Test: ŠKODA Superb 2,0 TSI 206 kW 4×4 Style – To najlepšie na záver
Škoda Superb je na konci svojho životného cyklu a ja som si pri tej príležitosti vyskúšal najlepšiu verziu.
Nie top verziu vo výbave Laurin&Klement či SportLine, ale rozumne nakonfigurovanú verziu, takú, akú by som si reálne kúpil ja sám.
O motore niet pochýb, najlepšou voľbou je benzínový dvojliter s výkonom 206 kW – najsilnejší motor, akú môže Superb mať. Avšak pozor, nie holý výkon je ten, pre čo by som ho bral, ale celý „pekidž“, teda celková charakteristika počnúc výkonom, cez zvukový prejav a kultúru chodu až po vôňu z výfuku. Motor pri bežnej jazde vlastne nijako nevnímate – nepočujete ho a už vôbec ho nevnímate skrz nejaké vibrácie. Pri akcelerácii má pekný sýty zvuk. Čo sa týka výkonového prejavu, dáva vám precítiť svoju silu, no pritom vás pri prudkom pridaní plynu nevystraší a nezlomí krk. Čím sú otáčky vyššie, tým je silnejší. A spotreba? Plne akceptovateľná – 8,8 l/100 km, a to ešte motor v čase testu nebol riadne zabehnutý. Tento motor Superbu skutočne „sadne ako riť na šerbeľ“.
Samozrejmosťou je automatická prevodovka – konkrétne dvojspojková DSG prevodovka. Tá jediná je otázna. Osobne si totiž myslím, že by si Superb zaslúžil nejaký skvelý automat klasickej konštrukcie s planétovými prevodmi a hydrodynamickým meničom. Viem, bola by drahšia a asi aj spotreba by šla o päť kvapiek vyššie, ale stálo by to za to. Pre mňa určite áno, pretože keď dostanem za svoje peniaze protihodnotu, potom mi tých peňazí nie je ľúto. Déesgéčko je v niektorých momentoch takpovediac deravé a občas váha. Automat s meničom by tieto hluché miesta eliminoval. Hnací systém korunuje pohon všetkých štyroch kolies, ktorý je pri tomto motore štandardom a zároveň už aj celkom potrebný. Predné kolesá by s takýmto výkonovým potenciálom totiž mohli mať problém. Navyše, pohon 4×4 má svoj prínos aj v ďalších momentoch jazdy.
Za najlepší považujem testovaný model aj z pohľadu výbavy. Výbavový stupeň Style v spojení s príplatkovými prvkami obsahuje všetko, čo reálne potrebujem. Vyhrievané sedadlá vpredu a vzadu, vyhrievaný volant, trojzónová klimatizácia, akustické čelné a predné bočné okná, Full LED Matrix svetlá s vykrývaním premávky a funkciou mestského osvetlenia, bezkľúčový systém, elektricky ovládané piate dvere s virtuálnym pedálom, cúvaciu kameru, parkovacie snímače vpredu aj vzadu, kopec bezpečnosntých systémov… Skrátka všetko, čo reálne potrebujete. Mimochodom, Superb si ešte pamätá deaktiváciu stráženia jazdných pruhov. Keď ho raz vypnete, ostane vypnutý, až kým ho vy sám opäť nezapnete. Testovaný model nemal a ja ani nepotrebujem voľbu jazdných režimov Driving Mode Select ani adaptívny podvozok. O to viac, že dobre funguje v takom set-upe, v akom je. A to sa týka motora aj podvozka. Podvozok je príjemne mäkký, presne taký, aký si charakter Superbu pýta. Bolo by zbytočné ho pritvrdzovať nejakým športovým režimom.
Ak som vás navnadil, poponáhľajte sa k dílerom, kým nie je neskoro.
Stručne
Čo treba uznať
- Motor 2,0 TSI 206 kW Superbu „sadne ako riť na šerbeľ“.
Čo nám chýbalo
- Možno len automat klasickej konštrukcie.
Čo nás prekvapilo
- Pamätá si deaktiváciu stráženia jazdného pruhu
Škoda Superb 2,0 TSI 206 kW 7°AP 4×4 Style
Cena (základ/test) 33 230/53 375 €
Záruka 5 rokov alebo 100 000 km
Motor
- Preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 984 cm3, max. výkon 206 kW (280 k) pri 5 000 – 6 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 400 Nm pri 2 000 – 4 900 ot.min-1. Emisie CO2 183 – 194 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 5,3 s, vmax=250 km/h, spotreba WLTP/test 8,1 – 8,6/8,8 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- 230 V – 1×
- AUX – nie
- USB-A – 1×
- USB-C – 3×
- Wi-fi – áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 9,2
- Batožinový priestor: 625 dm3
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov