TEST: Renault Trafic L1 SpaceClass – Keď SUV nestačí
Renault Trafic SpaceClass nie je nováčik na scéne, ale patrí medzi najuniverzálnejšie autá, aké si dnes môžete kúpiť.
Najmä v čase, keď tradičné rodinné MPV z trhu takmer zmizli, sú osobné dodávky spásou pre rodiny, športovcov či firmy, ktoré hľadajú variabilitu a priestor. Trafic vo verzii L1 pôsobí v uliciach elegantne, no nijako nepopiera svoj robustný základ. Vyzerá omnoho serióznejšie než úžitková dodávka, čo oceníte, ak auto zastáva pozíciu rodinného spoločníka či firemného reprezentanta. Jemnú modernizáciu, ktorou Trafic prešiel, spozorujete najmä v kabíne. Palubná doska ako celok teraz vytvára ešte prémiovejší dojem.
Dôvodov je viac, no ja spomeniem dva najviditeľnejšie – volant s inovovaným logom značky a zmenený tvar
voliča automatickej prevodovky. Dotykový displej Easy Link je umiestnený vysoko, aby vodič nemusel odvracať pohľad z vozovky. Ovládanie klimatizácie zostalo peknými otočnými ovládačmi, čo je jednoduché a najmä praktické riešenie.
Veľkorysé odkladacie priestory sú všade, od hlbokej zásuvky pred spolujazdcom až po priehradky na vrchu palubnej dosky. V Traficu sa sedí vysoko, s dobrým výhľadom a pohodlným nastupovaním. Sedadlo vodiča má výškové nastavenie aj lakťovú opierku, volant sa dá nastavovať v dvoch smeroch. Zaujímavejšie veci sa však dejú vzadu.
Radosť cestovať
Konfigurácia 2+2+3 ponúka sedem miest a dostatok priestoru v každom rade. Veľmi dôležité je, že sedadlá sú ukotvené v koľajničkách, takže sa dajú posúvať, preklápať alebo úplne vybrať. Hoci manipulácia so samostatnými sedadlami či zadnou lavicou je trochu výzva, pevnosť, stabilita a ticho počas jazdy vám však tých pár kvapiek potu vykompenzujú.
Ja som si vyskúšal verziu s dvoma otočnými kreslami v druhom rade, ktoré sú za príplatok 1 600 eur, trojmiestnou lavicou v treťom rade a ľavými posuvnými dvermi za 650 eur. V Traficu
SpaceClass majú cestujúci v zadnej časti k dispozícii výduchy klimatizácie v strope aj pri podlahe a tiež vlastné nastavenie teploty.
Najvyšší výkon
Pod kapotou testovaného auta pracoval najsilnejší variant dvojlitrového turbodiesla Blue dCi s výkonom 125 kW (170 k) a krútiacim momentom 380 Nm. Motor je spojený výhradne s deväťstupňovou automatickou prevodovkou EAG9, ktorá radí plynulo. Štvorvalec sa preberá už od nízkych otáčok a na diaľnici neobťažuje prílišným hlukom. Pri bežnej jazde sa spotreba pohybovala okolo 7,3 litra, čo je vzhľadom na veľkosť a hmotnosť auta perfektný údaj. Na dlhých výletoch iste oceníte adaptívny tempomat a asistenčné systémy ako sledovanie mŕtveho uhla či čítanie značiek. LED svetlá s automatickým prepínaním zvyšujú bezpečnosť pri jazde v noci.
Renault Trafic SpaceClass je skvelou alternatívou pre tých, ktorí už prerástli SUV a potrebujú viac priestoru. Kombinuje reprezentatívny vzhľad, premyslený interiér a dostatok výkonu pre pohodlné cestovanie. V sivej metalíze Comete pôsobí elegantne, takže sa nestratí ani pred luxusným hotelom.
Čo treba uznať
Bohatý vnútorný priestor a variabilita.
Čo nám chýbalo
Elektronická ručná brzda.
Čo nás prekvapilo
Komfortný podvozok a tuhá karoséria.
Renault Trafic L1 SpaceClass Blue dCi 170 EAG9
Cena (základ/test) 45 900 /54 430 €
Záruka 2 roky bez obmedzenia km
Motor
preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 997 cm 3 , max. výkon 125 kW 170 k) pri 3 500 ot.min -1, max. krútiaci moment 380 Nm pri 1 500 ot.min -1 . Emisie CO 2 181 – 190 g/km.
Jazdné výkony a spotreba
0 – 100 km/h za 11,5 s, v max = 180 km/h, spotreba WLTP/test 6,9 – 7,2/ 7,5 l/100 km.
.
Konektivita a nákladový priestor
230V – nie
AUX – nie
USB-A – 0×
USB-C – 3×
Wi-fi – áno
Zrkadlenie – áno
Uhlopriečka: 8,0´´
Batožinový priestor: 1 000 dm3
Test: Renault Trafic L1 blue dCi 170 EDC Spaceclass – Overená voľba
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov