Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Lexus UX300h – Vnútorný prerod

Lexus UX dlhodobo patrí medzi najpredávanejšie modely značky v Európe. Odteraz je však trošku iný!

UX má po novom zmenu číselného označenia. Na kufri nesie väčšie číslo 300 namiesto pôvodných 250. Z pohľadu dizajnu sa zmenili len detaily ako napr. štýl kolies. Prvá hlavná zmena je až v interiéri – namiesto pôvodného voliča prevodovky nájdete menší joystick. Žijeme v digitálnej dobe a zmena displeja je základ. Pozerám sa na dvojicu nových displejov, ktoré sú dobre čitateľné. Avšak využívajú jednoduchú grafiku, s minimom možností prispôsobenia.

Keď sme pri displejoch, UX-ko celkom rado upozorňuje na všemožné situácie. Napr. na nepozornosť vodiča – hoci sa iba pozeráte do pravého zrkadla či na displej. Pritom to oznamuje dlhým textom, kým ho prečítate, musíte odlepiť zrak z cesty. V interiéri by som chcel vyzdvihnúť pocit luxusu, vysokú kvalitu spracovania, ticho na danú triedu a tiež extrémne príjemné predné sedadlá s výrazným bočným vedením, ktoré sú skvelé aj na dlhé presuny.

250 + 50

Marketingové oddelenie zapracovalo aj na označení a zaokrúhlili ho na rovných 300. Čakáte nárast objemu motora? Čakáte márne. Pod prednou kapotou je naďalej 2-litrový benzínový štvorvalec, ktorý po modernizácii systémovo dáva výkon až 146 kW (199 k). Je to stále atmosférický motor s výkonom 112 kW (152 k), avšak v prípade verzie len s čisto predným pohonom mu výrazne pomáha elektromotor s výkonom 83 kW (113 k) a 206 Nm.

Na zvýšení systémového výkonu sa podieľa hybridný systém piatej generácie, v ktorom doterajšiu batéria typu NiMH so 180 článkami a napätím 216 V nahradili lítiovo-iónovou batériou so 60 článkami a napätím 222 V. A čo je pozitívom, auto má rado akceleráciu a je to aj cítiť. Pri hybridoch veľmi záleží na tom, kde a ako s nimi jazdíte. Na diaľnici sa bude spotreba pohybovať nad 7 l/100 km, na okreskách klesne aj pod 5 litrov.  A čo jazda? Hodnotím ju ako veľmi príjemnú, pokojnú a fluidnú. Na bežné každodenné jazdenie si ho jednoducho zamilujete.

 

Stručne

Čo treba uznať

  • Vynikajúci hybridný pohon.

Čo nám chýbalo

  • Úprava rekuperácie.

Čo nás prekvapilo

  • Veľmi pohodlný podvozok.

Lexus UX 300h FWD F Sport Top

Cena (základ/test)                                         35 990/56 500 €

Záruka                                                           3 roky alebo 100 000 km

 

Motor

  • Atmosférický zážihový R4/16V + HEV, zdvihový objem valcov 1 987 cm3, max. výkon 112 kW (152 k) pri 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 190 Nm pri 4 400 – 5 200 ot.min-1. Synchrónny elektromotor: max. výkon 83 kW (113 k), max. krútiaci moment 206 Nm.. Najvyšší kombinovaný výkon 146 kW (199 k), najvyšší kombinovaný krútiaci moment n. u.. Emisie CO2 106 – 112 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 8,1 s, vmax = 177 km/h, spotreba WLTP/test 4,6 – 4,9/6,1 l/100 km.

 

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – 1×
  • USB-C – 4×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 12,3
  • Batožinový priestor: 433 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov