Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Audi RS3 – Modernizácia prináša skokové zlepšenia na Nürburgringu

V rámci gigantického refreshu ponuky Audi prešla niekoľkými úpravami aj RS3. Nie sú nijako prevratné, no o päť sekúnd zlepšili čas na Nürburgringu.

Úprimne povedané, na prvý pohľad sa toho veľa nezmenilo . Fanúšikovia modelu si určite všimnú väčšiu masku chladiča (štandard pri faceliftoch Audi) a jej hrubší rám. Má tiež tri prívody vzduchu v spodnej časti, inšpirované rally autom súťažiacim v súťaži Pikes Peak. Dôležité: kockované denné svetlá sú jedným z troch dostupných. Zadný difúzor má v samom strede brzdové svetlo.

 

V kabíne sa nachádza volant, ktorý je hore a dole sploštený s červeným pruhom na 12. hodine. Voliteľne môže výrobca ponúknuť skořepinové sedadlá a interiér môže byť vyrobený z uhlíkových vlákien alebo kože Nappa . Voliteľné farebné balíčky – červená a zelená – tvoria farby prítomné na pásoch, mriežkach klimatizácie, v podobe prešívania na sedadlách, lakťovej opierke a volante.

Motor sa však nezmenil. Stále ide o päťvalcový agregát s objemom 2,5 litra, generujúci výkon 400 koní a krútiaci moment 500 Nm. Nedá sa poprieť, že si RS3 nekúpite kvôli jazdným vlastnostiam, ale kvôli tomuto motoru, ktorý má nielen jedinečný charakter, ale umožňuje vám držať krok s R8 na trati. Šprint na stovku trvá 3,8 sekúnd. Niektoré zmeny na podvozku bolo potrebné urobiť, pretože RS3 zlepšila svoj čas na Nürburgringu o päť sekúnd (7:33,123). Úpravy sa podľa výrobcu dotkli systému brzdenia vnútorného kolesa v zákrutách. Efekt zadného diferenciálu „uťahujúceho“ vonkajšie koleso, aby pôsobil proti nedotáčavosti, bol už pôsobivý. Teraz zrejme nasledujúce riadky kódu zlepšili fungovanie týchto komponentov.

Audi RS3 sedan 2,5 TFSI – Exorcista

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov