Test: Lexus UX300h – Vnútorný prerod
Lexus UX dlhodobo patrí medzi najpredávanejšie modely značky v Európe. Odteraz je však trošku iný!
UX má po novom zmenu číselného označenia. Na kufri nesie väčšie číslo 300 namiesto pôvodných 250. Z pohľadu dizajnu sa zmenili len detaily ako napr. štýl kolies. Prvá hlavná zmena je až v interiéri – namiesto pôvodného voliča prevodovky nájdete menší joystick. Žijeme v digitálnej dobe a zmena displeja je základ. Pozerám sa na dvojicu nových displejov, ktoré sú dobre čitateľné. Avšak využívajú jednoduchú grafiku, s minimom možností prispôsobenia.
Keď sme pri displejoch, UX-ko celkom rado upozorňuje na všemožné situácie. Napr. na nepozornosť vodiča – hoci sa iba pozeráte do pravého zrkadla či na displej. Pritom to oznamuje dlhým textom, kým ho prečítate, musíte odlepiť zrak z cesty. V interiéri by som chcel vyzdvihnúť pocit luxusu, vysokú kvalitu spracovania, ticho na danú triedu a tiež extrémne príjemné predné sedadlá s výrazným bočným vedením, ktoré sú skvelé aj na dlhé presuny.
250 + 50
Marketingové oddelenie zapracovalo aj na označení a zaokrúhlili ho na rovných 300. Čakáte nárast objemu motora? Čakáte márne. Pod prednou kapotou je naďalej 2-litrový benzínový štvorvalec, ktorý po modernizácii systémovo dáva výkon až 146 kW (199 k). Je to stále atmosférický motor s výkonom 112 kW (152 k), avšak v prípade verzie len s čisto predným pohonom mu výrazne pomáha elektromotor s výkonom 83 kW (113 k) a 206 Nm.
Na zvýšení systémového výkonu sa podieľa hybridný systém piatej generácie, v ktorom doterajšiu batéria typu NiMH so 180 článkami a napätím 216 V nahradili lítiovo-iónovou batériou so 60 článkami a napätím 222 V. A čo je pozitívom, auto má rado akceleráciu a je to aj cítiť. Pri hybridoch veľmi záleží na tom, kde a ako s nimi jazdíte. Na diaľnici sa bude spotreba pohybovať nad 7 l/100 km, na okreskách klesne aj pod 5 litrov. A čo jazda? Hodnotím ju ako veľmi príjemnú, pokojnú a fluidnú. Na bežné každodenné jazdenie si ho jednoducho zamilujete.
Stručne
Čo treba uznať
- Vynikajúci hybridný pohon.
Čo nám chýbalo
- Úprava rekuperácie.
Čo nás prekvapilo
- Veľmi pohodlný podvozok.
Lexus UX 300h FWD F Sport Top
Cena (základ/test) 35 990/56 500 €
Záruka 3 roky alebo 100 000 km
Motor
- Atmosférický zážihový R4/16V + HEV, zdvihový objem valcov 1 987 cm3, max. výkon 112 kW (152 k) pri 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 190 Nm pri 4 400 – 5 200 ot.min-1. Synchrónny elektromotor: max. výkon 83 kW (113 k), max. krútiaci moment 206 Nm.. Najvyšší kombinovaný výkon 146 kW (199 k), najvyšší kombinovaný krútiaci moment n. u.. Emisie CO2 106 – 112 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 8,1 s, vmax = 177 km/h, spotreba WLTP/test 4,6 – 4,9/6,1 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- 230 V – nie
- AUX – nie
- USB-A – 1×
- USB-C – 4×
- Wi-fi – áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 12,3
- Batožinový priestor: 433 dm3
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov