Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Toyota Corolla Cross 2,0 Hybrid 178k e-CVT AWD-i Executive – Dôveryhodný spoločník

Toyota Corolla Cross prichádza s faceliftom a technickými zmenami.

Mne osobne sa páči najmä v noci, pretože má nové svetlá – a to predné aj zadné. Vo vyššej výbave je vpredu aj nová svetelná lišta vedená cez celú šírku auta, v súlade s aktuálnym globálnym svietiacim trendom. Som extrémne rád, že pri pohľade zozadu došlo k ďalšej kľúčovej a pre mňa osobne veľmi dôležitej zmene, ktorá asi neudrie každému hneď do očí. Výfukové potrubie už nie je tak nízko ako v minulosti, a teda nedostane tak často na frak pri jazde po nespevnených cestách na chalupu či chatu. Zadné reliéfne logo Corolla Cross zvýrazňuje jedinečnú a výnimočnú identitu a robustné 18-palcové disky kolies z ľahkých zliatin vytvárajú pevnejší postoj.

Funkčnosť +

Kabína, nie extrémne veľká, má však citeľne modernejší dizajn, dostala totiž novú hlavicu radiacej páky a väčšiu stredovú konzolu. Tá navyše prináša praktické novinky, ako je napríklad ďalší odkladací priestor na smartfón, posuvná úložná schránka či vynovený dizajn držiaka nápojov. Najnovšia technológia bezdrôtového nabíjania je súčasťou štandardnej výbavy. Pripojenie systému Android aj rýchlosť nabíjania sa výrazne zlepšili – teraz sú 1,5-krát rýchlejšie a vyrovnajú sa úrovni systému Apple CarPlay.

Achillova päta so štítom

V minulosti na Corolle Cross pred modernizáciou množstvo novinárov, ale aj inak spokojných zákazníkov kritizovalo jednu zásadnú vec. A tou bolo odhlučnenie pri diaľničnom tempe. Na fórach to mnohí používatelia prirovnávali k mučeniu, najmä počas jazdy za dažďa. Viem, sú to silné slová, ale japonské štandardy hluku sú prosto asi iné ako tie európske. Japonci tieto reči evidentne vypočuli, pretože s príchodom modernizácie použili dodatočné tlmiace materiály v oblasti palubnej dosky, zadných vetracích otvorov, či strechy. Akustický komfort je tak oveľa lepší, no ja by som sa nehanbil a pridal by som ešte trošku tlmiacej hmoty.

Stvorená do zimy

Čo sa týka pohonu, na výber sú dve hybridné alternatívy – s jedna-osmičkou a s dvojlitrom, pričom ten s dvojlitrom môžete mať aj s pohonom všetkých štyroch kolies. Samotný hybridný pohon je overený, funguje hladko a spoľahlivo. Pravda pri prudšej akcelerácii počuť vysávačový efekt. Hlavným zdrojom pohonu je totiž benzínový motor, ktorý kolesá poháňa cez e-CVT prevodovku. Elektromotor, v našom prípade pri verzii s pohonom AWD-i dva elektromotory, sú pomocným zdrojom pohonu. A čo spotreba? Aj napriek svižnému štýlu som dosiahol priemer 6,1 l/100 km, čo je fantastická hodnota.

Corolla Cross s pohonom všetkých štyroch kolies AWD-i ako prvá prináša priekopnícku novinku, ktorou je režim jazdy na snehu Snow Extra. Ten zvyšuje stabilitu a ovládanie na zasnežených cestách. Snow Extra chce populárny crossover jemne priblížiť k SUV modelom značky Toyota a zlepšuje v nepriaznivých podmienkach akceleráciu, brzdenie a stabilitu pri prejazde zákrutou. V praxi sa zapája zadný elektromotor trochu inak, obmedzuje pretáčanie kolies a posilňuje udržiavanie priľnavosti, čo prináša intuitívnejšie správanie na klzkom povrchu. Bohužiaľ, počas redakčného testu sme si túto novú funkciu nemali ako vyskúšať.

Toyota Corolla Cross má po facelifte jemnejšiu a elegantnejšiu tvár a tiež viacero technických úprav, ktoré ju posúvajú vyššie. A je to aj cítiť.

Stručne

Čo treba uznať

  • Výborný hybridný pohon.

Čo nám chýbalo

  • Väčší batožinový priestor.

Čo nás prekvapilo

  • Pomerne vysoká cena.

Toyota Corolla Cross 2,0 Hybrid 178k e-CVT AWD-i Executive

 

Cena (základ/test)                                         30 990/41 040 €

Záruka                                                           3 roky alebo 100 000 km

na VN akumulátor 5 rokov alebo 100 000 km

 

Motor

  • Atmosférický zážihový R4/16V + HEV, zdvihový objem valcov 1 987 cm3, max. výkon 98 kW (133 k) pri 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 190 Nm pri 4 400 – 5 200 ot.min-1. Predný synchrónny elektromotor: max. výkon 83 kW (112 k), max. krútiaci moment 206 Nm. Zadný asynchrónny elektromotor: , max. výkon 30 kW (41 k), max. krútiaci moment 84 Nm. Najvyšší kombinovaný výkon 131 kW (178 k), najvyšší kombinovaný krútiaci moment n. u. Emisie CO2 120 – 128 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 7,6 s, vmax = 180 km/h, spotreba WLTP/test 5,3 – 5,7/6,1 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – nie
  • USB-C – 3×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 10,5
  • Batožinový priestor: 390 dm3

Prvá jazda: TOYOTA bZ4X – Oveľa viac ako vidíte

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov