Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Honda XL750 Transalp: Škola geniality (test)

Honda XL750 Transalp je pripravená na všetko, čo len chcete.

Cieľom znovuoživenej Hondy XL750 Transalp v roku 2023 bolo vyplniť priestor v ponuke Hondy a osloviť zákazníkov strednej objemovej triedy, ktorí sa na jednej strane chcú šikovne pohybovať po meste a zároveň komfortne zdolávať dlhé kilometre na výletoch, ale na druhej strane majú ašpiráciu na dobrodružné zážitky po nespevnených cestách – a vlastne nech už chcú čokoľvek medzi tým. Zámer vyšiel dokonale, Transalp „zafungoval“ a po tohtoročnom facelifte je ešte geniálnejší.

Má nové svetlomety s dvojitým LED projektorovým svetlom, ktorý čerpá inšpiráciu z Africy Twin. Nejde pritom len o optickú zmenu, ale nové svetlá majú vyšší svetelný výkon. Nová je aj kapotáž, v ktorej sa uprostred nachádza otvor na zlepšenie prúdenia vzduchu okolo prilby jazdca. Plexištít z materiálu Durabio má nový profil, ktorý zlepšuje prúdenie vzduchu okolo tela jazdca.

Testovaný exemplár mal vyšší plexištít (plus 75 mm) z ponuky originálneho príslušenstva, ktorý poskytuje vynikajúcu ochranu pred náporovým vetrom. Okrem toho som mal komfortné sedlo s mäkším čalúnením a o 20 mm vyššou penou. Keď si k tomu pripočítam vzpriamenú polohu tela, vynikajúcu pozíciu nôh s kolenami zovretými v takmer 90 stupňoch, široké off-roadové stúpačky, široké a vysoko položené riadidlá, tak mi vyjde celodenné pohodlie.

Úplne pokojne by som s Transalpom šiel na mnohodňové výlety. Pravda, stúpačky bez gumených vložiek v niektorých režimoch prenášali do chodidiel vibrácie, ale mne to nevadilo. Dôležité je, že sedlo je vo výške 850 mm, čo je v tejto objemovej triede nízka hodnota, takže aj ja pri mojej výške 178 cm a hmotnosti cca 90 kg (s plnou poľnou, teda motorkárskym mundúrom) dočiahnem na zem celými chodidlami.
Novinkou je päťpalcový TFT displej so štvorsmerovým ovládačom na riadidlách a Honda RoadSync konektivitou pre telefóny Android a IOS. Nemusíte si kupovať prídavnú navigáciu alebo držiak na mobil, môžete si navigáciu zrkadliť priamo na displej motorky.

Upravený podvozok

Motor s výkonom 67,6 kW a krútiacim momentom 75 Nm je silný a spolu s výfukom má pekný akustický prejav. Potiahne už spod 3 000 otáčok, pritom má rád otáčky a v zákrutových úsekoch som rád využíval obojsmerný quickshifter. Ani dynamická jazda však nejde do spotreby. Ja som dokonca pri najazdení takmer 800 km podliezol výrobcom deklarovaný priemer. Samozrejmosťou sú jazdné režimy Standard, Sport, Rain, Gravel a vlastný užívateľský profil User, v ktorom si môžete nastaviť 4 úrovne reakcií motora na plyn, 3 úrovne brzdenia motorom, 5 úrovní trakčnej kontroly a vypnúť ABS na zadné koleso. Odpruženie Showa so 43-milimetrovou obrátenou prednou vidlicou SFF-CA a zadný tlmič s prepákovaním Pro-Link ostali, no na oboch nápravách
konštruktéri upravili nastavenia tlmenia tak, aby sa zlepšila absorpcia nárazov v teréne.

A to nastavenie výborne funguje na ceste aj mimo nej. Vy si môžete upraviť predpätie pružín vpredu aj vzadu. Samozrejmosťou je 21-palcové koleso vpredu a 18-palcové vzadu. Zadná pneumatika Metzeler Karoo Street však na ceste zhruba od 95 – 100 km/h začne dosť výrazne hučať, ale zhruba pri 130-ke prestane. Mimochodom, svetlá výška motorky je 210 mm, zdvih predného kolesa 200 mm a zadného 190.

Všetko, čo potrebujem

Pre mňa je Honda 750XL Transalp jednou z top volieb nielen v danej objemovej triede, ale aj všeobecne. Jednak mi vyhovuje tým že je cestné enduro. Ja som už totiž vo veku, keď potrebujem vzpriamený posed s čo najmenej skrčenými kolenami a to na Transalpe mám. Jednak mne takýto výkon motora plne postačuje, už nepotrebujem nikomu dokazovať, akého mám veľkého alebo malého pípíka. Navyše Transalp je skvelo ovládateľný a vie byť zábavný, pritom je relatívne jednoduchý – má iba toľko elektroniky, koľko musí mať. Nechýba široká škála originálneho príslušenstva – či už samostatne, alebo v balíkoch.

Priamo v Honde si tam môžete svoju motorku prispôsobiť vlastným potrebám, resp. ju pripraviť na to, či ju budete používať ako každodenné presúvadlo, pôjdete s ňou na túry alebo sa s ňou vydáte na dobrodružstvá po nespevnených cestách. Aj testovaný Transalp mal navyše padací rám, ochranu motora, hlavný stojan, horný kufor… Nemenej podstatné je, že hoci štandardná záruka je 2 roky, no keď aj naďalej budete chodiť na pravidelné prehliadky do Hondy, tak sa vám každý rok predĺži záruka o jeden rok, maximálne však do 6 rokov.

Čo treba uznať
Fantastický posed, na túto triedu mimoriadne komfortný.
Čo nám chýbalo
Možno len gumičky v stúpačkách.
Čo nás prekvapilo
Spotreba na úrovni 4 l/100 km.

Honda XL750 Transalp
Cena (základ/test) 10 310/12 985 €
Záruka 6 rokov

Motor
Kvapalinou chladený R2/8V, zdvihový objem valcov 745 cm 3 , max. výkon 67,5kW (91,8 k) pri 9 500 ot.min -1 , max. krútiaci moment 75 Nm pri 7 250 ot.min -1 . Emisie CO 2  103 g/km.

Jazdné výkony
Pohotovostná hmotnosť 210 kg, v max = 195 km/h, spotreba výrobca/test 4,4/4,0 l/100 km.

Opcia:
Sada Rally trikolóra – 1 390
Hlavný stojan – 205
Komfortné sedadlo – 170 – mäkšia výplň, hrúbka vankúša je o 20 mm vyššia.
Vyššie plexi – 140 – plus 75 mm oproti štandardu
Horný kufor 50 l – 770, vrátane montážnych vecí a kľúča.

Test: Honda XL750 Transalp – Legendy sa vracajú

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov