Ferrari Testa Rossa J: Replika na baterky
Juniorská replika nemá spaľovací motor, funguje na baterky.
Talianska automobilka Ferrari sa nedávno prezentovala ďalším zaujímavým projektom. V spolupráci s The Little Car Company síce tentoraz nevyrobila klasický automobil, ale o štvrtinu menšiu repliku slávneho modelu Ferrari 250 Testa Rossa z roku 1957.
Juniorská replika nemá spaľovací motor, funguje na baterky. Replika je síce o 25 % menšia ako slávny originál, ale aj tak si užijú parádnu zábavu malí aj veľkí. Ferrari Testa Rossa sa vyrábala od roku 1957 do roku 1962 ako pretekársky automobil s dvanásťvalcovým motorom, nádherným aerodynamickým dizajnom a štyrmi športovými úspechmi vo vytrvalostných pretekoch 24 hodín Le Mans.
Zberateľská hodnota tejto športovej ikony na štyroch kolesách pritom stále rastie. Vedenie automobilky z Maranella sa však rozhodlo, že ešte predtým ako sa v roku 2025 dočkáme prvého elektrického Ferrari, je k dispozícii Testa Rossa J. Všetko je rovnaké ako originál vrátane riadenia, farby karosérie a interiéru. Vozidlo je určené pre šoféra a spolujazdca, pričom sedadlo v tvare lavice je potiahnuté kožou.
O pohon sa stará elektrický motor. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 20, 45 či 60 km/h v závislosti od zvolenej verzie. Vyrobených bude len 299 exemplárov a cena začína na čiastke 93.000 eur. Novinka vznikla ako takmer identická replika, ale od slávneho vzoru sa predsa len líši jediným výrazným detailom. Pod prednou kapotou totiž nenájdeme legendárny agregát V12 Colombo, ale batérie, ktoré napájajú elektromotor.
Ferrari poskytlo spoločnosti The Little Car Company pôvodné technické nákresy šasi a podvozku pôvodného modelu Testa Rossa, čo by malo zaručiť maximálnu podobnosť správania. Karoséria je opäť vyrobená z ručne tvarovaného hliníka, v podbehoch sú 12-palcové drôtené kolesá obuté do pneumatík Pirelli. Brzdenie zaisťuje kvarteto kotúčových bŕzd. V kabíne je originálny volant Nardi, kožou čalúnené sedadlá by mali pojať aj dospelého šoféra a pôvodne zostalo aj rozvrhnutie budíkov.
Len ukazovateľ teploty oleja a vody by ste márne hľadali, pretože ich nahradil ukazovateľ teploty batérií a elektromotoru. Pohonná sústava pritom neslúži len k pomalému korzovaniu po záhrade a chodníku pred domom. Vozidlo ponúka tri nastavenia výkonu, vďaka čomu je maximálna rýchlosť spomínaných 60% km/h. Na prvý pohľad to síce nie je veľká rýchlosť, ale v pomere k veľkosti vozidla však rozhodne pôjde o zaujímavý zážitok.
Zástupcovia značky Ferrari navyše uviedli, že naladenie vozidla a podvozku modelu Testa Rossa J overovali testovací jazdci na firemnom okruhu Fiorano, kde sa testujú všetky vozidlá značky. Je teda isté, že aj ten najmenší model ponúkne zaujímavé vlastnosti. Zákazníci si budú môcť vybrať jeden zo 14 pôvodných pretekárskych livrejí a 53 dobových farieb. V konečnom výsledku je zrejmé , že pôjde o stroj určený predovšetkým pre zámožných zberateľov.
-jj-, zdroj a foto: Ferrari
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov