Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Audi RS3 – Modernizácia prináša skokové zlepšenia na Nürburgringu

V rámci gigantického refreshu ponuky Audi prešla niekoľkými úpravami aj RS3. Nie sú nijako prevratné, no o päť sekúnd zlepšili čas na Nürburgringu.

Úprimne povedané, na prvý pohľad sa toho veľa nezmenilo . Fanúšikovia modelu si určite všimnú väčšiu masku chladiča (štandard pri faceliftoch Audi) a jej hrubší rám. Má tiež tri prívody vzduchu v spodnej časti, inšpirované rally autom súťažiacim v súťaži Pikes Peak. Dôležité: kockované denné svetlá sú jedným z troch dostupných. Zadný difúzor má v samom strede brzdové svetlo.

 

V kabíne sa nachádza volant, ktorý je hore a dole sploštený s červeným pruhom na 12. hodine. Voliteľne môže výrobca ponúknuť skořepinové sedadlá a interiér môže byť vyrobený z uhlíkových vlákien alebo kože Nappa . Voliteľné farebné balíčky – červená a zelená – tvoria farby prítomné na pásoch, mriežkach klimatizácie, v podobe prešívania na sedadlách, lakťovej opierke a volante.

Motor sa však nezmenil. Stále ide o päťvalcový agregát s objemom 2,5 litra, generujúci výkon 400 koní a krútiaci moment 500 Nm. Nedá sa poprieť, že si RS3 nekúpite kvôli jazdným vlastnostiam, ale kvôli tomuto motoru, ktorý má nielen jedinečný charakter, ale umožňuje vám držať krok s R8 na trati. Šprint na stovku trvá 3,8 sekúnd. Niektoré zmeny na podvozku bolo potrebné urobiť, pretože RS3 zlepšila svoj čas na Nürburgringu o päť sekúnd (7:33,123). Úpravy sa podľa výrobcu dotkli systému brzdenia vnútorného kolesa v zákrutách. Efekt zadného diferenciálu „uťahujúceho“ vonkajšie koleso, aby pôsobil proti nedotáčavosti, bol už pôsobivý. Teraz zrejme nasledujúce riadky kódu zlepšili fungovanie týchto komponentov.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov