Nissan BladeGlider – elektromobil pre ľudí s dušou športovca
BladeGlider prináša nevšednú kombináciu ekologického elektromobilu a pôžitku z jazdy.
Z príťažlivej dizajnérskej štúdie BladeGlider, predstavenej naTokyo Motor Show 2013, Nissan vyvinul plne funkčný prototyp. Agilný a efektívny elektromobil prináša nový rozmer potešenia z jazdy: hoci je vďaka aerodynamickému dizajnu a priekopníckemu elektrickému pohonu takmer nemé, zabezpečuje posádke nevšednú porciu zábavy.
„Prototyp odzrkadľuje naše ambície prispieť k pokroku v stratégií inteligentnej mobility a kombinovať potešenie z jazdy so zodpovednosťou v oblasti životného prostredia,“ zdôraznil Carlos Ghosn, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Nissan Motor Corporation. „Zistili sme, že nadšenci automobilizmu sa na budúcnosť s nulovými emisiami tešia.
Neobvyklý šípový tvar karosérie prototypu zabezpečuje vozidlu výbornú aerodynamiku. Za volantom sedí vodič uprostred pred dvomi ďalšími cestujúcimi, ktorí tak získali viac priestoru pre nohy. Široké a vysoké výklopné dvere vzadu uľahčujú nastupovanie a vystupovanie, zatiaľ čo otvorená strecha s ochranou proti prevráteniu kombinuje výhody otvoreného športového vozidla s bezpečnosťou kupé. Kabína modelu Blade Glider odráža športové ambície: pre všetkých cestujúcich sú pripravené štvorbodové bezpečnostné pásy a sedadlá s výrazným bočným vedením zaisťujú cestujúcim oporu aj v prípade, že dostal vodič dostal chuť si na kľukatých cestách zašportovať. Okrem toho sú sedadlá čalúnené kombináciou špeciálnej netkanej textílie a syntetickej živice.
O mimoriadny výkon štúdie BladGlider sa stará kombinácia lítium-iónová batérie a motorovej techniky, na vývoji ktorej Nissan spolupracoval so spoločnosťou Williams Advanced Engineering z Veľkej Británie. Maximálna rýchlosť prototypu je viac než 190 km/ h. Z pokoja na 100 km/h zrýchľuje vozidlo za menej ako päť sekúnd. Pohon zadných kolies zabezpečujú dva 130 kW elektromotory – jeden pre každé koleso. Vozidlo je vybavené systémom Torque-Vectoring, ktorý neustále monitoruje a upravuje krútiaci moment dodávaný na kolesá, čím optimalizuje handling vozidla. Ak ba sa napríklad stalo vozidlo nedotáčivým, systém presunie väčší krútiaci moment automaticky na vonkajšie koleso. V závislosti od osobných preferencií si môže vodič prepínať nastavenie medzi „off“, „agil“ a „drift“. Elektrickú energiu vozidlu poskytuje vysoko výkonná lítium-iónová batéria pozostávajúca z piatich modulov. Pre batériu aj pre motory musel byť vyvinutý špeciálny chladiaci systém. Na dvoch obrazovkách môže vodič sledovať dianie okolo vozidla, snímané kamerami za prednými kolesami.
Hlavné technické údaje
Maximálna rýchlosť: 190 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h: menej ako 5 sekúnd
Maximálny výkon sústavy: 200 kW (268 k)
Maximálny krútiaci moment: 707 Nm
Hmotnosť: 1300 kg
Dĺžka: 4300 mm
Šírka: 1850 mm
Výška: 1300 mm
Rázvor: 2800 mm
Nissan (šr)
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov