Nový a chytrejší Hyundai Santa Fe smeruje do Ženevy
Automobilka Hyundai si pre marcový autosalón v Ženeve pripravila atraktívnu novinku. Na svojom stánku ukáže v poradí už štvrtú generáciu modelu Santa Fe. Bližšie technické špecifikácie však zatiaľ zostávajú tajomstvom juhokórejskej značky.
V poradí štvrtá generácia Santa Fe nadväzuje na celosvetový úspech tohto SUV. Prvý model Santa Fe automobilka predstavila v roku 2001 a stal sa jedným zo základných kameňov úspechu značky Hyundai Motor.
Nový model ponúka komplexný balíček najnovších aktívnych bezpečnostných prvkov a elektronických pomocníkov, ktoré Hyundai predstavuje pod súhrnným názvom Smart Sense. Voz má úplne nový systém monitoring cestujúcich na zadných sedadlách a súčasne je vybavený výstrahou proti zrážke pri cúvaní.
Systém s názvom Rear Occupant Alert má za úlohu upozorniť šoféra pri vystupovaní, či na zadných sedadlách nezostali ďalší cestujúci. Hyundai argumentuje tým, že len od roku 1994 zomrelo v USA viac ako 800 detí zamknutých v aute na následky prehriatia organismu.
Systém dokáže detekovať aj psov alebo iné zvieratá. Využíva senzor detekujúci pohyb na zadných sedadlách, pričom upozornení na zadných cestujúcich je hneď niekoľko. Po vypnutí zapaľovania sa na prístrojovom štíte objaví varovná hláška, po uzamknutí auta systém zabliká varovnými svetlami.
A pokiaľ to je šoférovi stále jedno, pošle mu upozornenie na mobil. Okrem toho dostane voz aj Rear Cross-Traffic Collision Warning s brzdnou funkciou. Ten sa hodí v prípade pohybu v obmedzených priestoroch so zlou viditeľnosťou, aby ste napríklad náhodou do niekoho nenacúvali.
Ako bude automobil naozaj vyzerať, napovedá úvodný obrázok k tomuto článku. Ide zatiaľ len o upútavku, z ktorej je však zrejmé, že predná časť by mala mať tvary a rysy použité už v prípade crossoveru Kona. To by znamenalo ostre rezanú masku chľadiča s rozdelenými prednými svetlometmi.
Motoristickí odborníci očakávajú, že hlavnú časť predaja na europskom trhu bude tvoriť turbodiesel, pravdepodobne s objemom 2,2 l a výkonom okolo 200 koní. V ponuke bude pohon predných aj všetkých kolies. Šesťvalec si Hyundai ponechá pre severoamerický trh, avšak doraziž by mohol aj hybrid, nakoľko potrebnú techniku Hyundai už na to má.
-jj-
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov