Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


PEUGEOT e-208: Výkonnejší, efektívnejší a dojazd až 400 km

Po počiatočnej optimalizácii na konci roka 2021, ktorá zvýšila dojazd e-208 o 6,5 % (+22 km), bude PEUGEOT e-208 v roku 2023 ťažiť z významnej technologickej zmeny, ktorá zahŕňa motor z nového PEUGEOT e-308: maximálny výkon bude zvýšený o 15 %, zo 100 kW/136 k na 115 kW/156 k. Priemerná spotreba energie sa odhaduje len na 12 kWh, čím sa dojazd zvýši o 10,5 %, čiže o 38 km, až na papierových 400 km .

PEUGEOT e-208, vyzerá fantasticky, obsahuje najmodernejšie vybavenie a vďaka elektrickej technológii, ako aj PEUGEOT i-cockpit® v kompaktnom balení, sa s ním skvele jazdí. PEUGEOT e-208 má od začiatku roku 2022 v Európe vedúcu pozíciu v predaji elektromobilov segmentu B a v rovnakom období je na 1. mieste vo všetkých segmentoch kombinovaných elektrických vozidiel predávaných vo Francúzsku.

Dojazd až 400 km vďaka veľkému technologickému vývoju

Nový motor s výkonom 115 kW/156 k, dodatočných 15 kW/20 k a krútiacim momentom 260 Nm. Výsledkom bude ešte väčší pôžitok z jazdy bez vibrácií, hluku, radenia, zápachu a emisií CO2.

Nová, účinnejšia vysokonapäťová batéria s celkovou kapacitou 51 kWh (48,1 kWh užitočná) a prevádzkou pri 400 voltoch. Efektivita bola stredobodom záujmu konštruktérov o túto novú hnaciu sústavu pre PEUGEOT e-208, pretože všetky tieto vylepšenia umožňujú dosiahnuť nízku priemernú spotrebu energie okolo 12 kWh na 100 km.

Výhody z prvej optimalizácie v roku 2021 zostávajú

Koncom roka 2021 už PEUGEOT e-208 ťažil z počiatočného technologického vývoja zameraného na zvýšenie účinnosti, čo mu umožnilo ponúknuť až 362 km dojazdu WLTP – o 22 km viac ako úplne prvá verzia uvedená na konci z roku 2019. Od svojho uvedenia na trh a vďaka týmto dvom následným vývojom ponúka o 17,65 % väčší dojazd a o 15 % nižšiu spotrebu energie!

Tepelné čerpadlo v spojení so snímačom vlhkosti inštalovaným na čelnom skle maximalizuje energetickú účinnosť kúrenia a klimatizácie. Informácie prenášané snímačom umožňujú presnejšie regulovať recirkuláciu vzduchu v priestore pre cestujúcich a v konečnom dôsledku ušetriť množstvo energie obsiahnutej v batérii pri vykurovaní a udržiavaní teploty vo vozidle. Efektívnosť tohto prvého vývoja je badateľná najmä pri nízkych vonkajších teplotách. Ale okrem podstatného zvýšenia dojazdu v cykle WLTP existujú aj významné výhody pre zákazníkov.

Pre PEUGEOT e-208 sú k dispozícii dva typy palubných nabíjačiek: štandardne jednofázová nabíjačka s výkonom 7,4 kW a na želanie trojfázová nabíjačka s výkonom 11 kW. Okrem toho je PEUGEOT e-208 schopný rýchleho nabíjania: zo 100 kW verejného nabíjacieho bodu je možné prejsť z 20 % na 80 % za menej ako 25 minút.

Vďaka tlačidlu na stredovej konzole si vodič môže vybrať jeden z troch dostupných jazdných režimov (ECO, NORMAL a SPORT) na zvýšenie dojazdu alebo výkonu. Prostredníctvom režimu „B“, ktorý sa aktivuje ďalším tlačidlom na ovládacom riadku prevodovky, môže užívateľ tiež zvýšiť rekuperáciu energie a zároveň zvýrazniť spomalenie pri uvoľnení plynového pedála.

Novinka príde do predaja začiatkom budúceho roka.

Peugeot e-208 Allure Pack – Rande s mestom

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov