Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Honda Civic – Overená technika, nová tvár a nižšia cena

Honda Civic 11. generácie je jedným z najlepších áut vo svojej triede a teraz prichádza vo faceliftovanej verzii.

Príbeh Civicu sa začal písať v roku 1972, ale do Európy sa dostal až v roku 1975. Tento rok teda v Európe oslavuje päťdesiatku. Aktuálne sa predáva už 11. generácia a v týchto dňoch prichádza do showroomov slovenských predajcov faceliftovaná verzia Civicu.

Zmien nie je veľa, Civic ich ani nepotreboval, pretože bol geniálny už v pôvodnej podobe. Vzadu ani na profile nie sú zmeny žiadne, dokonca aj svetlá sú také isté aké boli. Vpredu sa objavil nový nárazník s prieduchmi po bokoch, ktoré optimalizujú prúdenie vzduchu okolo predných kolies. Lišta pod centrálnym vstupom vzduchu do motorového priestoru uprostred je po novom vo farbe karosérie. Dizajnéri upravili masku chladiča a pod svetlami sa objavili lišty.

V ponuke sa objavili nové 18-palcové disky kolies a nová ceľovo-modrá farba, ale krásna modrá sa z ponuky vytratila. Vo vyšších stupňoch sú po novom namiesto pochrómovaných líšt čierne. V interiéri nájdete po facelifte matné strieborné lemy výduchov klimatizácie a čiernu stropnicu, resp. čierne kryty stĺpikov. Vo výbave
Advance je vo dverách po novom ambientné osvetlenie. Inak je všetko po starom – vyzdvihol by som, že klimatizáciu a dôležité funkcie naďalej ovládate priamo hardvérovými ovládačmi. Faceliftovaný Civic je dostupný naďalej troch stupňoch výbavy, ktoré sa navyše volajú tak isto ako doteraz – Elegance, Sport a Advance. Mierne sa však upravila výbava jednotlivých stupňov. Po novom napríklad už v základnej výbave Elegance dostávate bezdrôtové nabíjanie mobilu, vo výbave Sport zasa vyhrievaný volant a vo výbave Advance už spomínané ambientné osvetlenie vo dverách či nové 18-palcové disky kolies.

Čo sa týka pohonu, ostala jediná alternatíva – full hybrid s dvojlitrovým benzínovým motorom, ktorý prioritne slúži na výrobu elektrickej energie a do pohonu sa zapája len v špecifických situáciách, typicky pri ustálenej jazde po okreskách či diaľnici. Samotný motor po novom spĺňa prísnejšie emisné limity Euro 6e Bis, to sa však nijako nepodpísalo pod dynamiku vozidla. Maximálna rýchlosť, zrýchlenie z nuly na stovku aj pružnosť ostali nezmenené. Dodávam, že hybridný systém pri plnej akcelerácii simuluje radenie prevodových stupňov, čo podporuje športový charakter Civicu.

Konštruktéri nemenili ani podvozok, nebolo ho treba meniť, bol dokonale vyvážený s výborným gripom v zákrutách. Honda Civic je vďaka skvelému posedu, výkonnému hybridnému pohonu a vynikajúcemu podvozku s komunikatívnym riadením naďalej jedným z najviac vodičsky orientovaných áut na súčasnom trhu. Napriek vodičskej orientácii je však veľmi úsporný, výrobca deklaruje spotrebu vo WLTP na úrovni 4,7 – 5,0 l/100 km a z praxe môžem potvrdiť, že reálna spotreba nemá ďaleko od normovanej.

Najlepšiu správu som si nechal na koniec: Faceliftovaný Civic, napriek bohatšej výbave, je lacnejší ako predfaceliftovaný. Základný Civic e:HEV Elegance stál pôvodne 36 790 eur, vo faceliftovanej podobe ju môžete mať za 35 990 eur. Za výbavu Sport ste doteraz museli zaplatiť 37 890 eur, po novom vám stačí 37 490 eur a za top verziu Advance si Honda doteraz pýtala 41 490 eur, teraz už iba 39 990 eur. A to nie je všetko. Pre prvých zákazníkov do 31.12.2025 má Honda špeciálnu akciu, v rámci ktorej na každej výbave ušetríte 3 000 eur. Top verzia – Honda Civic e:HEV Advance – vás teda vyjde na 36 990 eur!

Test: Honda Civic Type R – Pretože je geniálna

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov