Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Oprava ciest striekaním asfaltu a sypaním kameniva, alebo ako naštvať a ohroziť vodičov

Výstavba ciest na Slovensku je tragédia. Údržba ciest na Slovensku je tragédia. Oprava ciest na Slovensku je tragédia. Napadne vám nejaká činnosť, ktorá súvisí s cestami na Slovensku, a nie je to tragédia? Trysková metóda je to najhoršie, čo môže byť a aj napriek tomu sa tak cesty opravujú ďalej.

V zahraničí sa táto metóda tiež používa, ale často má len dočasný charakter, na Slovensku trvalý…

Ak neviete, čo tým myslím, pozrite si video zo zahraničia. Týmto sa nechcem dotknúť žiadnej firmy, ktorá tieto služby poskytuje a realizuje. Objednávka prichádza od správcu komunikácie.

Ja osobne túto metódu neznášam. Už pred rokmi sa mi na diaľnici stalo, že som nahodil čerstvo nalakovaný nárazník a vydržal jednu cestu do Bratislavy, lebo cestári akosi opravovali cesty a nedali značenie. Dnes som sa naštval znova, v mojom rodnom meste, celá štvrť plná kameniva, ktoré solídne plieska o podblatníky, o nebezpečnosti pre motorkárov radšej ani nehovorím. Najhoršie je, že cestári tieto úseky ciest akosi ani neoznačujú, že ich opravujú, ako má taký motorkár vedieť, že tam, kde včera nič nebolo, je dnes tona štrku?

Ako oprava prebieha? 

Opravu vozovky týmto spôsobom by sme mohli rozdeliť na 3 etapy.

  • Vyčistenie vzduchom a nastriekanie primárnej asfaltovej emulzie;
  • Nastriekanie asfaltovej emulzie;
  • Zasypanie kamenivom.

Trysková metóda je považovaná za provizórne riešenia. A koľko tá provizórna doba je? Vážení, je to doba, až kým sa cesta definitívne neopraví novým kobercom. Čiže pokojne aj niekoľko rokov… Metóda by sa mala používať na opravu plytkých výtlkov, max do hrúbky 2 cm a na trhliny. Videli ste, aby cestári niekedy merali trhliny alebo výtlky? Plátajú zaradom.

Kamienky na vrchu nedržia pokope bezprostredne po nasypaní. Drvivá väčšina je voľne položená, lieta po ceste aj pri silnom vetre. Ako to má potom fungovať? Veď to na čo i len menej frekventovanej ceste neprežije ani jeseň, nie to zimu. O nástrahách štrku ani nehovorím. Nebezpečenstvo šmyku, zmena brzdnej dráhy, pád motocyklistu… To je len časť nástrah, ktoré na vodičov pri tomto druhu opravy ciest čakajú. Sú si toho kompetentní vedomí? O estetickosti sa radšej baviť ani nebudem. Môj názor je, že oprava ciest týmto spôsobom je len vyhadzovanie peňazí von oknom. A

Prečo sa na Slovensku nemôžu opravovať cesty kvalitne, ale len takto látať plátať? Málo peňazí ako vodiči odvádzame štátu? Kde sa strácajú?

Foto: mikulas.sk fb: Mesto Snina – oficiálna stránka 

Diskusia 1
  1. Tono Používateľ hovorí

    kde by tie peniaze odchadalzali? tie co platime fo forme spotrebnej dane z paliv rozflaka vlada a tie ktore sa vyberu vo forme myta rozflaka sky tol.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov