Test: Alfa Romeo Junior Ibrida Speciale – Krst ohňom
Alfa Romeo Junior. Nestáva sa často, aby autu na poslednú chvíľu pred krstom zmenili meno. Alfe sa to už stalo druhýkrát.
Novučičký model Junior sa pôvodne mal volať Milano. Názov Milano chcela automobilka použiť ešte pred 15 rokmi aj pre model Giulietta. Pred rokmi sa vzbúrili obyvatelia Milána, teraz sa vzbúrila talianska vláda, keďže Junior vyrába koncern Stellantis v Poľsku. Meno však nechajme bokom a venujme sa tomu, aké je toto auto.
Búrač tradície
Dizajn bol vždy silnou stránkou talianskych áut. V priebehu rokov sa Alfa Romeo držala charakteristických prvkov, trojuholníkov, v maske a nárazníku, no generačne ich vždy mierne modifikovala. Junior podľa mňa musí prejsť testovacím obdobím, kým sa verejnosť zžije s jeho finálnym vzhľadom. Taliani zariskovali a upustili od mnohých charakteristických detailov, ktoré zaužívali roky – ako napríklad EČV na boku predného nárazníka.
Jedinečný charakter Alfa Romeo však zostal zachovaný. Najväčším poznávacím znakom okrem trojuholníkov mriežky v jej novej podobe je bezpochyby zadná časť, ktorá bola inšpirovaná Giuliou SWB Zagato. Vidno to nielen na línii zadného blatníka, ale aj na tvare zadných svietidiel.
Príbuznosť neskryje
Kľučky dverí, zrkadlá, vnútorné spínače, multimédiá a páčky sú rovnaké ako v mnohých iných modeloch koncernu Stellantis. A hoci by to teoreticky ani prakticky nemal byť problém, mne tým pádom chýba emočný faktor. Akosi mi uchádza talianska jedinečnosť. Musím však pochváliť multimediálnu obrazovku, ktorá je naklonená na vodiča. Nie je to len taký obyčajný tablet nalepený na vrchu palubnej dosky, ale je pekne zapustená a displej prístrojovej dosky je ukrytý v podsvietených tubusoch.
Francúzske srdce
Junior vo verzii Ibrida skrýva pod kapotou koncernovú techniku pôvodom z Francúzska. Základom je spaľovací motor 1,2 PureTech doplnený o 48 V mild-hybridnú technológiu. Elektromotor dáva 21 kW (29 k) a 55 Nm, čo pri rozbehoch riadne cítiť. Navyše, môže jazdiť trochu aj na čistú elektrinu. O pohone by ste mali vedieť, že dosť intenzívne rekuperuje a spomaľuje a to až tak, že po uvoľnení pedála akcelerátora sa rozsvietia brzdové svetlá.
Stručne
Čo treba uznať
- Aj v rámci nutnosti šetrenia sa v Alfe snažili spraviť maximum.
Čo nám chýbalo
- Viac luxusných materiálov vo vnútri.
Čo nás prekvapilo
- Intenzívna rekuperácia.
Alfa Romeo Junior Ibrida Speciale
Cena (základ/test) 26 990/32 040 €
Záruka 5 rokov alebo 200 000 km
Motor
- Preplňovaný zážihový R3/12V + MHEV, zdvihový objem valcov 1 199 cm3, max. výkon 100 kW (136 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 230 Nm pri 1 750 ot.min-1. Emisie CO2 102 – 125 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 8,9 s, vmax = 200 km/h, spotreba WLTP/test 4,6 – 5,5/6,3 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- 230 V – nie
- AUX – nie
- USB-A – 1×
- USB-C – 2×
- Wi-fi – áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 10,25
- Batožinový priestor: 415 dm3
Test: Alfa Romeo Giulia 2,0 Turbo Tributo Italiano – Krv a mlieko
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov