Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: CFMOTO 675 NK – Japonsko, tras sa!

CFMOTO 675 NK. Konečne mám pod zadkom čínsky naháč a ja sa neviem prestať tešiť!

Ostrý a agresívny dizajn na prvý pohľad zaujme svojím futuristickým vzhľadom a celkovo vysokokvalitnou stavbou. Navyše, nikde nič netrčí, žiadne káble, sťahovacie pásky, všetko pekne zakryté a jednoduché.

Atypickosť segmentu

Trojvalcových motoriek v kategórii naháč na trhu nie je veľa. Okamžite mi napadli Triumph Street Triple alebo Yamaha MT09. A, povedzme si rovno, cenovo sú o triedu – dve vyššie. A práve pomer cena/protihodnota robí z CFMOTO 675 NK zaujímavú voľbu k nižším kategóriám, ako je napr. Honda CB750 Hornet alebo Suzuki GSX-8S, ktoré sú však dvojvalce. „Cé-efko“ teda útočí na oba smery. Trojvalec vlastnej konštrukcie s objemom 675 cm3 dosahuje výkon 66 kW (90 k) pri 11 000 ot.min-1 a krútiaci moment 68 Nm pri 8 250 ot.min-1. Má príjemný prejav a adekvátnu odozvu na plyn. Niekomu možno budú chýbať jazdné režimy, ale ja som práve za tú príjemnú jednotvárnosť naladenia vďačný. Navyše, trakčnú kontrolu môžete obmedziť alebo rovno vypnúť, takže potenciál bláznenia vie nabrať vyšší level. S 15-litrovou nádržou priemerne odjazdíte čosi viac než 250 km, pretože spotrebu pri pokojnej pravej ruke sa mi pod 5 litrov stlačiť nepodarilo a priemer sa mi zastavil na 5,4 l/100 km.

No nevoz sa?!

Mám 178 cm a neviem, čo mám pri ergonómii vytknúť. Je presne taká, aká mi sedí. Sedadlo je pohodlné a vo výške 810 mm, i keď sa mi často zdalo, že sedím až veľmi blízko na nádrži – poriadne agresívne. Pri jazdení mi prekážalo jediné: pri stláčaní spojky som opakovane ukazovákom nechtiac zavadil o prepínač diaľkových svetiel. A to som si skúšal nastavovať aj spojkovú páčku, výsledok bol skoro vždy totožný. Či som chcel, alebo nie, často som za dňa jazdil s diaľkovými… CFMOTO 675 NK je ľahký, rýchly, zábavný, svižný a navyše štýlový, vhodnejší aj pre nižšie postavy. O stabilitu sa stará plne nastaviteľná 41 mm obrátená predná vidlica Kayaba a jej asistuje zadný tlmič monoshock s nastaviteľným predpätím pružiny a odskokom tlmiča. Brzdy J.Juan tvoria vpredu dva 300 mm kotúče so štvorpiestikovým radiálnymi strmeňmi a jeden 240 mm zadný kotúč s jednopiestikovým plávajúcim strmeňom. Výkon a váhu motorky pekne podržia aj pri rýchlejších presunoch.   

Doba digitálna

Päťpalcový TFT displej síce nemá žiadne variabilné grafiky, ale jeho čitateľnosť je veľmi dobrá za každých podmienok. A čo sa informácií týka, naozaj mu nič nechýba, dokonca uvádza aj tlak a teplotu v pneumatikách. Túto informáciu ocení skutočne každý jazdec. Štandardne je NK vybavené komunikačnou jednotkou T-Box, ktorá prenáša údaje z motocykla do mobilnej aplikácie CFMOTO Ride. Vďaka tomu máte k dispozícii informácie o polohe a stave motorky. Aplikácia poskytuje aj záznam jázd s premietaním na mapu a podrobné údaje o každej jazde, ako napr. vzdialenosť, čas jazdy, priemernú, maximálnu rýchlosť a ďalšie. 

Stručne

Čo treba uznať

  • Vynikajúca vo veľa oblastiach.

Čo nám chýbalo

  • Tempomat.

Čo nás prekvapilo

  • Len jedna grafika displeja.

CFMOTO 675 NK

 

Cena (základ/test)                                         7 099/7 099 €

Záruka                                                           5 rokov alebo 40 000 km

 

Motor

  • Kvapalinou chladený R3/3 V, zdvihový objem valcov 674 cm3, max. výkon 66 kW (90 k) pri 11 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 68 Nm pri 8 250 ot.min-1. Emisie CO2 130 g/km.

 

Jazdné výkony

  • Pohotovostná hmotnosť 189 kg, vmax = 200 km/h, spotreba výrobca/test 5,0/5,4 l/100 km.

 

Test: CFMOTO 800MT-X – Celkom iná opera

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov