Test: KGM Actyon 1,5 Turbo GDI 6AT AWD Premium – Zmena mena
KGM Actyon je nový model v ponuke staronovej značky, ktorý chce ohroziť konkurentov z vyššej ligy.
Kórejská automobilka Ssangyong sa zmenila na KG Mobility, ale pri pohľade na ich prvý model túto zmenu nepostrehnete. Medzi zadnými svetlami síce vyniká chrómový nápis Actyon, ale skratka KGM či logo výrobcu sa na karosérii vôbec nenachádzajú. Ak ste mali značku Ssangyong v obľube, nemusíte sa báť, pre najstaršiu kórejskú značku ide historicky už o štvrtú zmenu názvu.
Malý-veľký
Nový Actyon je náročné zaradiť do konkrétneho segmentu, klame totiž telom. Dĺžka karosérie 4 740 mm naznačuje, že to bude konkurent pre veľké SUV typu Škoda Kodiaq, no rázvor kolies meria iba 2 680 mm, čím patrí viac do sveta kompaktov typu Škoda Karoq.
V rámci domácej hierarchie sa Actyon zaradil medzi modely Torres a Rexton, pričom technicky má bližšie k Torresu. Pod kapotou pracuje známy 1,5-litrový preplňovaný štvorvalec s výkonom 120 kW (163 k) a najvyšším krútiacim momentom 280 Nm. V tomto prípade je kombinovaný výhradne so 6-stupňovým meničovým automatom od spoločnosti Aisin. Dobrou správou je, že k dispozícii je verzia s pohonom prednej nápravy, ako aj verzia s pohonom všetkých štyroch kolies. Ak vás zaujíma viac štvorkolka s elektromagneticky ovládanou medzinápravovou spojkou, musíte počítať s príplatkom necelých 2 000 eur.
Dobrý dojem
Keď som sa na auto pozeral zvonku, pýtal som sa sám seba, prečo má SUV s pohonom všetkých kolies všetky ochranné plasty lesklé, prečo sú na prednej kapote tie plastové rukoväte. V interiéri som však porozumel všetkému a hneď, jediné, na čo som si ani po týždni nezvykol, bol zvláštne tvarovaný volant. Niektorí ľudia môžu mať problém s tým, že aj v najnižšej pozícii je sedadlo vodiča dosť vysoko.
To mi neprekážalo, skôr ma mrzelo, že Actyon nemá matrixové svetlá ani bezdrôtové zrkadlenie mobilu – v tejto triede je to už skoro štandard. Pochváliť musím veľmi komfortný podvozok, ktorý si sebavedomo poradil aj s 20-palcovými diskami kolies. Páčilo sa mi tiež zladenie motora a prevodovky, no išlo mi na nervy, že volič treba pri zmene z D do R (alebo naopak) podržať asi sekundu – ak ste zmenu urobili príliš rýchlo, prevodovka ostala v neutráli. A na záver najväčšie mínus auta, o ktorom však už dávno vieme, motor 1,5 Turbo GDI má priemernú spotrebu 10 litrov, v meste pokojne aj vyše 11. Dá sa dostať aj nižšie, no treba na to rovinaté okresky a veľmi ľahkú pravú nohu. Inak je nové KGM Actyon skvelé auto za super cenu.
Stručne
Čo treba uznať
Výborný podvozok – komfortný a komunikatívny.
Čo nám chýbalo
Tlačidlo bezkľúčového prístupu na zadných dverách.
Čo nás prekvapilo
Absencia bezdrôtového zrkadlenia mobilu.
KGM Actyon 1,5 Turbo GDI 6AT AWD Premium
Cena (základ/test) 38 990/42 420 €
Záruka 5 rokov alebo 100 000 km
Motor
- Preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 497 cm3, max. výkon 120 kW (163 k) pri 5 000 – 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 280 Nm pri 1 500 – 4 000 ot.min-1. Emisie CO2205 g/km.
Jazdné výkony a spotreba
- 0 – 100 km/h za n. u. s, vmax = 191 km/h, spotreba WLTP/test 9,1/ 10,0 l/100 km.
Konektivita a nákladový priestor
- 230V – nie
- AUX – nie
- USB-A – 0 ×
- USB-C – 4×
- Wi-fi – nie
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 12,3
- Batožinový priestor: 668 dm3 (s rezervným kolesom pod podlahou)
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov