Za nevhodnú reklamu na Chrysler musia zaplatiť milióny!
V USA sa koncern FCA, ktorý je už momentálne súčasťou koncernu Stellantis, pokúsil pred pár rokmi propagovať predaj jedného zo svojich modelov dosť pochybným spôsobom. V zozname príjemcov sa však objavila aj vytrvalá študentka práva, ktorá po rokoch súdnych ťahaníc vyhrala nákladné vyrovnanie.
Tento nezvyčajný príbeh sa začína ešte v roku 2018, a teda pred vytvorením koncernu Stellantis. Americká pobočka FCA vtedy zvolila dosť nezvyčajný spôsob propagácie predaja Chrysler Pacifica, ktorý sa z dlhodobého hľadiska ukázal ako naozaj problematický. Využili takzvanú hlasová schránku bez zvonenia. Ide o správy odosielané priamo do hlasovej schránky účastníka bez toho, aby bolo potrebné mu zavolať. Moderné telefóny ich najčastejšie označujú ako spam. V niektorých krajinách je používanie takejto metódy dokonca zakázané.
Jednou z adresátov správy bola Miriam Gregorian, študentka práva. Správa FCA ju nielen prekvapila, ale vyvolala aj otázky o ochrane súkromia. Bola taká vytrvalá, že sa rozhodla zhromaždiť skupinu ľudí, ktorí dostali správu, a potom podať hromadnú žalobu s odvolaním sa na americký zákon o ochrane spotrebiteľa pri telefónoch. Príjemcovia žiadnym spôsobom nesúhlasili s prijímaním informácií od FCA. Následne bol do prípadu zahrnutý aj dvojitý incident zahŕňajúci správy od značky RAM.
Právne ťahanice medzi študentkou a Stellantisom trvali dlhé roky, pretože súd nedokázal presne určiť, či a akým stratám boli vystavení tí, ktorí správu dostali. Hoci spoločnosť stále tvrdí, že zákon neporušila, nakoniec sa rozhodla uzavrieť dohodu, ako informoval americký portál „CarScoops“. Stellantis sa v rámci riešenia sporu zaviazal zaplatiť odškodné každému, kto dostal správu informujúcu o propagácii Chrysleru. Na zozname ich má byť 89-tisíc. ľudí a každý dostane 25 alebo 60 dolárov ako kompenzáciu. Nezdá sa to byť šialená suma, no vzhľadom na množstvo poškodených sa očakáva celková hodnota vyrovnania až 8,95 milióna USD.
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov