ovplyvnenia vysokej úrovne komfortu.
Portfólio motorov tvoria turbokompresorom prepĺňané motory s priamym vstrekovaním paliva a zmenšeným objemom, ktoré sa vyznačujú vysokým výkonom a účinnosťou. Zákazníci majú na výber tri benzínové motory a jeden turbodiesel s objemom 1,6 litra v troch výkonových verziách, ktorý umožnil dosiahnuť hodnotu emisií CO2 iba 89 g/km. Hyundai i30 novej generácie je prvým modelom značky do ktorého sa montuje nový turbokompresorom prepĺňaný benzínový štvorvalec 1.4 T-GDI s výkonom 103 kW (140 k).
Modelový rad
Hyundai i30 novej generácie je viac ako iba jeden model. Rozšíri sa na modelový rad jedinečných produktov, ktoré budú mať spoločný nadčasový a harmonický dizajn, koherentný pre každý typ karosérie. Rodina i30 bude poskytovať optimálny automobil pre každého – rovnako pre zákazníkov hľadajúcich eleganciu ako aj vodičov preferujúcich vzrušenie. V modelovom rade Hyundai i30 novej generácie bude debutovať prvý vysoko výkonný model línie N, ktorý sa začne vyrábať v roku 2017.
Európsky príbeh úspechu: automobil DNA Hyundai Motor pre Európu
Tretia generácia modelu i30, navrhnutá v európskom technickom centre Hyundai v Rüsselsheime, testovaná na Nürburgringu a vyrábaná v závode Nošovice v Českej republike, využíva infraštruktúru, ktorú spoločnosť Hyundai Motor za uplynulých vyše 25 rokov vybudovala v Európe. Má ambície nadviazať na dve predchádzajúce generácie i30, z ktorých sa od roku 2008 predalo v Európe vyše 800.000 exemplárov.
„Hyundai i30 novej generácie je najdôležitejším modelovým radom pre značku Hyundai v Európe, prispievajúcim k dosiahnutiu nášho cieľa stať sa ázijskou značkou číslo 1 v Európe,“ povedal Thomas Schmid, prevádzkový riaditeľ Hyundai Motor Europe. „S modelom Hyundai i30 novej generácie chceme pokračovať v našom príbehu úspechu v Európe a dosiahnuť organický rast v nasledujúcich rokoch.“
Hyundai i30 novej generácie sa bude vyrábať opäť v závode Hyundai Motor Manufacturing Czech v Nošoviciach, ktorý bol uvedený do prevádzky v roku 2008 a v tom istom roku začal vyrábať Hyundai i30 prvej generácie. Má kapacitu 300.000 automobilov ročne a spĺňa najvyššie kvalitatívne štandardy. Vďaka tomu môže Hyundai Motor poskytovať na svoje modely predávané v Európe záruku 5 rokov bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov.

02. Koherentný a nadčasový dizajn
Hyundai i30 novej generácie prináša ďalšiu evolúciu výrazových prvkov dizajnu značky Hyundai s nadčasovým modelovaným dizajnom, kombinujúcim precízne, napnuté línie a sofistikované plochy. Vynikajúcu funkčnosť, založenú na priestrannej kabíne, dobrom výhľade z vozidla a komfortnom interiéri dopĺňa zmyselný a sebavedomý dizajn. Hyundai pri tom zavádza nový prvok dizajnu na prednej časti karosérie – kaskádovitú masku chladiča, ktorá bude základom novej identity modelov značky v budúcnosti.
Dizajn karosérie
Vzpriamená predná časť karosérie modelu i30 novej generácie je sebavedomá a expresívna, nová kaskádovitá maska chladiča sa smerom dolu zužuje v krivkách, ktoré sú inšpirované prúdom roztavenej ocele. Maska obsahuje chrómované body, ktoré spolu s matne chrómovaným rámikom masky štandardnej verzie vytvárajú sofistikovaný vzhľad. V kombinácii s reflektormi, obsahujúcimi po tri projekčné osvetľovacie systémy z LED (pre tlmené a diaľkové svetlá) a vertikálne situovanými dennými svetlami z LED v nárazníku, zahŕňajúcimi aj funkciu smerových svetiel, nová maska vytvára výraznú „tvár“ modelu Hyundai i30 novej generácie. Vo vstupných otvoroch vzduchu v nárazníku sú integrované projekčné reflektory do hmly.
So svojimi harmonickými proporciami, krátkymi prevismi karosérie, dlhou kapotou motora a skosenou siluetou strechy má Hyundai i30 novej generácie športový vzhľad a solídny postoj na ceste. Po boku karosérie plynulo prebieha takmer horizontálna charakterová hrana, prirodzene vychádzajúca z predného reflektora a na zadnej časti karosérie vchádzajúca do zadného skupinového svetla a ďalej pokračujúca naprieč zadným čelom. Táto obvodová hrana dookola karosérie vytvára nadčasový a dynamický vzhľad automobilu. Čierny spojler na zadnej hrane strechy zlepšuje aerodynamiku a súčasne zvýrazňujú dynamický a kompaktný tvar vozidla. Na koeficiente aerodynamického odporu iba 0,30 sa okrem základného tvaru karosérie podieľajú aj rozličné špecifické konštrukčné opatrenia ako napríklad aktívne klapky v maske chladiča a vzduchové „zásterky“, vytvorené prúdením vzduchu cez otvory v nárazníkoch okolo predných kolies, znižujúce turbulenciu vzduchu v predných blatníkoch.
Na atleticky trojrozmerne modelovanej zadnej časti karosérie horizontálne členenie vizuálne zvýrazňuje šírku vozidla. Pri pohľade zozadu upúta charakteristická grafika zadných skupinových svetiel, ktorá spolu s vysoko umiestnenými odrazovými sklami a koncovými svetlami do hmly vytvára nezameniteľný vzhľad vozidla na ceste.
Dizajnovými prvkami sú aj disky z ľahkej zliatiny, ktoré predstavujú alternatívu k základným  15-palcovým diskom z oceľového plechu. Okrem 15-palcových diskov z ľahkej zliatiny sú na výber 16-palcové a 17-palcové dvojfarebné disky s 10-lúčovým dizajnom.
Zákazníci majú na výber celkovo 12 odtieňov laku karosérie. Farebnú paletu tvoria 3 laky s perleťovým efektom: Stargazing Blue, Micron Gray a Phantom Black; 7 metalizovaných lakov: Demitasse Brown, Intense Copper, Moon Rock, Fiery Red, Platinum Sliver, Ara Blue a White Sand, ako aj dve štandardné farby Engine Red a Polar White.
Dizajn interiéru
Po nastúpení do kabíny modelu i30 novej generácie zákazníka privíta čistý a intuitívny interiér s horizontálnym layoutom, ktorý vyžaruje eleganciu a pocit veľkého vnútorného priestoru. Chrómované obruby a materiály vysokej kvality dopĺňajú pokojnú a sofistikovanú atmosféru. Vysoko položený plochý monitor príplatkového navigačného systému s uhlopriečkou 20,3 cm (8 palcov) na prístrojovom paneli integruje všetky funkcie navigácie, infotainmentu i konektivity a vďaka optimálnej polohe umožňuje vodičovi sledovať informácie bez odpútania pozornosti od premávky pred sebou. Nový multifunkčný trojramenný volant umožňuje pohodlné a intuitívne ovládanie všetkých funkcií ergonomickými ovládačmi a na želanie môže byť pre zvýšenie komfortu v chladnom počasí vybavený elektrickým vyhrievaním. Otočné ovládacie prvky kúrenia a klimatizácie sú umiestnené v pohodlnom dosahu na stredovej konzole a dajú sa ovládať „naslepo“.
Hyundai i30 novej generácie poskytuje v kabíne veľa miesta päťčlennej posádke, pričom športový tvar karosérie nijako negatívne neovplyvňuje rozmery a proporcie vnútorného priestoru kabíny. Vnútorné rozmery na všetkých miestach kabíny sú na špičke kompaktnej triedy. Dojem priestrannosti ďalej umocňuje príplatkové, elektricky ovládané panoramatické strešné okno, ktoré sa dá posúvať i vyklápať. Stredová lakťová opierka vpredu sa dá pre zvýšenie pohodlia vodiča nastavovať v pozdĺžnom smere, pod výklopnou opierkou je odkladacia schránka. Hyundai i30 novej generácie má batožinový priestor s veľkorysým základným objemom 395 litrov (podľa normy VDA 211) a maximálnym objemom 1301 litrov pri sklopenom zadnom operadle a naložení až po strop kabíny. Využiteľnosť batožinového priestoru zvyšuje aj otvor s dvierkami v strede na prestrčenie lyží do kabíny a dvojitá podlaha, ktorá sa dá nastavovať v dvoch úrovniach výšky.
Zákazníci majú na výber tri farebné vyhotovenia interiéru: čierne Oceanids Black s dvoma rozličnými alternatívami textilných poťahov sedadiel alebo čiernymi koženými poťahmi, dvojfarebná sivo-čierna kombinácia odtieňov Slate Grey a Oceanids Black s textilnými alebo koženými poťahmi sedadiel s kosoštvorcovým vzorom alebo elegantná modro-čierna kombinácia Indigo Blue a Oceanids Black s koženými poťahmi sedadiel.
Predné sedadlá môžu byť vybavené trojstupňovým vyhrievaním a ventiláciou a elektricky nastavovateľné sedadlo vodiča je vybavené funkciou pamäte nastavenia s dvoma programovateľnými polohami sedadla.

03. Motory, prevodovky a podvozok

Ponuka motorov
Hyundai i30 novej generácie poháňajú moderné turbokompresorom benzínové a naftové motory s malým objemom, ktoré kombinujú vysoký výkon s účinnosťou. Ponuka obsahuje tri benzínové a jeden naftový motor. Zákazníci si môžu vybrať nový turbokompresorom prepĺňaný štvorvalec 1.4 T-GDI s priamym vstrekovaním paliva a výkonom 103 kW (140 k), ktorý je novinkou vo výrobnom programe značky Hyundai alebo trojvalec 1.0 T-GDI s výkonom 88 kW (120 k). Ako základný benzínový motor figuruje klasický štvorvalec 1.4 MPI s výkonom 74 kW (100 k). Turbodiesel 1.6 CRDi je k dispozícii v troch modifikáciách s výkonom 70, 81 a 100 kW (95, 110 a 136 k) s nízkymi emisiami CO2 od 89 g/km. Motory sa štandardne kombinujú so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, niektoré môžu byť na želanie vybavené vysoko efektívnou a dynamickou 7-stupňovou prevodovkou s dvoma spojkami (7DCT).
Nový motor 1.4 T-GDI – ľahký, úsporný a temperamentný
Prepĺňaný benzínový štvorvalec s priamym vstrekovaním paliva má objem presne 1.353 cm3 a je výrazne ľahší ako jeho predchodca – štvorvalec 1.4 MPI z konštrukčného radu Gamma. Hmotnosť samotného motora bez príslušenstva je menšia o 14 kg, okrem vyššieho výkonu 103 kW (140 k) i maximálneho krútiacemu momentu 242 Nm sa vyznačuje aj vyššou účinnosťou.
Nový motor má turbokompresor integrovaný priamo do zberného výfukového potrubia pre zvýšenie účinnosti prepĺňania. Takáto konštrukcia okrem toho umožňuje dosahovať spontánnejšiu reakciu motora na zmenu polohy pedála akcelerátora a prispieva k zlepšeniu priebehu krútiaceho momentu pri nízkych otáčkach. Systém priameho vstrekovania paliva vstrekuje benzín priamo do valcov, čím prispieva k úspore paliva.
Nový motor 1.4 T-GDI sa okrem štandardnej 6-stupňovej manuálnej prevodovky na želanie kombinuje aj so 7-stupňovou prevodovkou s dvoma spojkami 7DCT, ktorá umožňuje plne automatický režim i manuálne sekvenčné radenie.
1.0 T-GDI – trojvalcová dynamika
Trojvalec 1.0 T-GDI, vyvinutý v technickom centre Namyang v Kórei v spolupráci s európskym technickým centrom v Nemecku, svojim výkonom 88 kW (120 k) a maximálnym krútiacim momentom 170 Nm poskytuje perfektnú kombináciu dynamiky a účinnosti.
Turbokompresor vybavený elektricky ovládaným obtokovým ventilom znižuje straty v sústave prepĺňania, zlepšuje reakciu motora a zvyšuje krútiaci moment pri nízkych otáčkach. Šesťotvorové injektory systému priameho vstrekovania paliva GDI vstrekujú benzín do valcov pod vyšším tlakom ak bežných 200 barov, čím sa dosahuje dokonalé premiešanie paliva so vzduchom a čisté spaľovanie zmesi s nízkymi emisiami.
Aby mal motor čo najmenšie rozmery, zberné výfukové potrubie je integrované do hlavy valcov, vďaka čomu je efektívne ochladzované chladiacou kvapalinou. Takéto usporiadanie umožňuje rýchlejšie zohriatie katalyzátora na prevádzkovú teplotu, prispievajúce k zlepšeniu reálnej prevádzkovej spotreby paliva a zníženiu emisií.
Motor 1.0 T-GDI sa montuje výlučne so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.
Turbodiesel 1,6 litra: jeden motor, tri výkonové úrovne
Zákazníci preferujúci naftové motory majú v modelovom rade Hyundai i30 novej generácie na výber turbodiesel 1.6 CRDi v troch modifikáciách: verzia so štandardným výkonom dosahuje 70 kW (95 k), verzia so stredným výkonom 81 kW (110 k) a verzia s vysokým výkonom 100 kW (136 k). Všetky verzie poskytujú rovnaký maximálny krútiaci moment 280 Nm. Pri verziách so stredným a vysokým výkonom sa ako alternatíva k štandardnej 6-stupňovej manuálnej prevodovke dá objednať aj prevodovka 7DCT.
Sedemstupňová prevodovka s dvoma spojkami
Značka Hyundai v roku 2015 zaviedla svoju prvú 7-stupňovú prevodovku s dvoma spojkami, ktorá kombinuje prednosti manuálnej a automatickej prevodovky. Prevodovka 7DCT umožňuje zníženie spotreby paliva a emisií CO2 až o 20 % oproti klasickej 6-stupňovej automatickej prevodovke s hydrodynamickým meničom krútiaceho momentu, pričom zlepšuje akceleráciu vozidla o 10 %.
Prevodovka 7DCT má dve suché spojky, každú so samostatným aktuátorom. Jedna spojka pôsobí na párne a druhá na nepárne prevodové stupne. Preraďovanie sa dosahuje rozpojením jednej spojky pri súčasnom spojení druhej spojky. Vďaka tomu sa preraďovanie uskutočňuje bez citeľného prerušenia prenosu krútiaceho momentu. Pre rýchlu reakciu sú na ovládanie spojok použité aktuátory s elektromotormi. Prevodovka 7DCT umožňuje plne automatický režim (ideálny pre jazdu v meste) alebo sekvenčné manuálne radenie pre zvýšenie jazdnej dynamiky. Osobitný tlmič torzných kmitov v prevodovke znižuje vibrácie a hlučnosť, čím prispieva k zvýšeniu komfortu jazdy.
Jazdné vlastnosti
Hyundai i30 novej generácie bol vyvinutý a testovaný v Európe pričom absolvoval zrýchlené testy namáhania a dynamické testy na najnáročnejšom pretekovom okruhu na svete – legendárnom Nürburgring Nordschleife v Nemecku. Aby nový model vyhovel vysokým požiadavkám európskych zákazníkov, bol testovaný v najrozmanitejších cestných a klimatických podmienkach v rozličných štátoch. Škála testov siahala od zimných testov vo Švédsku cez jazdy s prívesom po Alpách až po testy v horúcom letnom počasí na juhu Španielska.
Konštruktéri definovali jazdné charakteristiky modelu i30 novej generácie: precízne, prirodzené riadenie so zreteľnou spätnou väzbou, agilnú a vypočítateľnú ovládateľnosť, dynamické jazdné vlastnosti bez negatívneho ovplyvnenia komfortu. Oproti predchádzajúcej generácii má riadenie o 10 % kratší prevod a reakcia vozidla na impulzy riadením je o 15 milisekúnd rýchlejšia.
Podvozok modelu i30 novej generácie bol kompletne prepracovaný pre zvýšenie jazdnej dynamiky a súčasné zlepšenie úrovne komfortu. Všetky verzie majú štandardne viacprvkovú zadnú nápravu s dvoma spodnými ramenami a plynokvapalinovými tlmičmi pruženia.
Zväčšením priemeru ventilovaných predných brzdových kotúčov na 288 mm konštruktéri zvýšili výkonnosť brzdovej sústavy, ktorá teraz lepšie odoláva tepelnému namáhaniu.
Pevná a ľahká karoséria: 53 % ocele vysokej pevnosti
Spoločnosť Hyundai Motor je jediným automobilovým výrobcom na svete, ktorý si sám vyrába oceľ pre globálnu výrobu svojich vozidiel. To prináša benefity aj pre Hyundai i30 novej generácie, ktorý má pevnú no ľahkú karosériu, prispievajúcu k zlepšeniu jazdných výkonov a zvýšeniu bezpečnosti posádky.
Podiel ocele vysokej pevnosti, použitej na výrobu karosérie, sa oproti predchodcovi zvýšil takmer dvojnásobne na 53 %. Použitím tohto materiálu high-tech sa hmotnosť surovej karosérie znížila o 28 kg pri súčasnom zvýšení pevnosti o 22 % v porovnaní s predchodcom. Pri výrobe karosérie sa používajú najmodernejšie metódy spájania dielov, okrem iného štrukturálne lepenie na celkovej dĺžke spojov 112 m, čo prispieva k zvýšeniu pevnosti pri nízkej hmotnosti.

04. Konektivita a bezpečnosť

V súčasnosti mnohí zákazníci očakávajú vo svojich automobilov rozmanité inteligentné prvky konektivity a v tejto oblasti im Hyundai i30 novej generácie vychádza naplno v ústrety. Zákazníci si môžu zvoliť štandardný systém infotainmentu kategórie premium s kapacitným dotykovým monitorom LCD s uhlopriečkou 12,7 cm (5 palcov), integrovanou cúvacou kamerou s dynamickými vodiacimi čiarami, modulom Bluetooth a funkciou My Music alebo za príplatok navigačný systém novej generácie vybavený dotykovým monitorom s uhlopriečkou 20,3 cm (8 palcov). Tento systém umožňuje vodičovi pripojiť svoj smartfón cez protokol Apple CarPlay alebo Android Auto a ovládať funkcie smartfónu a aplikácie. Optimálna konektivita umožňuje vodičovi byť online a pritom mať pozornosť upriamenú na cestu. Aby boli mobilné telefóny posádky vždy nabité, Hyundai i30 novej generácie má v stredovej konzole induktívnu nabíjaciu priehradku (štandard Qi) a konektor USB.
Pri objednaní nového navigačného systému má majiteľ na 7 rokov predplatené služby TomTom LIVE. Tieto služby zahŕňajú dopravné informácie aktualizované v reálnom čase, správy o počasí, informácie o stacionárnych radaroch a rýchlostných kamerách, ako aj online vyhľadávanie bodov záujmu. Navigačný systém je vybavený mapami celej Európy, ktoré zobrazuje trojrozmerne (3D) a okrem toho môže prehrávať fotografie z kľúča USB.
Najvyššia miera aktívnej bezpečnosti
Hyundai i30 novej generácie je vybavený najmodernejšími prvkami aktívnej bezpečnosti aby vyhovel najvyšším európskym štandardom v tejto oblasti. K dispozícii je výstražný protikolízny systém Front Collision Warning System s funkciou automatického brzdenia Autonomous Emergency Braking, radarový tempomat Smart Cruise Control, monitorovanie mŕtvych uhlov vonkajších spätných zrkadiel Blind Spot Detection, výstražný systém pre cúvanie Rear Cross Traffic Alert, asistenčný systém pre udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu Lane Keeping Assist System, zobrazovanie rýchlostných obmedzení Speed Limit Information Function a asistenčný systém diaľkových svetiel High Beam Assist. Novinkou v modelovom programe značky Hyundai je výstražný systém Driver Attention Alert monitorujúci únavu vodiča. Vďaka týmto prvkom patrí Hyundai i30 novej generácie k najlepšie vybaveným modelom vo svojej triede z hľadiska aktívnej bezpečnosti.
Autonomous Emergency Braking (AEB)
Funkcia AEB spolu s Front Collision Warning System (FCWS) upozorňuje vodiča na nebezpečné situácie a automaticky zabrzdí vozidlo ak je to potrebné. AEB využíva predný radarový senzor a kameru, pričom funguje v troch fázach. Najprv akusticky a vizuálne upozorní vodiča ak sa odstup i30 od vozidla idúceho vpredu zníži natoľko, že hrozí riziko kolízie. V druhej fáze automaticky pribrzdí vozidlo takou intenzitou aby nedošlo ku kolízii a v tretej fáze ak kolízii nie je už možné zabrániť, zabrzdí vozidlo maximálnou intenzitou pre zmiernenie následkov kolízie. Systém sa aktivuje, keď zaregistruje vpredu iné vozidlo alebo chodca pri rýchlosti nad 10 km/h.
Driver Attention Alert (DAA)
Novinkou v automobile značky Hyundai je funkcia Driver Attention Alert. Monitoruje spôsob ovládania vozidla vodičom a na základe odchýlok od normálneho stavu odhalí únavu vodiča, ktorá by mohla viesť k nehode. Systém analyzuje rozličné informácie ako uhol natočenia volantu, krútiaci moment na volante, polohu vozidla v jazdnom pruhu, čas jazdy a ďalšie. Okrem toho si vodič môže nastaviť stupeň citlivosti systému. Keď systém zistí odchýlku spôsobenú únavou, upozorní vodiča zvukovým signálom a textovou správou v združenom prístroji aby urobil prestávku v jazde na odpočinok a osvieženie.
Smart Cruise Control (SCC)
Adaptívny tempomat SCC, využívajúci predné radarové senzory, automaticky udržiava nastavený odstup od vozidla idúceho vpredu v rámci limitu nastavenej rýchlosti. Tempomat sa automaticky deaktivuje keď rýchlosť jazdy klesne pod 10 km/h.
Blind Spot Detector (BSD)
Radarové senzory využíva aj systém na monitorovanie mŕtvych uhlov vonkajších spätných zrkadiel Blind Spot Detector (BSD) s funkciou Lane Change Assist. Keď sa v monitorovanej oblasti nachádza iné vozidlo, rozsvieti sa výstražné svetlo v príslušnom vonkajšom spätnom zrkadle. Ak vodič vtedy zapne na smerové svetlá na dotknutej strane, zaznie zvukový výstražný signál. To platí aj pri zmene jazdného pruhu, keď systém zaregistruje iné vozidlo približujúce sa zozadu.
Rear-Cross Traffic Alert (RCTA)
Systém RCTA využíva senzory BSD pre zníženie rizika kolízie s vozidlami približujúcimi sa zboku v priečnom smere pri cúvaní z neprehľadných miesto kolmo na cestu. Radarové senzory skenujú oblasť za vozidlom v okruhu 180 stupňov a systém RCTA vizuálne a akusticky upozorní vodiča keď sa zboku približuje iné vozidlo.
Lane Keeping Assist System (LKAS)
Asistenčný systém pre udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu LKAS upozorní vodiča pri rýchlosti jazdy nad 60 km/h ak má vozidlo tendenciu neúmyselne vybočiť z jazdného pruhu. LKAS pomocou kamery rozoznáva čiary vodorovného dopravného značenie jazdných pruhov na ceste a po vizuálnom a akustickom upozornení vodiča automaticky uskutoční potrebnú korekciu riadením pre vrátenie vozidla do bezpečnej pozície.
Speed Limit Information Function (SLIF)
Funkcia zobrazovania dopravných značiek SLIF využíva kameru a podporne aj informácie navigačného systému na identifikáciu dopravných značiek obmedzujúcich rýchlosť. Dopravné značky, ako aj rýchlostné obmedzenia v obciach sa zobrazujú v reálnom čase na displeji TFT v združenom prístroji i na monitore navigačného systému.
High Beam Assist (HBA)
Pri prepnutí svetiel do automatického režimu asistenčný systém diaľkových svetiel HBA pomocou kamery rozoznáva protiidúce vozidlá i vozidlá idúce vpredu v tom istom jazdnom pruhu a automaticky prepína na tlmené svetlá aby nedochádzalo k oslňovaniu iných účastníkov cestnej premávky. Keď v monitorovanom priestore nie sú iné vozidlá, systém automaticky prepne na diaľkové svetlá pre maximálne osvetlenie cesty.

Najvyššia úroveň pasívnej bezpečnosti
Hyundai i30 novej generáciu má karosérie vyrobenú s podielom ocele vysokej pevnosti 53 %, vďaka čomu je karoséria o 22 % pevnejšia oproti predchodcovi. Nová karoséria zaručuje optimálnu absorpciu energie pri náraze a minimálne narušenie kabíny posádky v prípade nehody.
Vďaka zdokonaleným metódam lisovania za tepla je bočný panel karosérie aj s výstuhami vyrobený ako jediný diel. Predtým to bola kombinácia piatich komponentov. Nová technológia prispela k redukcii hmotnosti o 4,1 kg pri súčasnom zvýšení pevnosti a zlepšení absorpcie energie nárazu.
Ochranu posádky pri nehode zvyšuje sústava 7 airbagov. Hyundai i30 novej generácie má štandardne čelné a bočné airbagy vpredu, bočné závesové airbagy pre obidva rady sedadiel a kolenný airbag vodiča.

05. Technické údaje
Karoséria a pohon
Päťdverový päťmiestny hatchback. Motor uložený vpredu naprieč, pohon predných kolies. Na výber tri benzínové motory a jeden turbodiesel v troch výkonových modifikáciách, 6-stupňová manuálna prevodovka, pri niektorých motoroch na želanie 7-stupňová prevodovka s dvoma spojkami.
Benzínové motory

1.4 MPI
Typ KAPPA, štvorvalec, 16-ventilov, DOHC D-CVVT
Objem 1368 cm3
Vŕtanie x zdvih 71,6 x 84,0 mm
Kompresný pomer 10,5 : 1
Maximálny výkon 74 kW (100 k) @ 6000 min-1
Max. krútiaci moment 134 Nm @ 4000 min-1

1.0 T-GDI
Typ KAPPA, trojvalec, 12-ventilov, DOHC D-CVVT
Objem 998 cm3
Vŕtanie x zdvih 71,0 x 84,0 mm
Kompresný pomer 10,0 : 1
Maximálny výkon 88 kW (120 k) @ 6000 min-1
Max. krútiaci moment 171 Nm @ 1.500 ~ 4.000 min-1
1.4 T-GDI
Typ KAPPA, štvorvalec, 16-ventilov, DOHC D-CVVT
Objem 1353 cm3
Vŕtanie x zdvih 71,6 x 84,0 mm
Kompresný pomer 10,0 : 1
Maximálny výkon 103 kW (140 k) @ 6000 min-1
Max. krútiaci moment 242 Nm @ 1500 min-1

Naftové motory

1.6 CRDi / 70 kW (95 k)
Typ U2 (LOW), 16-ventilov, DOHC
Objem 1582 cm3
Vŕtanie x zdvih 77,2 x 84,5 mm
Kompresný pomer 16,0 : 1
Maximálny výkon 70 kW (95 k) @ 4000 min-1
Max. krútiaci moment 280 Nm @ 1500~2000 min-1

1.6 CRDi / 81 kW (110 k)
Typ U2 (MID), 16-ventilov, DOHC
Objem 1582 cm3
Vŕtanie x zdvih 77,2 x 84,5 mm
Kompresný pomer 16,0 : 1
Maximálny výkon 81 kW (110 k) @ 4000 min-1
Max. krútiaci moment 280 Nm @ 1500~2500 min-1

1.6 CRDi / 100 kW (136 k)
Typ U2 (HIGH), 16-ventilov, DOHC
Objem 1582 cm3
Vŕtanie x zdvih 77,2 x 84,5 mm
Kompresný pomer 16,0 : 1
Maximálny výkon 100 kW (136 k) @ 4000 min-1
Max. krútiaci moment 280 Nm @ 1500~3000 min-1 (MP)
300 Nm @ 1750~2500 min-1 (7DCT)

Prevodovky

Benzínové motory – počet stupňov

Motor 1.4 MPI (100) 1.0 T-GDI (120) 1.4 T-GDI (140)
Manuálna 6 6 6
DCT – – 7

Naftové motory – počet stupňov
Motor 1.6 CRDi (95) 1.6 CRDi (110) 1.6 CRDi (136)
Manuálna 6 6 6
DCT – 7 7
Prevodové pomery

Benzínové motory

1.4 MPI
(100)
6MP 1.0 T-GDI (120) 1.4 T-GDI (140)
6MP 6MP Eco 6MP Basic 6MP Eco 7DCT
1. st. 3,769 3,615 3,615 3,615 3,615 3,929
2. st. 2,045 1,955 1,955 1,962 1,962 2,318
3. st. 1,370 1,286 1,286 1,257 1,257 2,043
4. st. 1,036 0,971 0,971 0,951 0,951 1,070
5. st. 0,893 0,774 0,774 0,778 0,778 0,822
6. st. 0,774 0,639 0,639 0,633 0,633 0,884
7. st. – – – – – 0,721
Spiat. 3,700 3,700 3,700 3,583 3,583 5,304
Stály prev. 4,400 4,267 4,059 4,188 3,941 4,294 (1245)
3,174 (367R)

Naftové motory
1.6 CRDi (95)
6MP 1.6 CRDi (110) 1.6 CRDi (136)
6MP 6MP Eco 7DCT 6MP 7DCT
1. stupeň 3,769 3,636 3,769 3,786 3,636 3,786
2. stupeň 2,040 1,962 2,040 2,261 1,962 2,261
3. stupeň 1,189 1,189 1,189 1,957 1,189 1,957
4. stupeň 0,844 0,844 0,804 1,023 0,844 1,023
5. stupeň 0,702 0,702 0,660 0,778 0,702 0,778
6. stupeň 0,596 0,596 0,549 0,837 0,596 0,837
7. stupeň – – – 0,681 – 0,681
Spiatočka 3,583 3,583 3,583 5,074 3,583 5,074
Stály prevod 3,250 3,471 3,250 4,176 (1245)
3,087 (367R) 3,706 4,176 (1245)

Podvozok

Vpredu Tlmičové vzpery McPherson, vinuté pružiny, plynokvapalinové tlmiče pruženia
Vzadu Viacprvkové závesy, vinuté pružiny, plynokvapalinové tlmiče pruženia

Riadenie

Typ Hrebeňové s elektrickým posilňovačom MDPS (Motor driven Power Steering)
Prevodový pomer 13,4:1
Polomer otáčania 5,3 m
Počet otáčok 2,57 medzi krajnými polohami

Brzdy

Vpredu Ventilované kotúčové
Vzadu Kotúčové

Kolesá a pneumatiky

Rozmer a typ diskov Pneumatiky
6,0J x 15 oceľové / z ľahkej zliatiny 195/65 R15
6,5J x 16 oceľové / z ľahkej zliatiny 205/55 R16
7,0J x 17 z ľahkej zliatiny 225/45 R17

Rozmery (mm)

Vonkajšie
Dĺžka 4.340
Šírka 1.795
Výška 1.455 (1.450 F/C Pack)
Rázvor 2.650
Rázvor 905
Zadný previs 785
Svetlá výška 140 (135 F/C Pack)

Vnútorné

Vpredu Vzadu
Vnútorná výška 994 977
Priestor na nohy 1.073 883
Vnútorná šírka (vo výške pliec) 1.427 1.406
Objemy (l)

Palivová nádrž 50
Batožinový priestor základný 395
maximálny 1.301
Hmotnosti (kg)

Benzínové motory Naftové motory
1.4 MPI (100)
6MP 1.0 T-GDI (120)
6MP 1.4 T-GDI
(140) 1.6 CRDi (95) 1.6 CRDi
(110) 1.6 CRDi
(136)
6MP 7DCT 6MP 6MP 7DCT 6MP 7DCT
Pohotovostná hmotnosť 1.169 – 1.316 1.194 – 1.342 1.204 – 1.352 1.240 – 1.388 1.263 – 1.411 1.263 – 1.411 1.293 – 1.441 1.263 – 1.411 1.293 – 1.441
Prípustná celková hmotnosť 1.760 1.800 1.820 1.850 1.860 1.860 1.900 1.860 1.900
Jazdné výkony a spotreba paliva

Benzínové motory

Motor 1.4 MPI
(100)
(6MP) 1.0 T-GDI
(120)
(6MP / 6MP Eco) 1.4 T-GDI
(140)
(6MP / 6MP Eco / 7DCT)
Maximálna rýchlosť (km/h) 183 190 / 187 210 / 208 / 205
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 12,7 11,1 / 11,3 8,9 / 9,1 / 9,2
Kombinované emisie CO2 (g/km) 15’’:126
16’’-17’’: 130 15’’:112 / 103
16’’-17’’: 117 / 108 15’’: 119 / 109 / 121
16’’-17’’: 123 / 114 / 125
Naftové motory

Motor 1.6 CRDi
(95)
(6MP) 1.6 CRDi
(110)
(6MP / 6MP Eco / 7DCT) 1.6 CRDi
(136)
(6MP / 7DCT)
Maximálna rýchlosť (km/h) 186 190 / 188 / 190 200 / 200
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 12,2 11,0 / 10,7 /11,2 10,2 / 10,6
Kombinované emisie CO2 (g/km) 15’’: 95
16’’-17’’: 98 15’’: 96 / 89 / 105
16’’-17’’: 99 / 95 / 109 15’’: 99 / 105
16’’-17’’: 102 / 109

Všetky technické údaje sú predbežné a môžu byť zmenené v rámci homologácie.
[POZNÁMKA – Technické údaje sa môžu líšiť podľa trhov/regiónov]

Hyundai, dk

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov