Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Listáreň: Bude z toho veterán?

Vaša otázka:

Dobrý deň,

zaujal má Váš článok, v ktorom ste vyberali TOP 5 mladých veteránov. Ja mám v garáži niečo podobné – Volkswagen Polo 3. generácie z roku 1994. Má už 31 rokov a premýšľal som, že by som ho nechal zaevidovať ako historické vozidlo, požiadal by som o zvláštne evidenčné číslo a čakal by som, kým trochu naberie na hodnote. Myslíte si, že je to dobrý nápad?

Ďakujem, Ľubomír

Naša odpoveď:

Dobrý deň, Ľubomír,

ťažko povedať, či je to dobrý alebo zlý nápad. Nepoznám technický stav vášho auta, výbavu ani motorizáciu. Ak uvažujete týmto smerom, predpokladám, že auto je v dobrom technickom stave, čo však samo osebe nestačí. Treba si uvedomiť, že Volkswagen Polo 3. generácie nie je auto s investičným potenciálom, ťažko môžete očakávať, že jeho hodnota bude rásť. Keby to bola aspoň verzia GTI, tie sa však vyrábali až od roku 1998. Nezabúdajte tiež, že špeciálne evidenčné čísla a status historického vozidla obmedzujú jeho používanie. Zákon č. 106/2018 Z. z. hovorí, že historické vozidlo, ktoré má vydaný preukaz historického vozidla, nie je určené na každodenné jazdenie. Z garáže ho môžete vytiahnuť pri účasti na podujatiach, na tvorbu fotografií alebo videí alebo cestou na historickú technickú kontrolu. Je síce pravda, že historické vozidlá môžu využívať slovenské diaľnice bez poplatkov a majú aj lacnejšie PZP, avšak najskôr musia prejsť odbornou testáciou a získať posudok historicko-technickej komisie. Za otypovanie vozidla na veteránske značky zaplatíte 150 eur, pričom kontrola nesmie odhaliť znaky akýchkoľvek modifikácií, zmien či úprav. Pokiaľ sa nejaké uskutočnili, musia vykazovať kvalitu odrážať dobu, v ktorej sa vozidlo využívalo. Ak si myslíte, že vaše auto za to stojí, nebudem vás odhovárať.

Listáreň: Staršie auto s menej km alebo novšie s viac km?

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov