Test: Opel Mokka Electric 54 kWh GS – Mestský blesk
Opel Mokka je v elektrickej verzii všestrannejším autom, ako by sa mohlo zdať.
Opel sa hrdí tým, že Mokka patrí k európskym bestsellerom, takže ani po štyroch rokoch neboli potrebné veľké zmeny, stačila jemná modernizácia. Ak si spomínate, práve Mokka bola prvým modelom, ktorý prišiel s prednou maskou v štýle Opel Vizor, čo vtedy definovalo nový dizajnový smer značky.
Teraz pribudlo aktualizované logo, upravený podpis LED svetlometov a vylepšené krivky optimalizujú aerodynamické vlastnosti karosérie. V interiéri nájdete nový multifunkčný volant, už v štandarde aj dvojicu 10-palcových displejov, modernejší multimediálny systém, resp. prehľadnejšiu grafiku kokpitu a čalúnenie z recyklovaných materiálov.
Hoci niektoré hardvérové tlačidlá nahradili ikony na displeji, všetko kompenzuje možnosť vytvorenia si vlastných skratiek pre najpoužívanejšie funkcie. Mňa tiež mimoriadne potešil úbytok lesklých plastov – napríklad matný povrch stredového tunela je oveľa lepším riešením. A pozitívnych postrehov mám viac. Asi najzaujímavejším je moja spotreba energie, ktorá sa presne vyrovnala papierovým predpokladom, čo sa mi pri teste elektromobilu stalo asi prvý raz. A to som bol autom na výlete na strednom Slovensku!
Pri využiteľnej kapacite akumulátora na úrovni 50,8 kWh to síce nevydalo na deklarovaných 403 kilometrov, ale viac ako 300 km sa dá prejsť úplne v pohode. Milo ma potešila nabíjacia krivka, pretože výkon sa rýchlo po spustení nabíjania dostal na maximálnych 100 kW, pričom dlhý čas nemal tendenciu výraznejšie klesať, takže za 30 minút som odchádzal s plne nabitým autom. Priznávam, že počas testovacieho týždňa vládlo ideálne počasie, ale aj tak! Počul som, že Mokka vraj pôsobí málo chlapsky, podľa mňa je skôr problém v sebavedomí takéhoto „chlapa“ než v aute. Opel Mokka je všestranný elektromobil pre každého!
Čo treba uznať
Mokka má vlastný, jasne rozoznateľný štýl.
Čo nám chýbalo
Tuhšie riadenie v športovom režime.
Čo nás prekvapilo
Reálna spotreba sa vyrovnala papierovej.
Opel Mokka Electric 54 kWh GS
Cena 19 490 €
Záruka 4 roky alebo 80 000 km
na VN akumulátor 8 rokov alebo 160 000 km
Motor
- synchrónny elektromotor s permanentným magnetom, max. výkon 115 kW (156 k) pri n. u. ot.min-1, max. krútiaci moment 260 Nm pri n. u. ot.min-1. Kapacita akumulátora inštalovaná/využiteľná 54/50,8 kWh.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 9 s, vmax = 150 km/h, dojazd vo WLTP/test 430/~320 km, spotreba WLTP/test 15,5 – 15,6 /15,6 kWh/100 km.
Ikonky
- 230 V – nie
- AUX – nie
- USB-A – 0×
- USB-C – 3×
- Wi-fi – áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 10´´
- Batožinový priestor: 310 dm3
Test: Opel Grandland Hybrid 48V 100kW/136k eDCT GS – O pol čísla väčší
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov