HONDA HR-V – Modernizácia, ktorá sa neodmieta
Honda HR-V prichádza vo faceliftovanej verzii, dôležitejšie než dizajnové zmeny sú tie technické a nové prvky výbavy.
Honda pripomenula, že tento rok v máji oslávila 30. výročie slovenského zastúpenia, ale tiež 25. výročie uvedenia prvého hybridu na európsky trh, ale tou pravou príčinou, prečo nás pozvala do rezortu x-bionic v Šamoríne, bolo predstavenie faceliftovaného modelu HR-V. Zmeny na exteriéri a v interiéri nie sú nijako výrazné. Z tých exteriérových by som vypichol nový nárazník, zatmavené okná v sérii či nové full LED svetlá vzadu, z interiérových zasa to, že už aj v základnej verzii Elegance má HR-V kožený volant, že pred prevodovou pákou pribudla odkladacia polička a že panel ovládania okien na dverách už nemá povrchovú úpravu v podobe klavírneho laku, ale je matný. Oveľa dôležitejšie sú technické zmeny. Na pohon naďalej slúži jediná alternatíva – full hybridný systém 1,5 i-MMD e:HEV, no konštruktéri upravili jeho naladenie – zjemnili nábeh spaľovacieho motora pri akcelerácii, rozšírili operačný rozsah vysokonapäťového akumulátora, a teda aj pracovný rozsah elektromotora a urobili niekoľko úprav zameraných na zlepšenie odhlučnenia. Zároveň skrátili oneskorenie medzi režimom jazdy na motor a jazdy na hybridný režim. Jazda je teda tichšia a hladšia. Naopak, v športovom režime zlepšili odozvu na pridanie plynu.
Namiesto troch pôvodných výbav je teraz v ponuke štyri a pol, resp. päť – Elegance, Advance, od nej odvodená dizajnová edícia Advance Plus, v ktorej dostanete 18-palcové kolesá s povrchovou úpravou Gunpower, bodykit vo farbe vozidla a čiernu masku chladiča. Ďalším stupňom je Advance Style a potom Advance Style Plus. Už v základnej výbave máte všetko potrebné, ale zaujímavejšia je samozrejme výbava Advance, kde máte okrem iného adaptívne LED svetlá s prisvecovaním do zákrut. Na výber máte tiež tri nové farby – šedá Urban Grey, modrá Seaded Blue a zelená Sage Green. Všetky tri sú perleťové. Zaujímavé je, že perleťová Sage Green je bezpríplatková, a to vo všetkých stupňoch výbavy.
Najlacnejšia verzia Elegance stojí 30 390 eur, čo je veľmi atraktívna suma, veď za podobnú cenu mávame na test menšie SUV, navyše nie hybridné. To je iba o 400 eur viac ako pri predfaceliftovanej verzii, ale dostávate niekoľko prvkov navyše – spomeniem kožený volant či zatmavené okná… Plus, samozrejme, dizajnové a technické úpravy, ktoré patria ku faceliftu. Za 400 eur sa to oplatí. Už v ďalšom stupni Advance za 32 990 eur máte okrem iného adaptívne LED svetlá a za top výbavu Advance Style Plus zaplatíte 36 990 eur. Keď vás Honda HR-V zaujala, poponáhľajte sa k dílerom, pretože spomínané ceny po novom roku – vplyvom zvýšenej „dépeháčky“ – zrejme pôjdu hore. Navyše, keď si objednáte auto do 31. 12. 2024, dostanete uvádzací bonus 1 500 eur. To sa neodmieta. A mám pre vás ešte jeden zaujímavý tip. Pokiaľ si nepotrpíte na najnovšiu verziu, tak môžete získať predfaceliftované modely HR-V so zvýhodnením 3 500 eur. Ešte ich zopár je v skladoch Hondy.
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov