Test: Mini Cooper S 5d – Viac dverí = viac zábavy?
MINI Cooper S môžete mať aj v 5-dverovej verzii, rodinné auto však nečakajte.
Značka MINI v krátkom čase zmodernizovala prakticky celé svoje modelové portfólio, ja som si najnovšie vyskúšal klasický MINI Cooper v 5-dverovej verzii. Treba povedať, že ikonický dizajn spájajúci sa s pôvodne britskou značkou zostal zachovaný – výrobca pristúpil v podstate iba k jemným úpravám v prednej aj v zadnej časti karosérie.
Pri pohľade do interiéru udrie do očí netypická pletená textília pokrývajúca palubnú dosku a, samozrejme, veľký kruhový displej uprostred. Ten môže slúžiť na zobrazenie tachometra, resp. otáčkomera, no väčšine vodičov budú počas jazdy stačiť informácie zobrazované cez head-up displej. Testované MINI poháňal benzínový dvojliter s výkonom 150 kW (204 k), ktorý sa k tomuto autu perfektne hodí. Treba si síce zvyknúť na značnú turbodieru, ale inak poskytuje slušnú dynamiku so zrýchlením na stovku pod 7 sekúnd.

Isteže, ak budete často využívať celý jeho potenciál, musíte rátať so spotrebou aj viac ako 8 litrov – za normálnych okolností sa však dá splniť deklarovaných 6,5 litra. Ako je to už pri MINI zvykom, môžete sa tešiť na strmé riadenie a rýchly, no tvrdý podvozok. Na môj vkus až príliš tvrdý, teda pokiaľ by som mal toto auto používať na denné mestské jazdenie. Tu treba povedať, že testovaný kus mal v rámci príplatkového balíka JCW Trim adaptívny podvozok.

Hoci ide o 5-dverovú verziu, stále hovoríme o MINI s rázvorom osí kolies dlhým 2 567 mm, takže vzadu je to aj pre dvoch dospelých do istej miery limitujúce, deti však budú v pohode. Akurát zadné dvere sú rozmerovo menšie a ani uhol ich otvorenia nie je veľký, takže manipulácia s detskou sedačkou si vyžiada viac času a zručnosti. V podstate si kupujete malé, zábavné a kvalitne postavené auto, ktoré v rámci zvýšenia praktickosti ponúka aj doplnkový priestor na zadných sedadlách. Nie je to rodinné auto v žiadnom zmysle slova, jeho benefity sú previazané s jazdnými vlastnosťami.

Stručne
Čo treba uznať
Nezameniteľný pocit z jazdy.
Čo nám chýbalo
Lepšie tvarovaný volant.
Čo nás prekvapilo
Batožinový priestor má slušný objem.

Mini Cooper S 5d
Cena (základ/test) 28 570 /44 108 €
Záruka 5 rokov alebo 80 000 km
Motor
- 2 × preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 998 cm3, max. výkon 150 kW (204 k) pri 5 000 – 6 500 min-1, max. krútiaci moment 300 Nm pri 1 450 – 4 500 ot.min-1. Emisie CO2 146 g/km.
Jazdné výkony a spotreba
- 0 – 100 km/h za 6,8 s, vmax = 242 km/h, spotreba WLTP/test 6,5/ 7,5 l/100 km.
Konektivita a nákladový priestor
- 230V – nie
- AUX – nie
- USB-A – 0×
- USB-C – 2×
- Wi-fi – áno
- Zrkadlenie – áno
- Priemer okrúhleho displeja: 240 mm
- Batožinový priestor: 275 dm3
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov