Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


BMW 3 – Opäť ďalšia minimodernizácia, čo je nové?

BMW predstavilo druhé vynovenie technológie a dizajnu súčasnej generácie modelov BMW radu 3 Sedan a BMW radu 3 Touring.

Medzi hlavné prvky modernizácie patria väčší elektrický dojazd plug-in hybridných modelov, nové naladenie odpruženia, športovejší dizajn interiéru zameraný na digitalizáciu, zabudovanie operačného systému BMW Operating System 8.5 a vylepšený systém ovládania BMW iDrive s QuickSelect na zakrivenej obrazovke BMW Curved Display.

K neustálemu znižovaniu emisií CO2 prispievajú mimoriadne úsporné motory, 48-voltová mild-hybridná technológia, plug-in hybridné modely so zvýšeným potenciálom lokálne bezemisnej jazdy, disky kolies z ľahkých zliatin vyrobené s použitím 70 percent sekundárneho materiálu, ako aj využitie zelenej elektriny pri výrobe.

Svieže dizajnové prvky exteriéru: nové metalické laky ako modrá Arctic Race Blue a červená Fire Red, nové 19-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny v spojení s balíkom M Sport a v ponuke sa nachádzajú aj prvky z ponuky BMW Individual.

nteriér s progresívnymi prémiovými vlastnosťami a so športovým nádychom. Sériovo dodávaný nový dvojramenný športový kožený volant s mnohouholníkovým vencom, M kožený volant s tromi lúčmi a dole splošteným vencom a decentným stredovým označením v polohe 12 hodín ako súčasť M športového balíka, ako aj s červeným stredovým označením a s ozdobným prešívaním vo farbách BMW M GmbH pre modely M Performance. Všetky verzie štandardne dostali radiace páčky na volante.

Trojzónová automatická klimatizácia v štandardnej výbave. Klimatizácia a voliteľné vyhrievanie sedadiel a volantu sa teraz ovládajú prostredníctvom dotykového displeja a hlasového ovládania. Jemné nastavenie ventilácie pomocou nových nastavovacích tlačidiel na vetracích otvoroch. Dôsledná digitalizácia viedla k ďalšiemu zníženiu počtu tlačidiel a ovládacích prvkov v interiéri.

Športové sedadlá s čiernymi povrchmi v novej verzii M Performtex ako súčasť balíka M Sport a štandardnej výbavy modelov M Performance. Voliteľná alternatíva: M športové sedadlá čalúnené kožou Vernasca s čiernymi povrchmi a s modrým kontrastným prešívaním.

Štandardné obloženie interiéru v novej matnej verzii Dark Graphite. Nové verzie zo svetlého ušľachtilého dreva Fineline s otvorenými pórmi, voliteľne popolavá sivomodrá farba s otvorenými pórmi. Vnútorné osvetlenie s vodopádovým osvetlením v oblasti centrálnych nastaviteľných prieduchov. Voliteľná luxusná palubná doska vo verzii Sensatec s rafinovanou štruktúrou povrchu. Novinku v ponuke predstavujú sklenené aplikácie CraftedClarity na vybraných ovládacích prvkoch.

Plug-in hybridné modely BMW radu 3 s novou vysokonapäťovou batériou piatej generácie technológie BMW eDrive. Pri nezmenenom inštalačnom priestore sa využiteľný energetický obsah takmer zdvojnásobil na 19,5 kWh. Výrazne zvýšený elektrický dojazd až na 101 kilometrov podľa WLTP. Prvé plug-in hybridné modely od značky BMW s novou nabíjacou jednotkou pre trojfázové AC nabíjanie so zvýšeným výkonom až na 11 kW. Vysokonapäťovú batériu možno nabiť z nuly na 100 percent za 2:15 hodiny. V ponuke sa nachádza aj Connected Home Charging pre solárne nabíjanie a nabíjanie s optimalizovanou záťažou.

Sústredenie ponuky na nové modely BMW 330e Sedan a nové BMW 330e Touring. Oba ponúkajú pohonom zadných kolies, alebo aj verziu BMW xDrive. Kombinácia štvorvalcového benzínového motora s elektromotorom integrovaným do 8-stupňovej prevodovky Steptronic poskytuje systémový výkon 215 kW (292 k). Dostupné sú aj štyri mimoriadne úsporné benzínové a naftové motory so štyrmi, alebo šiestimi valcami a s technológiou BMW TwinPower Turbo. Na vrchole portfólia pohonov sa nachádzajú radový šesťvalcový benzínový motor s výkonom 275 kW (374 k) a naftový radový šesťvalec s výkonom 250 kW (340 k) pre modely s označením M Performance. Všetky naftové pohony a radový šesťvalcový benzínový motor využívajú 48-voltovú mild hybridnú technológiu.

Podvozok prešiel ďalším dôsledným vývojom. Nové BMW radu 3 poskytuje vo všetkých jazdných režimoch citeľne vyšší komfort jazdy a zvyčajne vysokú úroveň dynamiky. Tuhšie uloženie zadných tlmičov v karosérii optimalizuje presnosť a suverenitu a zároveň znižuje hluk odvaľovania na rôznych povrchoch. Vyšší účinok posilňovača riadenia v režime Comfort.

Ďalšia vývojová verzia ovládacieho systému BMW iDrive s QuickSelect využíva operačný systém BMW Operating System 8.5. Intuitívne, jednoduché ovládanie pomocou dotykovej funkcie na ovládacom displeji a prirodzeného jazyka prostredníctvom Inteligentného osobného asistenta BMW Intelligent Personal Assistant. Nová úvodná obrazovka s miniaplikáciami usporiadanými vertikálne na jednej úrovni. Rýchly prístup QuickSelect umožňuje priamy výber funkcií bez prepínania do podmenu. Lišta menu v spodnej časti ovládacieho displeja teraz ponúka aj priamy prístup k funkciám klimatizácie.

Test: BMW M340i – Perpetuum optimum

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov