Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Miliónové Iso Grifo A3/C po Johnny Hallydayovi ozdobou parížskej aukcie

Tento krásny voz vlastnil svojho času aj Jean-Philippe Smet, ktorý je známejší pod umeleckým menom Johnny Hallyday.

Pozor, nezmeškajte to! Tento voz je jedným z desiatich vyrobených kusov v roku 1964. Jeho majiteľom bol aj legendárny francúzsky spevák a herec Johnny Hallyday. Športový roadster Iso Grifo A3/C je teraz na predaj na februárovej aukcii RM Sotheby´s v Paríži.  


 

Vyvolávacia cena špeciálu na vytrvalostné preteky, ktorý má na tachometri najazdených neuveriteľných 27.000 km, je 3,1 milióna amerických dolárov (2,512.563 eur).  Na vzniku automobilu Iso Grifo A3/C mal značný podiel dnes už 91-ročný Giotta Bizzarrini.


Ten sa preslávil najskôr ako hlavný inžinier a konštruktér v Alfa Romeo, ale neskôr sa vo Ferrari výrazne podieľal na vývoji úspešných modelov 250 SWB, 250 TR a legendárneho 250 GTO.   Potom ako rodák z talianskej Quercianelli (pozn. provincia Livorno) opustil v roku 1961 značku Ferrari, založil si v toskánskom Livorne vlastnú konzultačnú firmu nazvanú Prototipi Bizzarrini.


Okrem spolupráce so značkami ATS a Lamborghini (V-12) pracoval tiež pre talianskeho podnikateľa Renza Rivoltu (1908 – 1966), pre ktorého navrhol pre neho podvozok luxusného modelu Iso Grifo A3/L.

Bizzarrini bol presvedčený, že výborný podvozok si zaslúži aj pretekársku variantu modelu Grifo a preto pripravil „našu“ verziu A3/C (pozn. C znamená Corsa) s pozmenenou hliníkovou karosériou.


Motor posunuli talianski inžinieri zhruba o 40 centimetrov smerom dozadu, čo má priaznivý vplyv na jazdné vlastnosti. Oba prototypy, Grifo A3/L a A3/C, boli vyrobené súčasne a zároveň vystavené na autosalóne v Turíne v roku 1963.


 

Prototyp Grifo A3/L vystavil na svojom stánku svetoznámy dizajnér Giovanni Bertone (1884–1972), zatiaľ čo Iso predviedlo len vtedy čiastočne hotový prototyp pretekárskej verzie Grifo A3/C. Oba vozy získali značný obdiv návštevníkov autosalónu a to rozhodlo o sériovej výrobe Grifa.

 

Súťažný automobil s DNA na dlhé trate Grifo A3/C sa presadil aj na slávnych pretekoch 24 hodín v Le Mans, kde zaujal nielen víťazným časom, ale aj viacerými technickými „vychytávkami“ a nádherným štýlom.

 

 

-jj-

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov