Mercedes-Benz G – ikona triedy SUV prichádza
Mercedes-Benz začiatkom leta začne na trh dodávať novú generácia absolútnej legendy triedy SUV – triedu G. V teréne bude novinka ešte výkonnejšia a na ceste výrazne agilnejšia, dynamickejšia a komfortnejšia, než bol jej predchodca. Vozidlo dostalo nový podvozok, elektromechanické riadenie, päť jazdných programov DYNAMIC SELECT, tri stopercentné uzávierky diferenciálu a aj v súčinnosti s ich zapájaním samočinne fungujúci Režim G ako aj terénnu redukciu.
„Nová Trieda G posúva latku vyššie vo všetkých relevantných oblastiach – v otázke výkonu na spevnenej ceste a mimo nej, ako aj v otázke komfortu a telematiky. Náš, v úvodzovkách služobne najstarší konštrukčný rad, je tak optimálne vybavený na to, aby pokračoval vo svojom úspešnom príbehu. Stručne povedané: Nová Trieda G ostáva Géčkom, ibaže je lepšia,“ zdôrazňuje Ola Källenius, v predstavenstve spoločnosti Daimler zodpovedný za jej výskum a za vývoj divízie Mercedes-Benz Cars.
Nová Trieda G s vylepšenými parametrami (okrem iného o 53 mm dlhšia, o 121 mm širšia, so svetlou výškou medzi nápravami 241 mm, brodivosťou 70 cm) si zachová ikonické prvky a jedinečné funkcie pri zdokonalení viacerých vlastností, vrátane vyššej tuhosti vozidla a spojov medzi podvozkom a hnacím ústrojenstvom s rebrinovým rámom. Predná náprava má nezávislé zavesenie kolies čo zlepšilo tuhosť prednej karosérie. Tuhá zadná náprava je na rozdiel od predchodcu vedená štyrmi pozdĺžnymi ramenami na každej strane a jednou panhardskou tyčou čo ešte viac zvyšuje bežný cestný komfort. Trieda G poskytuje väčší vnútorný priestor a ponúkne množstvo nových funkcií ako svetlomety s technikou so svetelnými diódami či rozšírené asistenčné systémy pre vodiča.
Klasický exteriér novej triedy G sa zrkadlovo premieta do interpretácie jej moderného interiéru z ušľachtilých materiálov vyhotoveného s najvyššou remeselnou starostlivosťou. Mimoriadne prehľadná prístrojová doska s úplne novým vzhľadom sériovo obsahuje nadčasové analógové tubusy okrúhlych prístrojov. Na želanie je ako združený prístroj použitý veľký displej s virtuálnymi prístrojmi v priamom zornom poli vodiča, ako aj centrálny displej nad stredovou konzolou. Zadné sedadlá sú sklápateľné v rozsahu 60, 40 alebo 100 percent a sériovo vybavené množstvom komfortných funkcií. Exkluzívnosť vozidla môže zvýšiť interiér Exklusiv plus s kožou na vnútornom obložení dverí.
Uvádzací model G 500 (kombinovaná spotreba paliva: 11,1 l/100 km) energicky poháňa 4-litrový benzínový biturbo motor V8 (310 kW/422 k; 610 Nm) kombinovaný so špeciálne nastavenou novou automatickou prevodovkou s meničom 9G-TRONIC. Nová Trieda G sa začne dodávať v júni.
šr, foto: archív
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov