Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Vespa GTV 300 – Elixír mladosti

Vespa GTV 300 je moderný imidžový skúter, ktorý sa však podobá pôvodnému originálu z dôb minulých.

GTV je vlajkovou loďou talianskeho výrobcu. Inšpirovaná minulosťou a športovými úspechmi si trochu nenápadne požičiava technológiu z GTS-ky. Vedeli ste, že v roku 1951 sa na vytrvalostných pretekoch Sei Giorni vo Varese postavilo okrem mnohých pretekárskych motocyklov aj 10 skútrov Vespa? Skútre sú motorkárom aj teraz často na smiech a boli aj vtedy, až do momentu, kým im skútre nevytreli zrak a nezhrabli celkovo 9 medailí!

Faro basso

Najnovšiu GTV-čku odlíšite od všetkých ostatných skútrov značky Vespa tak, že sa zameriate na jedinečné predné LED svetlo. GTV ho má ako jediné umiestnené nízko na blatníku a v taliančine je známe ako faro basso. Ďalším silným charakteristickým prvkom sú aj jednoduché riadidlá bez kapotážovaných tlačidiel, za ktorými sa skrýva jednoduchý okrúhly plne digitálny LCD prístrojový panel. A už keď sme pri displeji, zobrazuje základné informácie, ako sú rýchlosť, teplotu motora, stav paliva v 8,5-litrovej nádrži, ale napr. taký dojazd a ďalšie zaujímavé údaje absentujú.

Oceníte však bezkľúčové štartovanie a tiež príjemne mäkké a široké sedadlo, pod ktorým sa skrýva neveľký odkladací priestor. Integrálnu prilbu tam nezmestíte, priestor sa totiž musí podeliť aj o hrdlo nádrže. Drobnosti si potom skryjete do schránky pod riadidlami. Mimochodom, všimli ste si, že GTV-čka nemá ani jeden chrómovaný doplnok? Oceľový rám, základný tvar kapotáže, 12-palcové kolesá, nádrž a výška sedadla 790 mm sú totožné s modelom GTS.

Poďme jazdiť

Keďže ide o najšportovejšiu verziu s tristovkovým motorom, dynamikou budete unesení. Na protiľahlom konci veľkej štvorprúdovej križovatky môže gétevečka pokojne dosahovať už 75 až 80 km/h. Tieto akceleračné manévre vám vykúzlia pod prilbou veľký úsmev, pokiaľ nezasiahne kontrola trakcie, ktorá je však veľkým pomocníkom na mokrom asfalte.

O zastavenie maličkých 12-palcových diskov sa starajú 220 mm kotúče vpredu aj vzadu, ktorých činnosť koordinuje aj systém ABS. Ako som predpokladal, GTV funguje veľmi dobre v mestskej džungli. Hmotnosť s nízko položeným ťažiskom a malé kolesá dávajú ikone medzi skútrami veľkú agilitu. Do klopenia sa dáva prakticky sama a vďaka rázvoru 1 380 mm sa dá úžasne ľahko a rýchlo riadiť v hustej premávke a kolónach. GTV s krátkym zdvihom pruženia, kde je vpredu jednoduchý tlmič, vzadu je dvojitý hydraulický tlmič s nastaviteľným predpätím v 4 polohách, nie je na zlých cestách síce žiadnym zázrakom komfortu, ale rozhodne si nepredstavujte nejakú formu akéhokoľvek utrpenia. Čo nepohltí odpruženie, zmäkčuje aspoň dobre čalúnené sedadlo s jednomiestnym vzhľadom.

Čo treba uznať

  • Do mesta je prosto geniálna.

Čo nám chýbalo

  • Viac údajov v menu digitálneho displeja.

Čo nás prekvapilo

  • Aj napriek malosti papierovo vysoká hmotnosť.

Vespa GTV 300

Cena a záruka

7 199 / 7 199 €

Záruka: 2 roky bez obmedzenia km.

 

Motor

Kvapalinou chladený jednovalec/4V, zdvihový objem valcov 278 cm3, max. výkon 17,5 kW (23,8 k) pri 8 250 ot.min-1, max. krútiaci moment 26 Nm pri 5 250 ot.min-1. Emisie CO2 74 g/km.

Jazdné výkony

Pohotovostná hmotnosť 163 kg, vmax= 120 km/h, spotreba výrobca/test 3,2/3,3 l/100 km.

Test: Vespa GTS Super 300 – Otázka prestíže

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov