Kia Seltos vyplní dieru v ponuke automobilky
Nové kompaktné SUV od Kie si to namieri priamo medzi Stonic a XCeed.
Kia v tom má v Európe jasno: medzi Stonicom a XCeedom je prázdne miesto. A prázdne miesto je v automobilovom svete luxus, ktorý si nikto nechce dovoliť. Samozrejme, úspech modelu VW T-Roc prispel tiež k rozhodnutiu prineiesť Seltos aj do Európy. Je to globálny bestseller, ktorý sa v roku 2026 postaví na štart aj u nás. Ambície? Predať nie menej ako 60-tisíc kusov ročne. Dizajnom pôsobí o triedu dospelejšie ako Stonic, či dokonca aj XCeed, technikou stavia na istotu a v interiéri hrá na prémiovú nôtu.

Nová tvár
Hoci patrí Seltos medzi kompaktné SUV, naživo pôsobí väčší než čísla na papieri. Môže za to hranatá karoséria, čisté línie a predovšetkým slušný rázvor – 2 690 mm. Známa „tigria tvár“ v podstate zmizla, alebo skôr, dostala nové črty. Predné svetlomety schované priamo v maske sa odhalia až po rozsvietení. Denné LED v štýle „hviezdnej maoy“ pritom pokračujú v modernom rukopise značky. V mnohom je Seltos inšpirovaný modelom Telluride, ktorý sa úspešne predáva v USA. Zadná časť pripomína elektrickú EV5 – úzke svetlá, ostré hrany, čistý podpis. Dvere bez vystupujúcich kľučiek zvýraznia hrany a prelisy, ktorými Seltos nešetrí. Nové sú aj odtiene lakov: Iceberg Green, Gravity Grey a matná Magma Red a nechýba ani odtieň Gun Metal. Pre úplnú predstavu pridávame aj rozmery – dĺžka 4430 – šírka 1830 a výška 1600 mm, rázvor sme už spomínali no zopakujeme ho 2690 mm. A samozrejme nesmie chýbať ani maximálny objem batožinového priestoru, ktorý činí rovných 563 litrov.

Bude to spaľovák!
Seltos využíva platformu K3 čo v podstate znamená bohatú ponuku spaľovacích motorov. Základ bude tvoriť paradoxne objemovo najväčší motor 2.0 benzín s maximálnym výkonom 110 kW (149 k) a maximálny krútiaci moment 179 Nm. Z daných parametrov vyplýva, že je to atmosférický motor, čo poteší ortodoxných motoristov. Viac výkonu a zrejme aj zábavy ponúkne motor 1.6 T-GDI v dvoch výkonových variantoch. Slabší poskytne 132,4 kW (180 k) a 265 Nm, krútiaceho momentu a kombinovať sa bude so sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou 7DCT alebo sa bude kombinovať s klasickým šesťstupňovým manuálom. Výkonnejšia verzia ponúkne zopár kilowattov navyše, konkrétne 142 kW (193 k) a takisto 265 Nm ale bude sa kombinovať výhradne s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Podľa stupňa vybavenia ponúkne Kia Seltos aj verziu 4×4. Hybrid príde neskôr a okrem úspornej prevádzky ponúkne aj funkciu V2L, či rekuperáciu Smart Regenerative Braking 3.0., čo znamená, že na spomaľovanie sa bude využívať najmä rekuperácia až do úplného zastavenia.

Minimalizmus so štýlom (a praktickou stránkou)
Kia siahla po minimalizme a postupne vracia do interiéru viac fyzických tlačidiel. Všetko je tam, kde ho intuitívne čakáte. Stredová konzola slúži najmä na odkladanie, pretože volič automatu sa presunul k volantu po vzore elektrických modelov. Podobne ako ony aj Seltos využíva technológiu shift-by-wire. Vo výbave nechýba, panoramatická strecha, vodič môže zvoliť až 64-farieb náladového podsvietenia, prémiové audiosústavy Harman Kardon alebo Bose sa postarajú o správnu zvukovú kulisu. Zadná lavica s možnosťou sklopenia operadla o 24° zvýši komfort cestovania a nový hlasový asistent s podporou AI by mal niektoré veci vykonať za vás. Vypínať si budete asistenčné systémy ako sledovanie jazdných pruhov, pozornosti vodiča ako aj upozornenie na prekročenie maximálnej povolenej rýchlosti. Naopak, využívať budete najmä predkolízny systém s rozpoznávaním chodcov a cyklistov, upozornenie pri vystupovaní ako aj výjazdové snímače vpredu aj vzadu a asin najčastejšie využijete 360° kameru pri parkovaní.
Ceny zatiaľ výrobca nešpecifikoval, ale predpokladáme, že základný model by mal začínať na hranici 23 až 24 tisíc eur.
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov