Predstavujeme: ŠKODA Enyaq RS a Enyaq Coupé RS – Nová tvár
Škoda Enyaq RS a Enyaq Coupé RS prichádzajú s novou tvárou.
Automobilka Škoda je tento rok už po tridsiatydruhýkrát hlavným sponzorom Majstrovstiev sveta IIHF v ľadovom hokeji. A presne v deň úvodného zápasu tohtoročných majstrovstiev, dokonca priamo v Štokholme, kde sa hrá jedna z dvoch sérií úvodných zápasov, predstavila dve novinky – Enyaq RS a Enyaq Coupé RS. Pre nás slovenských novinárov mala prezentácia navyše špeciálny náboj, pretože úvodný zápas skupiny A majstrovstiev hrali voči sebe Slovensko a Švédsko a my sme si vďaka značke Škoda mohli vychutnať zápas priamo v Avicii aréne. Hokej síce nevyšiel podľa našich predstáv, ale to nepokazilo prvé dojmy z áut.
Dizajnovo sa obe verzie RS priradili k faceliftovanému Enyaqu a to znamená novú masku s označením TechDeck, kde je podsvietená lišta medzi dennými svetlami a kde sú hlavné svetlomety v samostatnej jednotka nižšie. Diaľkové svetlá sú, samozrejme, matrixové, denné svetlá majú zasa uvítaciu funkciu. Papuľa auta – náduch vzduchu v nárazníku – dostala masku s lamelami do V, čo odkazuje na logo V-RS. K aerodynamickým štrbinám v bokoch nárazníka pribudli dve horizontálne plutvičky.
Nápis Škoda, lem vstupného otvoru vzduchu v nárazníku, kryty zrkadiel aj pozdĺžne lyžiny majú lesklú čiernu farbu. Nechýba červený reflexný pásik po celej šírke nárazníka, ktorý je typický pre všetky RS modely automobilky Škoda. Je vlastne jediným prvkom, ktorý zozadu odhalí, že ide o Enyaq RS, resp. Enyaq Coupé RS. Logo RS totiž nájdete jedine na prednom blatníku. Čo sa týka interiéru, na výber máte dve alternatívy – Lounge s alcantarovým poťahom a žltým prešívaním alebo Suite s poťahom v kombinácii koža/látka a sivým prešívaním. Samozrejmosťou sú logá RS na volante a na sedadlách, karbónové obklady a športové sedadlá s integrovanou hlavovou opierkou.
Technika sa oproti predfaceliftovanému Enyaqu RS nijako zásadne nezmenila, o pohon sa starajú dva elektromotory. Predný vyvinie 80 kW, zadný 210, pričom ich spoločný výkon je 250 kW (340 k). V porovnaní s bežným Enyaqom 85x majú verzie RS o niečo silnejší akumulátor s kapacitou 84 kWh, z čoho sa využíva 79 kWh. Dojazd Enyaqu RS je 562 km, Enyaq Coupé RS prejde na jedno nabitie 568 km. Obe verzie majú totožné dynamické parametre – zrýchlenie z nuly na stovku za 5,4 sekundy a maximálnu rýchlosť 180 km/h. Štandardne majú ereskové Enyaqy oceľový podvozok, ktorý je oproti bežným Enyaqom znížený vpredu o 15 mm, vzadu o 10, ale v opcii môžete mať aj podvozok s adaptívnymi tlmičmi DCC+. S nimi je svetlá výška identická ako pri Enyaqu ako takom. „Ereská“ jazdia v sérii na 20-palcových kolesách, ale v opcii môžete mať až 21-palcové. V tom prípade si obúva pneumatiky 235/45 R21 vpredu a 255/40 R21 vzadu.
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov