Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test jazdenky: Ford Mondeo 2,0 Hybrid 2016 – Gamechanger

Ford Mondeo Hybrid je bazárová rarita, ale ignorovať ho by bola chyba.

Keďže na jazdený Ford Mondeo štvrtej generácie sme sa v našej rubrike detailne zamerali len pred pár mesiacmi, tentoraz sa budeme venovať výhradne jeho špecifickej hybridnej verzii. Dalo by sa povedať, že úplne prvý hybridný Ford v Európe je tak trochu zvláštny počin. Ľudia si totiž Mondeo vo všeobecnosti kupovali pre jeho priestranný interiér (vrátane veľkého batožinového priestoru), dynamické, no úsporné spaľovacie motory a výborný podvozok. Hybrid má pod kapotou jednoduchý atmosférický benzínový dvojliter s nepriamym vstrekovaním paliva, ktorý spolupracuje s planétovou eCVT prevodovkou. To znamená, že nemá práve oslnivú dynamiku a mimo mesta sa naftovým motorom nevyrovná ani dynamikou ani spotrebou. Hybrid najlepšie funguje v meste, ale Mondeo je dlhé a napríklad pri parkovaní nie práve obratné auto. Navyše, do roku 2019 ste hybridné Mondeo mohli mať iba vo verzii sedan s batožinovým priestorom s objemom len 383 dm3 a výrazným schodom pre zástavbu trakčného lítiovo-iónového akumulátora s kapacitou 1,4 kWh. Hoci treba dodať, že operadlá zadných sedadiel sa dajú sklopiť, dokonca môžete sklopiť iba to stredné a vytvoriť tak priestor na prevoz dlhých predmetov. Tak či onak, z pôvodne spomenutých argumentov vlastne ostal iba výborný podvozok a dobre odhlučnený interiér. A to je práve dôvod, prečo ich je v bazároch tak málo. Ak zvažujete auto do mesta a nemáte problém manévrovať s dlhou karosériou, potom môže byť práve Ford Mondeo zaujímavou voľbou. Čas totiž potvrdzuje, že z hľadiska spoľahlivosti na tom nie je vôbec zle. Mínusom je azda len priemerná kvalita materiálov v interiéri a tiež slabá účinnosť základných halogénových svetiel.

 

Hodnotenie technika z Autoklinik 27:

 

Ford Mondeo Hybrid z roku 2016 je na našich cestách dosť výnimočný zjav, v servise sa s nimi často nestretávame. Je to však aj preto, že sa ukázal byť spoľahlivý. Atmosférický benzínový motor s nepriamym vstrekovaním paliva, na ktorého vývoji sa, mimochodom, podieľala popri Forde aj Mazda, je do mesta vyslovene vhodný. Vzhľadom na vek auta by som si dal pozor na stav rozvodov a poriadne by som skontroloval prípadný únik oleja. Do budúcna odporúčam skrátiť servisný interval na 15 000 km a keďže je to hybrid určený najmä do mesta, zrejme bude potrebná aj výmena niektorých podvozkových, resp. tlmiacich komponentov a bŕzd.

 

 

 

 

 

 

 

  • podvozok perfektne tlmí nerovnosti
  • rozjazd prebieha vždy v elektrickom režime
  • príjemná intenzita rekuperácie
  • do roku 2019 iba sedan s malým kufrom
  • obmedzený priestor na hlavu zadných pasažierov
  • slabšia dynamika v porovnaní s konvenčnými verziami

 

Náhradné dielce* (€ s DPH, približné ceny)
Súprava rozvodovej reťaze 180 € + práca
Tlmič pérovania (predná náprava) 80 € + práca

 

 

 

Ford Mondeo 2,0 Hybrid 2016

Cena: nového vozidla / súčasná cena           30 000 / 14 499 €

 

Motor:

atmosférický zážihový R4/16 V, zdvihový objem valcov 1 999 cm3, max. systémový výkon 140 kW (187 k) pri 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 300 Nm pri 1 750 – 4 500 ot.min-1, emisie CO2: 99 g/km

 

Jazdné výkony a spotreba:

 

0-100 km/h za 9,2 s, vmax=187 km/h, spotreba WLTP / test 4,2 / 5,0 l/100 km.

Test jazdenky: Ford Mondeo 2,0 TDCi Duratorq 110 kW Titanium – Derniéra elegána

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov