Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Hyundai Inster sa chystá obsadiť ulice miest. A urobí to potichu.

Hyundai Inster je ťažké kategorizovať, pretože je navrhnutý so šarmom, veľkorysou výbavou a prekvapivo je všestranný.

Je to malé elektrické mestské auto. Ale nenechajte sa tým zmiasť. Musíte si doňho sadnúť, aby ste zistili, že je napriek celkovej dĺžke na úrovni 3,82 metra, je v skutočnosti oveľa väčšie. Až tak, že si za seba nemá problém sadnúť vodič s výškou presahujúcou 1,85 metra. A to je prvý pozitívny bod pre Hyundai Inster, ktorý vás musel zaujať už na prvých oficiálnych fotografiách. Natoľko, že zopár klientov si ho objednalo už v predstihu. Ako druhé auto do rodiny. Opisovať dizajn teda nemá význam. Fotografie hovoria za seba.

Inster nepôsobí lacno, hoci by ste to pri malo mestskom aute zrejme aj čakali. Prístrojová doska má dva displeje s uhlopriečkou 10,25 a vysokým rozlíšením no nechýbajú fyzické tlačidlá. Ako napríklad klimatizácia veľkoryso dimenzovanými tlačidlami, ktoré trafí aj slepý. Grafika prístrojového panelu kopíruje tú z iných modelov, čo znamená prehľadnosť ako aj klasické zobrazenie tachometra. Volant je prevzatý z ostatných modelov a palubná doska ponúka nielen malú poličku na odloženie vecí, ale aj kombináciu USB-A, USB-C a 12 voltového konektora. Opäť, čo chcete a potrebujete, to dostanete.

Čalúnenie pepitovým vzorom navodzuje v interiéri retro náladu, spojené predné sedadlá interpretujú nápad, ktorý naposledy použil Citroën Cactus. Ďalšia vec, ktorá sa objaví a potom zmizne sú posuvné zadné sedadlá. Inster ich má vo vyššej výbave. A môžete sklopiť aj operadlo predného sedadla. Takže preveziete vnútri aj kontrabas ak treba. Batožinový priestor sa chváli objemom 280 litrov, platí to však pre zadné sedadlá posunuté dopredu.

Každý si vyberie svoj ideálny Inster. Dodávať sa bude v dvoch výkonových verziách. Slabší  má výkon elektromotora 71 kW (97 k) a krútiacim momentom 147 Nm. Kombinuje sa so slabšou baterkou s kapacitou 42 kWh a z 0 na stovku zrýchli za 11,7 sekundy. Dojazd činí 327 kilometrov.  Fajn.

Silnejšia verzia poskytne 84 kW (115 k) a rovnaký krútiaci moment 147 Nm. Zrýchlenie na stovku za 10,6 sekundy naznačuje lepšiu dynamiku a lepšia je aj maximálna rýchlosť. V danom prípade 150 km/h. Silnejšia verzia sa kombinuje automaticky so silnejšími baterkami. Tie majú kapacitu 49 kWh a dojazd sa predĺži na 370 km, čo je v danej triede rekord. Obe batérie podporujú aj rýchlonabíjaniu, takže za 30 minút budete mať k dispozícii 80 percent batérie.

Zaujímavosťou je povolené zaťaženie strechy na úrovni 100 kg, čo naznačuje nízke ťažisko. Rovnako aj fakt, že aj najmenší elektrický model je vybavený tepelným čerpadlom, technikou poskytnutia elektriny pre externé prostredie. A aby sme nezabudli. Pribudne aj verzia Cross, ktorá má okrem rustikálnejšieho dizajnu aj strešný kôš. Cena? Základná verzia stojí 23 250 eur, silnejšia batéria a motor si vyžiada investíciu na úrovni 25 050 eur a za verziu Cross položíte na drevo 33 040 eur. Ktorú by ste brali?

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov