Test jazdenky: Ford Mondeo 2,0 TDCi Duratorq 110 kW Titanium – Derniéra elegána
Ford Mondeo štvrtej generácie vás poteší komfortom a priestrannosťou, má však aj slabšie stránky.
Štvrtá generácia Mondea (označuje sa Mk5) je nateraz poslednou, ktorú Ford uviedol na európskom trhu. Stalo sa tak koncom roka 2014 a príchod bol rozporuplný. Najmä preto, že identický model pod názvom Fusion sa na americkom trhu predával už od roku 2012. Napriek ťažšiemu začiatku sa však štvrté Mondeo u nás predávalo solídne, siahali po ňom často tí, ktorí sa chceli vyhnúť konkurentom z koncernu VW. Ja som si z ponuky autobazárua AAA Auto vybral kúsok z roku 2018 (v roku 2019 prešlo Mondeo modernizáciou), vo verzii liftback, s motorom 2,0 TDCi a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.
Interiér ako slabina
Ak Mondeo v niečom zaostáva za konkurenciou, tak azda interiérom. Ford má totiž palubnú dosku vytiahnutú viac do interiéru, čo spôsobuje horší výhľad cez A-stĺpik. Niektorým prekáža vertikálne naklonená stredová časť, pokračujúca vyšším stredovým tunelom, pretože to uberá z miesta na pravé koleno. Posed za volantom je však v poriadku, komfort a tvarovanie sedadiel takisto. Slabšou stránkou Fordu je multimediálny systém Sync 2, ktorý v roku 2016 nahradili výrazne modernejším a rýchlejším Sync 3. Mondeo ponúka dostatok miesta pre pasažierov na zadných sedadlách a vo verzii liftback má batožinový priestor objem 550 dm3, takže výborne slúži aj rodinám.
Dvojliter je ideál
V bazároch nájdete Mondeo s benzínovými aj naftovými motormi, v ponuke sú aj novšie hybridy s CVT prevodovkou. Ak chcete vyslovene benzín, najlepšiu povesť má 1,5 EcoBoost, avšak väčšina inzerovaných kusov má naftový motor. Obľúbený je najmä 2,0 TDCi v slabšej verzii s výkonom 110 kW alebo v silnejšej 132-kilowattovej verzii. Pre úplnosť dodávam, že vrcholom bol variant biturbo s pohonom všetkých kolies a výkonom 154 kW. Podľa skúsenosti majiteľov je ideálnou voľbou najslabší dvojliter v kombinácii s manuálom. Ten som si v rámci testu vyskúšal aj ja. Je dostatočne živý, drží si spotrebu do šiestich litrov, je spoľahlivý a nepotrebuje AdBlue. Chybu nespravíte ani pri voľbe silnejšej verzie, tá má dokonca rovnakú papierovú spotrebu. Ak chcete automatickú prevodovku, buďte opatrní. Dvojspojkový Powershift je citlivý na pravidelnú výmenu oleja, pričom interval výmeny je 60-tisíc km. Pri zanedbanej údržbe zvykne byť problém s mechatronikou.
- komfortný a stabilný podvozok
- výborné odhlučnenie interiéru
- aktívne klapky za mriežkou chladiča
- povrchová hrdza na podvozkových častiach
- rýchle opotrebenie brzdových kotúčov
- vyššie ceny náhradných dielov
Ford Mondeo 2,0 TDCi Duratorq 110 kW Titanium
Cena: nového vozidla / súčasná cena 29 990 / 14 600 €
Motor:
preplňovaný vznetový R4/16 V, zdvihový objem valcov 1 997 cm3, max. výkon 110,3 kW (150 k) pri 3 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 350 Nm pri 2 000 – 2 500 ot.min-1, emisie CO2: 115 g/km
Jazdné výkony a spotreba:
0-100 km/h za 9,3 s, vmax=215 km/h, spotreba WLTP/test 4,4/5,6 l/100 km.
Foto: Marek Pauco
Jazdenka: Audi A4 Avant 45 TFSI quattro – Kombi pre náročných
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov