Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Koncept goTOzero Retail je nový štandard v predajnej sieti Škoda Auto

– Skupina Volkswagen Group, do ktorej spadá Škoda Auto, resp. slovenský importér Škoda Auto Slovensko, predstavila dlhodobú environmentálnu stratégiu goTOzero Retail, ktorej ambíciou je dosiahnuť úplnú dekarbonizáciu svojej globálnej maloobchodnej a servisnej siete do roku 2050. Ide o významný krok v rámci širšieho ESG záväzku koncernu, ktorý reflektuje meniace sa požiadavky zákazníkov, trhu aj legislatívy. Projekt sa v súčasnosti rozbieha naprieč viacerými trhmi vrátane Slovenska, a to v spolupráci s predajnou sieťou Škoda Auto Slovensko, ktorá sa k implementácii stratégie aktívne hlási. goTOzero Retail je však viac než len ekologická iniciatíva – predstavuje praktický rámec, v ktorom sa spája environmentálna zodpovednosť s obchodnou efektivitou a inováciami v oblasti retailového predaja.

Stratégia goTOzero Retail je založená na princípoch udržateľnosti, zodpovedného podnikania a neustáleho zlepšovania. Cieľom je minimalizovať environmentálnu stopu prevádzok predaja a servisu vozidiel naprieč celou sieťou autorizovaných predajcov Škoda Auto Slovensko. To znamená aktívne znižovanie spotreby energií, vody a materiálov, podporu obnoviteľných zdrojov, efektívne využívanie priestorov, ako aj prechod na nové formy mobility a logistických riešení.

Medzi hlavné oblasti zamerania patrí:

  • Energetická efektivita budov – využívanie fotovoltiky, LED osvetlenia, automatizovaného riadenia kúrenia a klimatizácie
  • Optimalizácia využívania prírodných zdrojov – zber dažďovej vody, minimalizácia odpadu, recyklácia a ekologické čistenie
  • Ekologická mobilita – dostupnosť BEV (batériových elektrických vozidiel), nabíjacie stanice, alternatívne možnosti mobility pre zákazníkov aj zamestnancov (bicykle, carsharing, verejná doprava)
  • Environmentálne vzdelávanie – pravidelné školenia zamestnancov o ekologických aspektoch ponúkaných produktov a služieb
  • Zodpovedné správanie v komunite – podpora miestnych environmentálnych iniciatív a projektov

Súčasťou stratégie je dobrovoľná environmentálna certifikácia dílerov, ktorá slúži ako nástroj na zhodnotenie a nasmerovanie ich environmentálneho výkonu.

Certifikácia je časovo nenáročná a bez finančných nákladov pre dílera, vyžaduje len jednodňový audit zo strany certifikačného tímu. Tento audit pozostáva z hodnotenia približne 70 rôznych environmentálnych kritérií, prispôsobených podmienkam konkrétneho trhu a prevádzky.

Výsledkom je udelenie jednej zo štyroch úrovní certifikácie (Bronze, Silver, Gold, Platin). Každá úroveň odráža mieru implementácie opatrení a kvalitu environmentálneho riadenia. Audit zároveň obsahuje konkrétny akčný plán s odporúčaniami, ktoré umožňujú ďalšie zlepšovanie výkonnosti. Vôbec prvým certifikovaným predajcom zo slovenskej siete je Autoprofit v Galante, čím sa položili základy pre ďalšie rozšírenie tohto významného projektu.

Dlhodobé výhody pre dílerov a zákazníkov

Certifikácia v rámci goTOzero Retail nie je len o imidži – je to praktický a konkurenčný nástroj, ktorý prináša hmatateľné výhody:

  • Zvýšenie dôveryhodnosti značky u zákazníkov a obchodných partnerov vďaka zodpovednému prístupu
  • Zvýšenie efektivity a ziskovosti – úspora nákladov na energie, vodu, osvetlenie či prevádzku budov
  • Príprava na budúcnosť – včasná adaptácia na očakávané legislatívne zmeny v oblasti ESG a environmentálneho reportingu
  • Zvýšenie atraktivity ako zamestnávateľa – pozitívny vplyv na vnímanie zamestnancov, ktorí čoraz častejšie preferujú udržateľných zamestnávateľov
  • Možnosť zapojenia sa do komunitných a zelených iniciatív, ktoré posilňujú spoločenskú zodpovednosť značky

goTOzero Retail zároveň nie je iba jednorazovým projektom, ale dlhodobým transformačným rámcom, ktorý vyžaduje angažovanosť, transparentnosť a ochotu meniť zabehnuté procesy. Zároveň vytvára priestor pre inovácie a nové formy spolupráce medzi výrobcami, predajcami a zákazníkmi. Zelená mobilita a klimaticky neutrálne prevádzky sa postupne stanú novým štandardom v automobilovom predaji. goTOzero Retail je tak dôkazom, že aj veľké priemyselné odvetvia vedia prijať zodpovednosť a prispieť k systémovej zmene v prospech budúcich generácií.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov