Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Škoda oživila model 1100 MBX. Ako podľa vás vyzerá?

Český výrobca v počítači oživil legendárne kupé zo šesťdesiatych rokov.

Pôvodné kupé 1000 MBX prišlo v roku 1966, odvodené od sedanu 1000 MB, prvého auta českej automobilky so samonosnou karosériou. Pohon zabezpečoval motor s objemom 988 cm3 a výkonom 44 koní, pričom vylepšená verzia 1100 MBX prišla v roku 1968 s motorom s objemom 1 107 cm3 a výkonom 52 koní. Zostáva jedným z najvzácnejších produkčných modelov značky Škoda, s celkovým počtom vyrobených iba 2 517 kusov, takže dnes je vyhľadávaným a aj drahým veteránom. A to je príležitosť na to, aby sa dizajnéri zamysleli nad tým, ako by mohlo toto kupé vyzerať dnes.

Moderná Škoda 1000 MBX vychádza z aktuálneho dizajnérskeho jazyka Modern Solid a vyznačuje sa jemnými odkazmi na originál – ako sú zdvihnuté svetlomety nad líniu kapoty, „vyguľatené“ dvere a charakteristické spracovanie C-stĺpika. Pôvodný prelis v strede kapoty sa na znovuzrodený model nedostal, hoci v zadnej často strechy ho nájdeme. Pre mnohých neradostná správa – je založená na elektrickej platforme s plochou podlahou kvôli zlepšeniu flexibility kabíny.

Vpredu sa nachádza sklenená palubná doska, na ktorú sa premietajú obrazy, napríklad z pôvodného prístrojového panela, a chýba jej centrálna konzola – podobne ako pôvodnej MBX-ke. V zadnej časti sú individuálne sklápacie „kino“ sedadlá, ktoré v prípade potreby ponúkajú viac miesta na batožinu a odložíte si tam aj menší bicykel. Najmä vďaka tomu, že koncept má štvoricu dverí a zadný pár sa otvára do protismeru. Vzhľadom na počítačový pôvod sa môže moderná „embéixka“ pochváliť vzduchovým pružením, v sériovej podoby by tento prvok neprešiel.

 

Samotný koncept komentovali aj jeho tvorcovia – Antti Savio a David Štingl. „Náš koncept je celkovo športovejší, no stále má priateľský vzhľad. Moderné športové autá často pôsobia príliš agresívne, zatiaľ čo tie zo 60. a 70. rokov mali v sebe určitú eleganciu, ba až roztomilé čaro – a to som chcel zachovať,“ povedal Antti Savio, ktorý mal na starosti exteriér auta.

„Náš koncept MBX je kupé 2+2, ktoré sa dá ľahko premeniť na dvojmiestne vozidlo s pozoruhodnou prepravnou kapacitou,“ dodal David Stingl, zodpovedný stvárnenie interiéru. „Nemá to byť len zábavné víkendové kupé ako druhé auto v rodine, ale vozidlo s výnimočnou každodennou použiteľnosťou.“ A to všetko vzniklo za tri až štyri týždne. V počítači, samozrejme.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov