Fiat Grande Panda: Mesto mu leží pri nohách (polygón)
Fiat Grande Panda kombinuje originálny dizajn, pokročilé technológie a každodennú praktickosť.
Keď som si prvýkrát sadol za volant nového Fiatu Grande Panda v čisto elektrickej verzii La Prima, nečakal som, že ma mestská štýlovka tak rýchlo presvedčí. Originálny dizajn, pokročilé technológie a každodenná praktickosť – asi tak by som popísal dojmy, ktoré mi po testovacej jazde ostali.
Fiat sa modelom Grande Panda po rokoch vracia do segmentu B, kde kedysi dominoval. Grande Panda je postavená na multienergetickej platforme Stellantis, ktorá umožňuje čisto elektrický aj hybridný pohon. Nechýba dokonca ani konvenčná verzia s čisto spaľovacím motorom. Ja som si mal možnosť vyskúšať čisto elektrickú verziu s výkonom 83 kW (113 k) a batériou s kapacitou 44 kWh, ktorá ponúka dojazd až 320 km podľa WLTP.
Zaujímavá aj praktická
Nová Grande Panda jednoznačne zaujme už na prvý pohľad. Dizajn vychádzajúci zo štúdia Stile v Turíne pripomína ikonickú Pandu z 80. rokov, no zároveň je moderný a svieži. Veľkým vizuálnym lákadlom sú predné pixelové LED svetlá, ktoré trochu pripomínajú retro videohru, no zároveň sa k autu perfektne hodia. Aj keď Panda v názve nesie slovo „Grande“, dĺžka vozidla zostáva pod 4 metre, takže sa stále bavíme o šikovnom mestskom aute.
Po nastúpení vás privíta pomerne priestranný, no najmä premyslený interiér. Kombinácia modrej a žltej farby pôsobí hravo, pekným doplnkom je skrinka pred spolujazdcom s povrchom z bambusových vlákien. Na palube je navyše dostatok úložných priestorov (spolu až13 litrov), pričom batožinový priestor ponúka ďalších 361 dm3.
Viac dravosti
Po stlačení štartovacieho tlačidla a zaradení režimu „D“ sa Panda rozbehne ticho a plynule. Na 50 km/h zrýchli za 4,2 sekundy čo znamená, že auto je svižné a ideálne do mestského prostredia. Neodpustím si však výhradu k k faktu, že elektromotor disponuje najvyšším krútiacim momentom len 122 Nm. Spolu s oneskorenou reakciou na zošliapnutie pedálu tak vodič nemá k dispozícii taký rýchly a výrazný „odpich“, na aký môže byť zvyknutý z iných elektromobilov. Grande Panda na diaľnici zvládne maximálnu rýchlosť 132 km/h, takže ani krátke výlety mimo mesta jej nerobia problém. Jazda je tichá, komfortná a podvozok príjemne filtruje aj výraznejšie nerovnosti.
Veľkou zaujímavosťou je integrovaný špirálový nabíjací kábel, ktorý je uložený priamo v prednej maske – takže žiadne káble po kufroch a žiadne špinavé ruky. Avšak je to kábel palubnej AC nabíjačky, ktorá má výkon iba 7 kW. Ak vezmete verziu s 11 kW palubnou nabíjačkou konektor bude štandardne v blízkosti toho, ktorý je určený pre DC nabíjanie výkonom až 100 kW.
Cenová dostupnosť
Grande Panda nie je len mestský elektromobil, je to prepracovaný každodenný parťák, ktorý kombinuje taliansky šarm, praktickosť, udržateľné technológie a cenovú dostupnosť. Cena elektrickej verzie La Prima síce začína nad hranicou 25 000 €, ale v ponuke je aj elektrická verzia Red za 24 490 eur.
Pri hybridnej verzii si môžete vyberať z troch úrovní výbavy – Pop (od 18 490 eur), Icon (od 19 790 eur) a La Prima (od 21 490 eur). O pár mesiacov by do ponuky mala pribudnúť aj verzia s čisto spaľovacím motorom a manuálnou prevodovkou.
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov