Minitest: Opel Corsa 1,2 Turbo 6° MT #Yes – Trikrát áno, postupuješ!
Opel Corsa #Yes je štýlovou a dobre vybavenou špeciálnou verziou mestského autíčka.
Mám prísny rozpočet, chcem niečo malé niekde medzi 15- a 20-tisíc eur. Touto informáciou sa výber prudko zužuje, keďže aj malé mestské autá za posledné obdobie cenou vyleteli hore. Chcem autíčko prioritne pre dvoch dospelých, prípadne mladú rodinku, ktorá už rozmerné veci ako kočík pre každodennú súčasť života nepotrebuje. Pritom chcem, samozrejme štýlové auto, takže musí aj trochu vyzerať. A tu mi do hľadáčika spadá Opel Corsa v limitovanej edícii #Yes, tá je nakonfigurovaná tak, aby vyzerala štýlovo a pritom bola dostupná.
Edícia #Yes má štandardne žiarivú metalickú červenú farbu v kombinácii s čiernou strechou a 16-palcové kolesá, takže vyzerá veľmi cool. Po otvorení dverí ako prvé očaria anatomické predné sedadlá s červeným bezpečnostným pásom. Podmienka štýlovosti je teda jasne splnená. Cenu na akceptovateľnej hodnote pomáha udržať nie príliš prehnaná výbava – namiesto bezkľúčového štartovania má edícia #Yes klasickú spínaciu skrinku so sklopným kľúčom. Pod kapotou je koncernová klasika, preplňovaný motor s objemom 1,2 litra v slabšej výkonovej verzii – so 74 kW (100 k). So sto koňmi je Corsa adekvátne svižná a aj úsporná. Aj s ťažšou nohou a využívaním svižných rozbehov sa dlhodobo budete držať pod 6 l/100 km. Tým je splnená aj podmienka ekonomiky prevádzky a adekvátnej dynamiky. Aby auto bolo dostupné, slovenský importér nakonfiguroval edíciu #Yes tak, že má s týmto motorom manuálnu prevodovku. Má šesť stupňov a je dobre odstupňovaná, radiaca páka však má veľkú hlavicu s neobvyklým viacuholníkovým tvarom, takže nepadne do ruky úplne ideálne. To však na veci nič nemení, že sa hodí k mestskému autíčku a jazdí sa s ňou príjemne. Corsa v edícii #Yes je napohľad cool autom, stále je však dostupná.
Čo treba uznať
- Skvelé predné anatomické sedadlá!
Čo nám chýbalo
- Snímanie mŕtveho uhla.
Čo nás prekvapilo
- Primeraná cena vs výbava.
Opel Corsa 1,2 Turbo 6° MT #Yes
Cena (základ/test) 14 490/17 290 €
Záruka: 2 roky bez obmedzenia km.
Motor
- preplňovaný zážihový R3/12V, zdvihový objem valcov 1 199 cm3, max. výkon 74 kW (100 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 205 Nm pri 1 750 ot.min-1. Emisie CO2 115 – 122 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 10,9 s, vmax = 194 km/h, spotreba WLTP/test 5,1 – 5,5/5,9 l/100 km.
Ikonky
- 230 V – nie
- AUX – nie
- USB-A – nie
- USB-C – 1×
- Wi-fi – áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 10,0
- Batožinový priestor: 309 dm3
Test: Opel Astra Sports Tourer 1,5 CDTI 130 k Ultimate – Oplatilo sa čakať
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov