Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Renault Espace Iconic – Elyzejský palác

Renault Espace. Modernizácia už po dvoch rokoch od príchodu na trh nebýva zvykom.

A prečo tak skoro? Nie je to len rozmar? Nemyslím si. Zjednotiť dizajnový smer portfólia je za mňa len vedľajší výsledok premeny. Ostrejšie hrany zoštíhľujú mohutný tvar najväčšieho modelu značky a výrazne omladzujú toto vlajkové SUV. Dokonca by som povedal, že auto je jedno z najkrajších vo svojom segmente. Francúzi sa však neobmedzili len na štylistické zmeny.

Pamätám si, keď sme mali v redakcii model pred modernizáciou. Oproti nemu si dali inžinieri citeľne viac záležať na odstránení vibrácií trojvalcového motora. Výmena niekoľkých tlmiacich krytov, nové držiaky motora a nové držiaky výfuku stačili na úplné odstránenie problému vibrácii. To, že ide o trojvalcové usporiadanie motora, prezradí už iba jeho zvuk. Ja som Espacu dal zabrať, mal pri mne skutočne ťažký testovací týždeň vo vysokom tempe. A čo som ocenil najviac? To ticho v kabíne! Novší model totiž znížil hluk o 8 % a na suchom asfalte bola aj rýchla jazda veľmi príjemná. Na mokrom, keď pneumatiky fŕkajú hektolitre vody, to mierne vadí, ale na typ a cenovku auta je to naozaj veľmi dobré.

V jeden deň som dokonca v aute strávil viac než 14 hodín, takže keď chválim predné sedadlá, berte to vážne. Tie dostali dodatočné bočné opory pre telo a jazda je ešte o stupeň komfortnejšia. Poslednou zmenou je nový senzor rozpoznávania vodiča nainštalovaný v stĺpiku A. Skenuje tvár vodiča a automaticky upravuje individuálne nastavenia uložené v profile. Všetko ostatné zostáva nezmenené, a to je dobrá správa.

Francúzi sa zamerali na pohon a priniesli druhú generáciu hybridu, kde okrem iného zapracovali aj na správaní viacrežimovej prevodovky Multi-Mode. Predtým bola citeľne pomalá, neochotná rýchlo zrýchľovať a náchylná na trhanie pri zrýchľovaní aj brzdení. Teraz? Tisíc a jedno! Systémové parametre hnacej sústavy zostávajú nezmenené. Espace pracuje so spaľovacím motorom s objemom 1,2 litra a výkonom 96 kW (131 k), ktorému pomáha elektromotor s výkonom 50 kW (68 k) a ešte ich vie „zadopovať“ štartér generátor s výkonom 25 kW (34 k), pričom energia je uložená v 2 kWh batérii. A čo to žerie? V bežných podmienkach to bude zhruba 5,5 l/100 km. Pozitívom je, že ani pri diaľničných jazdách spotreba mne nepresiahla 7,0 l/100 km.

Stručne

Čo treba uznať

  • Fenomenálny podvozok a jazdné vlastnosti.

Čo nám chýbalo

  • Štvorvalcový motor.

Čo nás prekvapilo

  • Adekvátna spotreba aj v ťažkých podmienkach.

Renault Espace Iconic

Cena (základ/test)                                         39 900/48 950 €

Záruka                                                           5 rokov alebo 150 000 km

 

Motor

  • Preplňovaný zážihový R3/12V + MHEV, zdvihový objem valcov 1 199 cm3, max. výkon 96 kW (130 k) pri 4 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 205 Nm pri 1 750 ot.min-1. Emisie CO2 109 – 113 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 8,8 s, vmax = 175 km/h, spotreba WLTP/test 4,8 – 5,0/6,6 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – 0×
  • USB-C – 4×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 12,3
  • Batožinový priestor: 777 dm3

Renault 5: Malý Francúz, veľká charizma (test)

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov