Test: Kia EV6 GT Line – Elektrická vášeň
Kia EV6 prešla modernizáciou. A nie je to len o zmene tvarov, ale aj o použitej technike.
Keď Kia EV6 prišla, mal som z nej rozpačité pocity. Predné partie prakticky vôbec nekorešpondovali so zadnými . Kým predok bol konvenčný, zadok sa tváril športovo, mohutne a futuristicky. Pomerne rýchlo som si však zvykol. Teraz je situácia celkom iná dizajnéri pochopili a modifikovali predné partie, pohrali sa s tvarom a veľkosťou hlavných svetiel, pridali spojenú líniu pod hranou kapoty. A zmenou prešli aj koncové svetlá, aby umocnili masívnosť zadných partií. Celé auto teraz pôsobí jednotnejšie.
Rovnaké, ale lepšie!
Príjemný kokpit s levitujúcim stredovým tunelom bol moderný už doteraz. Chybičkou krásy bol dvojramenný volant, ktorý vo mne zabíjal šoférsku emóciu. Teraz sa to zjednotilo a k prakticky pôvodnej palubnej doske pribudol dobre uchopiteľný trojramenný volant. Na palubnej doske inžinieri jemne zmenili aj displeje. Majú kolmejšie rámy a pracujú pod novou grafikou. Pochváliť musím aj kvalitu parkovacej kamery. Čo by som chcel viac vyzdvihnúť, je spôsob ovládania povinných asistentov. Napr. upozorňovač na prekročenie maximálnej rýchlosti sa dá teraz rýchlo vypnúť podržaním ovládania hlasitosti na volante.
Ďalším fígľom, čo nemá každý elektromobil, je ovládanie rekuperácie páčkami pod volantom. Viem, doteraz to neznie nijako obyčajne, ale zatiahnutím a držaním ľavého pádla môžete rýchlo aktivovať maximálnu rekuperáciu, ktorá sa deceleráciou vyrovná ovládaním auta jedným pedálom. Za tieto funkcie musím Kiu skutočne pochváliť. Okrem spomínaných zmien má nová EV6-ka nové materiály a žiaľ tá na stredovej lakťovej opierke je taká drsná, že až škriabe lakte, resp. rukávy oblečenia. Obdobný materiál je aj na palubnej doske, ale tam mi jeho štruktúra nevadí.
Väčšia je vždy lepšia
Pri batérii je táto fráza pre mňa základným pravidlom, ak má ísť o univerzálne auto do rodiny. Akumulátor s vyššou kapacitou znamená aj vyšší dojazd. Pri modernizácii narástla kapacita akumulátora v dvojmotorovej verzii zo 77,4 kWh na 84,0 kWh. Tým sa zvýšil aj maximálny papierový dojazd WLTP z 484 na 522 km. To je skoro 10 % zlepšenie. Ja som EV6 jazdil v zmiešaných podmienkach, pri vonkajšej teplote oscilujúcej tesne nad nulou. Deklarovaná spotreba sa teda logicky nekonala, aj tak sa mi podarilo jazdiť za skvelých 22 kWh/100 km, čo v praxi znamenalo bezpečný dojazd viac ako 360 km.
Keď budete potrebovať nabiť, nebudete dlho čakať. Kia zvýšila maximálnu rýchlosť jednosmerného nabíjania EV6 z 239 kW na 258 kW. To znamená, že v ideálnom svete získanie kapacity z 10 – 80 % teraz trvá len 18 minút.
Čo treba uznať
- Zjednotený dizajn prednej a zadnej časti.
Čo nám chýbalo
- Nižší posed vpredu, vysoké postavy sa necítia komfortne.
Čo nás prekvapilo
- Drsná predná lakťová opierka.
KIA EV6 84 kWh AWD GT Line
Cena (základ/test) 50 190/69 580 €
Záruka 7 rokov alebo 150 000 km
na VN akumulátor 7 rokov alebo 150 000 km
Motor
- Vpredu synchrónny elektromotor, max. výkon n. u., max. krútiaci moment n. u. Vzadu synchrónny elektromotor, max. výkon n. u., max. krútiaci moment n. u. Max. kombinovaný výkon 239 kW (320 k), max. kombinovaný krútiaci moment 605 Nm. Kapacita akumulátora inštalovaná/využiteľná 84/80 kWh.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 5,3 s, vmax = 188 km/h, dojazd vo WLTP/test 522/365 km, spotreba WLTP/test 17,7/22,0 kWh/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- 230 V – áno
- AUX – 0×
- USB-A – 0×
- USB-C – 5×
- Wi-fi – áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 12,3
- Batožinový priestor: 480 – 520 dm3
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov